Νεο «ΟΠΛΟ» 3 εκατ. € απέκτησε η υπηρεσία της Ελ.ας.

Νέο «ΟΠΛΟ» 3 εκατ.€ που θα «σκανάρει» τις προσφυγικές ροές απέκτησε η υπηρεσία της Ελ.ας.

Ο εκσυγχρονισμός του Κέντρου Δεδομένων της ΕΛ.ΑΣ. κρίθηκε επιβεβλημένος, καθώς τα τελευταία δύο έτη το υπάρχον σύστημα «υπερφορτώθηκε» από τον τεράστιο όγκο στοιχείων από τις προσφυγικές ροές. Χιλιάδες άνθρωποι πέρασαν από τα ελληνικά κέντρα υποδοχής και καταγραφής, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ισόποσοι ηλεκτρονικοί φάκελοι.

Ο όγκος δεδομένων έχει «γονατίσει» το σύστημα της ΕΛ.ΑΣ. και η προμήθεια του νέου λογισμικού για «θέματα χαρτογράφησης κυκλοφορίας αλλοδαπών», όπως είναι η ονομασία του συστήματος, αναμένεται να γίνει άμεσα.

Η αξία του έχει προσδιοριστεί στα 3.008.130,08 ευρώ και θα καλυφθεί σε μεγάλο ποσοστό από ευρωπαϊκούς πόρους. Όταν το σύστημα του Κέντρου Δεδομένων της ΕΛ.ΑΣ. αναβαθμιστεί και τεθεί σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία, τα οφέλη για τις υπηρεσίες που εμπλέκονται στη διαχείριση του Προσφυγικού, θα είναι πολλαπλά και σημαντικά. Στόχος είναι η απρόσκοπτη, αποδοτικότερη, ασφαλέστερη, καθώς και η ταχύτερη καταχώριση, επεξεργασία και λήψη δεδομένων. Ειδικότερα, τα συστήματα που είναι διασυνδεδεμένα με τις βάσεις της ΕΛ.ΑΣ. θα αυξηθούν και θα δοθεί η δυνατότητα καταχώρισης, επεξεργασίας και λήψης μεγάλου όγκου δεδομένων, ταυτόχρονα, από πολλούς χρήστες της εφαρμογής. Θα δημιουργηθούν περισσότεροι σταθμοί (θέσεις αστυνομικών) που καταχωρίζουν τα στοιχεία μεταναστών και προσφύγων στα συστήματα, τα οποία και θα είναι εμπλουτισμένα.

Πλήρης ανανέωση
Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. που έχουν γνώση του θέματος εξηγούν στο «Εθνος της Κυριακής» ότι το νέο λογισμικό θα αντικαταστήσει το υπάρχον σύστημα που έχει σχεδόν «σκάσει», θα ανανεωθεί πλήρως και ο τεχνολογικός εξοπλισμός και θα μπορούν οι αρμόδιες υπηρεσίες να «τρέχουν» πιο γρήγορα τις διαδικασίες. Παράλληλα, ο εκσυγχρονισμός του συστήματος συνεπάγεται και καλύτερη αξιοποίηση πληροφοριών, καθώς το λογισμικό θα είναι πλήρως εναρμονισμένο με τις βάσεις δεδομένων Σένγκεν (SIS II), Eurodac, αλλά και Europol και Interpol.

Πρόσβαση στο σύστημα θα έχουν η Υπηρεσία Ασύλου και τα περιφερειακά γραφεία της, τα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, το σύνολο των Διευθύνσεων του Κλάδου Αλλοδαπών και Προστασίας Συνόρων, η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών, τα περιπολικά (car pc), αλλά και ορισμένες αστυνομικές διευθύνσεις.

Σύμφωνα με την προκήρυξη του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για την ανάδειξη του προμηθευτή, οι λειτουργίες του λογισμικού χωρίζονται σε τέσσερις βασικούς «πυλώνες».

• Ο πρώτος αφορά τη διαχείριση υποθέσεων παράνομης μετανάστευσης και δίνονται μεταξύ άλλων οι εξής δυνατότητες: δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου στον οποίο καταχωρίζονται περιγραφή της υπόθεσης από άποψη αστυνομικού ενδιαφέροντος (στοιχεία σύλληψης, αδίκημα, σημείο εισόδου κ.λπ.), δημογραφικά στοιχεία ατόμων, βιομετρικά στοιχεία ατόμων (δακτυλικά, φωτογραφία), στοιχεία αποστολής Eurodac και Εθνικής Βάσης Αποτυπωμάτων, καταγραφή Διαδρομής και τόπος προέλευσης και προορισμός ατόμου,

• Ο δεύτερος πυλώνας αφορά τη διαχείριση υποθέσεων επαναπατρισμού και θα διευκολύνει τις εν λόγω διαδικασίες.

• Ο τρίτος πυλώνας αφορά τα κέντρα υποδοχής και ταυτοποίησης που τα περισσότερα λειτουργούν στα νησιά.

• Ο τέταρτος έχει να κάνει με τις υποθέσεις ασύλου προσφυγών.

Σύμφωνα με την τεχνική ανάλυση του έργου, η εφαρμογή «Χαρτογράφηση Κυκλοφορίας Αλλοδαπών» είναι στην πραγματικότητα ένα σύνολο επιμέρους εφαρμογών που αφορούν αλλοδαπούς που εισέρχονται στην Ελλάδα.

Οι διαθέσιμες άδειες για ταυτόχρονη χρήση των μηχανημάτων ανέρχονται σε 644 για λήψη δακτυλικών αποτυπωμάτων και 129 για λήψη παλαμικών αποτυπωμάτων.

Στο σύστημα θα καταγράφονται στοιχεία όπως ημερομηνίες σύλληψης, υπηρεσία σύλληψης, αιτία, ημερομηνία, τόπος και τρόπος εισόδου, σκοπός, ταξιδιωτικά έγγραφα, ημερομηνίες και αποφάσεις κράτησης, απόφαση απέλασης κ.ά. Στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη αναφέρουν ότι το σύστημα «Χαρτογράφηση Κυκλοφορίας Αλλοδαπών» που λειτουργεί τώρα δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες που έχουν προκύψει, ειδικά τα τελευταία τρία χρόνια, όταν και οι προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές εκτοξεύθηκαν. Υπενθυμίζουν ότι μόνο το 2015 εισήλθαν στη χώρα μας κοντά στο 1 εκατομμύριο άνθρωποι που πέρασαν από τα κέντρα υποδοχής και ταυτοποίησης και τα στοιχεία τους καταχωρίστηκαν στις βάσεις δεδομένων.

Επιπλέον, για λόγους ασφάλειας, είναι επιβεβλημένη η ανάγκη να υπάρξει καλύτερη διασύνδεση των ελληνικών Αρχών με τις ευρωπαϊκές και να διαμοιράζονται πληροφορίες και αρχεία υπόπτων για τρομοκρατία, με ασφάλεια και αμεσότητα.

Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ

Σύμφωνα με την προκήρυξη, το αναλυτικό κόστος για την αναβάθμιση του υπάρχοντος συστήματος χαρτογράφησης κυκλοφορίας αλλοδαπών είναι 1.186.178,86€ για τον εξοπλισμό υποστήριξης, 1.521.138,21€ για το λογισμικό υποστήριξης πληροφορικής υποδομής και 300.813,01€ για τις υπηρεσίες που αφορούν την υποστήριξη του συστήματος.

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΠΙΝΤΕΛΑΣ

http://bit.ly/2icmWgy