Μπρόκολο:πανίσχυρο όπλο για τον οργανισμό

Το ιδανικό λαχανικό αυτής της εποχής και πανίσχυρο όπλο για τον οργανισμό είναι χωρίς αμφιβολία τομπρόκολο.

Το μπρόκολο έχει δράση αντικαρκινική, αντι-μικροβιακή, ενισχυτική του ανοσοποιητικού, δρα ευεργετικά για την καρδιά και προστατευτικά για τα μάτια. Επιπλέον αυτή την εποχή αποτελεί ιδανική πηγή βιταμίνης C.

 

Μπρόκολο – Αντικαρκινική δράση

Μπρόκολο, ο χρυσός ευεργέτης του οργανισμού Το μπρόκολο είναι πρώτο σε κατανάλωση λαχανικό σε πληθυσμιακές ομάδες με χαμηλά ποσοστά καρκίνου και μάλιστα διαφορετικών μορφών, όπως ο καρκίνος του μαστού, του προστάτη, της ουροδόχου κύστεως, του πνεύμονα, του οισοφάγου, του στομάχου, του λάρυγγα, του στόματος και του φάρυγγα. Η πιο βασικές αντικαρκινικές ουσίες του μπρόκολου είναι η I3C ( ινδόλη-3-καρβινόλη ) και η σουλφοραφάνη.

 

Μπρόκολο – Προστασία στην καρδιά.

Το μπρόκολο ανήκει στα κραμβοειδή λαχανικά όπως και το κουνουπίδι και έχουν πλούσια αντιοξειδωτική σύνθεση, παρέχοντας προστασία από τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Αποτελεί επίσης πολύ καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της LDL-χοληστερόλης.

 

Μπρόκολο – Προστασία στα μάτια

Χάρη στην ουσία σουλφοραμάνη, θεωρείται ότι προστατεύει τα κύτταρα του ματιού από την υπεριώδη ακτινοβολία. Όσο περισσότερη σουλφοραμάνη αφομοιώσουν τα κύτταρα του αμφιβληστροειδή πριν από την έκθεση στον ήλιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η άμυνα τους απέναντι στην υπεριώδη ακτινοβολία.

 

 Μπρόκολο – Θρεπτικά στοιχεία

Το μπρόκολο περιέχει 91% νερό. Επιπλέον όμως είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, φολικό οξύ, βιταμίνη Β1, βιταμίνη Α, Β-καροτίνη, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο και σχεδόν σε όλα τα υπόλοιπα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες ενώ αποτελεί κύρια πηγή κυτταρινών.

Τα 100γρ μπρόκολου (βρασμένου) δίνουν μόλις 30 θερμίδες και μια μεγάλη λίστα θρεπτικών συστατικών.

– Υδατάνθρακες 5 g

– Σάκχαρα 1.7 g

– Φυτικές ίνες 6.64 g

– Λίπος 0.37 g

– Πρωτεϊνη 2.82 g

– Βιταμίνη C 89.2 mg

– Ασβέστιο 47 mg

– Σίδηρος 0.73 mg

– Μαγνήσιο 21 mg

– Φώσφορος 66 mg

– Κάλιο 316 mg

– Ψευδάργυρος 0.41 mg

– Φολικό οξύ (B9) 63 mg

 

Μπρόκολο, χρυσός ευεργέτης του οργανισμούΓια να σας χαρίσει το μπρόκολο όλα τα πολύτιμα συστατικά του χρειάζεται να είναι φρέσκο και να μην το παρακάνετε στο βράσιμο.

Με το βράσιμο χάνει το 66% των συστατικών του ενώ στον ατμό μόλις 47%.

Διαλέξτε μικρά πράσινα, μεστά κεφαλάκια μπρόκολου και απολαύστε το με όποιο τρόπο σας αρέσει, ωμό, σωτέ, στον ατμό ή στο φούρνο, με ζυμαρικά, κρέας ή απλώς σκέτο.

http://bit.ly/1ShPCvj

Δείτε επίσης τα εξής:

Τα 15 συμπτώματα καρκίνου που αγνοούμε... Τα 15 συμπτώματα καρκίνου που αγνοούμε. Μπορεί οι γυναίκες να ελέγχουν τακτικότερα την υγεία τους με τσεκ απ σε σχέση με τους άντρες, σύμφωνα με έρευ...
Γιατί είναι σημαντική η σίτιση του μωρού... H Kατερίνα Μιχαηλίδου Διεθνώς Πιστοποιημένη Σύμβουλος Γαλουχίας: Αναλύει γιατί είναι σημαντική η σίτιση του μωρού και ποια είναι η κατάλληλη εισαγωγή ...