Πιο ευτυχισμένοι όσοι τραβάνε πολλές φωτογραφίες

ευτυχισμένοι

Νέα Υόρκη
Όσοι τραβάνε πολλές φωτογραφίες από τα αξιοθέατα και γενικά με ό,τι τους τραβάει την προσοχή γύρω τους, νιώθουν πιο ευτυχισμένοι σε σχέση με όσους δεν φωτογραφίζουν καθόλου, αποφαίνεται αμερικανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Personality and Social Psychology.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνια, με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια Κρίστιν Ντιλ, μελέτησαν περισσότερους από 2.000 ανθρώπους και διαπίστωσαν ότι, όσοι φωτογραφίζουν τις εμπειρίες τους, από μια βόλτα σε μια ξένη πόλη ή μουσείο έως το γλυκό που μόλις τους σέρβιραν, περνάνε γενικά καλύτερα, σε σχέση με όσους αποφεύγουν τις φωτογραφίες.

«Η φωτογράφηση μπορεί να αυξήσει την ευχαρίστηση των θετικών εμπειριών, αυξάνοντας την προσωπική εμπλοκή κάποιου σε αυτές», εξηγεί η Δρ Ντιλ.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν πειράματα, τρία σε πραγματικές συνθήκες και έξι σε εργαστηριακές συνθήκες, ζητώντας από τους εθελοντές, είτε να φωτογραφίζουν ό,τι τους άρεσε γύρω τους, είτε όχι. Σχεδόν σε όλα τα πειράματα, όσοι τράβηξαν φωτογραφίες, δήλωσαν στη συνέχεια πως ένιωθαν καλύτερα συγκριτικά με όσους δεν είχαν φωτογραφίσει τίποτε.

Αυτό εξηγεί, κατά τους ερευνητές, γιατί οι χρήστες του Facebook ανεβάζουν περίπου δύο δισεκατομμύρια φωτογραφίες κάθε μέρα, ενώ του Instagram γύρω στα 80 εκατομμύρια.

Επιπλέον, υποστηρίζουν ότι η μελέτη αντικρούει την άποψη ότι η φωτογράφηση αποσπά κάποιον από την βίωση μιας εμπειρίας. Για παράδειγμα, σε ένα από τα πειράματα σε ένα μουσείο, όπου οι εθελοντές φορούσαν ειδικά γυαλιά που κατέγραφαν τις κινήσεις των ματιών τους, όσοι τραβούσαν φωτογραφίες, περνούσαν περισσότερη ώρα κοιτάζοντας τα εκθέματα.

Σε ένα άλλο πείραμα, διαπιστώθηκε ότι ακόμη και όταν κανείς απλώς σκέπτεται την προοπτική ότι θα τραβήξει φωτογραφίες, αυτό τον κάνει να νιώθει πιο χαρούμενος με ό,τι καινούριο ζει.

Ωστόσο, αν η κάμερα είναι βαριά, τότε η φωτογράφηση καταντά βαρίδι, ενώ πιο δυσάρεστη μπορεί επίσης να γίνει μια εμπειρία, όταν φωτογραφηθεί, σε περίπτωση που αφορά κάτι άσχημο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ