Σκουμπρί στο Φούρνο του Γιώργου Τσελεμεντέ

σκουμπρί

Σκουμπρί στο Φούρνο του Γιώργου Τσελεμεντέ.

Το σκουμπρί θεωρείται πολύτιμο για το κρέας του. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη D, καθώς και σε διάφορα μέταλλα όπως σελήνιο, σίδηρο και ιώδιο.
Το σκουμπρί (Scomber scombrus, σκόμβρος ο γνήσιος), επίσης τσίρος, είναι πελαγικό είδος ψαριού που ζει σε κοπάδια. Ανήκει στην οικογένεια των σκομβριδών (scombridae) και είναι συγγενικό είδος με τον κολιό (Scomber japonicus). Παλαιότερα το σκουμπρί ήταν πολύ πιο δημοφιλές απ’ ότι σήμερα. Οι Ρωμαίοι το γνώριζαν και το κατανάλωναν με διάφορους τρόπους.

Το σκουμπρί είναι ένα από τα έξι πλουσιότερα ψάρια σε EPA και DHA, μαζί με την πέστροφα τις σαρδέλες, τον τόνο, τη ρέγκα και τον σολομό.

Ψάρια για τις εγκύους: Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η ανάγκη για πολλές θρεπτικές ουσίες είναι υψηλότερες. Το σκουμπρί είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμινών Α και Β12, και πηγή σιδήρου, τρία θρεπτικά στοιχεία απαραίτητα για την υγεία της μητέρας και του εμβρύου. Επιπλέον, η υψηλή περιεκτικότητα του σκουμπριού σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα συμβάλλει στη σωστή νευρολογική ανάπτυξη του εμβρύου. Αν σε αυτό προσθέσουμε και την υψηλή περιεκτικότητά του σε πρωτεΐνες, θα έχουμε μια εξαιρετική τροφή για τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Πρωτεΐνες: Το σκουμπρί, όπως όλα τα ψάρια σε γενικές γραμμές είναι μια εξαιρετική πηγή πλήρων πρωτεϊνών, διότι περιέχει και τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα (αυτά που δεν παράγονται από το σώμα μας και πρέπει να προέρχονται από τη διατροφή μας). Οι πρωτεΐνες χρησιμοποιούνται για τον σχηματισμό των πεπτικών ενζύμων και ορμονών, καθώς και για την διαμόρφωση και επιδιόρθωση ιστών, όπως το δέρμα, οι μυς και τα οστά. Επιπλέον, αρκετές μελέτες σε ζώα έχουν δείξει ότι η πρωτεΐνη των ψαριών, μπορεί να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Απαιτείται σύνεση και αναμονή και πρέπει να σημειωθεί, ότι οι μελέτες σε ανθρώπους βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη.

Μέταλλα: Σημαντικά μέταλλα που περιέχονται στο σκουμπρί είναι ο φώσφορος, το μαγνήσιο, το σελήνιο, ο σίδηρος και το ιώδιο.

Βιταμίνες: Από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σημειώνουμε την Β2 (ριβοφλαβίνη), την Β3 (νιασίνη), την Β5 (παντοθενικό οξύ) την Β6 (πυριδοξίνη), και την Β12. Επίσης περιέχει και Βιταμίνη D.

Συνταγή για μαγείρεμα 

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Προθερμαίνουμε το φούρνο μας στους 200 βαθμούς. Αλείφουμε τα ψάρια μας με το ελαιόλαδο και τα αλατίζουμε, τα βάζουμε πάνω στην σχάρα και στο φούρνο και τα ψήνουμε για περίπου 8 λεπτά από την κάθε πλευρά. Όταν είναι έτοιμα τα βγάζουμε από τον φούρνο τα βάζουμε σε μια πιατέλα τα περιχύνουμε με ένα λαδολέμονο και γαρνίρουμε με το κρεμμύδι και το μαϊντανό.

ΥΛΙΚΑ

4 ΣΚΟΥΜΠΡΙΑ ΚΑΘΑΡΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΞΕΚΟΚΑΛΙΣΜΕΝΑ

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

ΑΛΑΤΙ

2 ΚΡΕΜΜΥΔΙΑ ΚΟΜΜΕΝΑ ΜΙΣΟΦΕΓΓΑΡΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΨΙΛΕΣ ΦΕΤΕΣ

½ ΜΑΤΣΑΚΙ ΜΑΪΝΤΑΝO ΨΙΛΟΚΟΜΜΕΝΟ

 

www.greekaffair.gr

http://bit.ly/2cQgaMn

Δείτε επίσης τα εξής:

Γαλοπούλα γεμιστή με σάλτσα πορτοκαλιού και κρασί ... Το πιάτο της Ημέρας: Γαλοπούλα γεμιστή με σάλτσα πορτοκαλιού και κρασί "MESSENIKOLA". Καλημέρας σας φίλοι και φίλες είμαι ο Δημήτρης Πλουμιστός ο Che...
Το πιάτο της Ημέρας : Πηλιορείτικο Σπετσοφάι από ... Υλικά 500γρ λουκάνικο χωριάτικα 4 Πράσινες πιπεριές 2 Κόκκινες πιπεριές 2 Κίτρινες πιπεριές 2 Κρεμμύδια μεγάλα 4 Ντομάτες 2 Σκελίδες σκόρδο ...