GUCCI: «Εξευτελίζει τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τον ελληνικό Πολιτισμό»

H γνωστή εταιρεία GUCCI: «Εξευτελίζει τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τον ελληνικό Πολιτισμό».

Στην γέννηση της θεάς Αθηνάς, ο Διόνυσος, με πολύχρωμο σόρτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί απολαμβάνει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορώντας γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iphone, παρακολουθούν την φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα.

Αυτές είναι οι εικόνες που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η γνωστή εταιρεία GUCCI στο επίσημο προφίλ της στο instagram για να διαφημίσει την νέα της σειρά.

Το “gucci party” των θεών διαδραματίζεται στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα, προσβάλλοντας κάθε έννοια του σεβασμού σε ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Εξευτελίζοντας σύμβολα που για αιώνες έθρεψαν σπουδαίους δημιουργούς απ’ όλον τον κόσμο.

Ειρωνευόμενη τα «δάκρυα της Καρυάτιδας» και γελοιοποιώντας τον αγώνα των Ελλήνων για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα – «ασήμαντες λεπτομέρειες » μπροστά στα σημαντικά κέρδη των πωλήσεων – η Εταιρεία επέλεξε τον παραπάνω τρόπο για να προβάλλει το έργο της Derya Çakırsoy ως «δημιουργικό». Συγκεκριμένα πρόκειται για «καλλιτεχνική παρέμβαση» στις φωτογραφίες των ανασυνθέσεων του Δυτικού και Ανατολικού Αετώματος του Παρθενώνα που βρίσκονται στο μουσείο της Ακρόπολης, ενώ σημαντικά τμήματα των οποίων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.

Η άθλια παρέμβαση προβάλλει εμπορεύματα της GUCCI, με πλήρη αδιαφορία ως προς την πολιτιστική και συμβολική αξία των γλυπτών. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, η επαγγελματική φωτογράφιση ή/και η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς – διαφημιστικούς σκοπούς, των εκθεμάτων που βρίσκονται στο Μουσείο επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής έγκρισης από το Μουσείο.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος για την UNESCO Πειραιώς & Νήσων, του οποίου οι σκοποί και οι δράσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ανάδειξη – προβολή και προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και αποτελεί ενεργό μέρος της συλλογικής προσπάθειας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, καταγγέλλει δημόσια την Εταιρεία για την δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών και την καλεί να τις ανακαλέσει άμεσα.

Η παραπάνω εμπορική διαφήμιση με άλλοθι την «ελευθερία της έκφρασης», ουσιαστικά ευτελίζει κλασσικά έργα μοναδικού κάλλους και αισθητικής αφαιρώντας τους την «ελευθερία» να υπάρχουν απρόσβλητα ακόμα και από «εκλεπτυσμένους βανδαλισμούς».

Παρακάτω παρουσιάζουμε τις φωτογραφίες που δημοσίευσε η GUCCI σε αντιστοιχία με τα γλυπτά από το Ανατολικό και Δυτικό Αέτωμα του Παρθενώνα.

h-gnostoi-etairia-cucci-exeytiliziei-ta-glypta-toy-parthenona-kai-ton-ellhniko-politismo-greekaffai.gr

Ανατολικό Αέτωμα, Διόνυσος, αριστερά το Άρμα του Ήλιου, δεξιά Περσεφόνη και Δήμητρα (Βρεττανικό Μουσείο)

gucci2

Δυτικό Αέτωμα, Ιλισσός και Καλλιρρόη(Ανασύνθεση στο Μουσείο της Ακρόπολης)

h-gnostoi-etairia-cucci-exeytiliziei-ta-glypta-toy-parthenona-kai-ton-ellhniko-politismo-greekaffair-gr

Δυτικό Αέτωμα, ο Κέκροπας

κάθεται στη γη και στηρίζεται στο αριστερό χέρι του, ενώ η γονατιστή του  κόρη Πάνδροσο τον αγκαλιάζει. Στο σύμπλεγμα ανήκε και ένα φίδι, το οποίο  ελισσόταν μπροστά στα πόδια του Κέκροπα. (Μουσείο της Ακρόπολης)

δυτικού αετώματος του Παρθενώνα (Μουσείο της Ακρόπολης).

ανατολικού αετώματος του Παρθενώνα (Μουσείο της Ακρόπολης)

 

www.greekaffair.gr

http://bit.ly/1Nauh5u

Δείτε επίσης τα εξής:

Ιστορίες: Το «Κυπριακό» και η μεταρρύθμιση στο βρε... Ιστορίες: Το «Κυπριακό» και η μεταρρύθμιση στο βρεφικό γάλα,στην  τηλεόραση του  ΣΚΑΪ.   Μια συνέντευξη εφ’όλης της ύλης του πρώην Προέδρου της Κ...
Χρυσό Bραβείο απέσπασε το ντοκιμαντέρ «Η Οικογενει... Χρυσό Bραβείο απέσπασε το ντοκιμαντέρ «Η Οικογενειακή Υπόθεση». Το Χρυσό Bραβείο απέσπασε «Η Οικογενειακή Υπόθεση» της Αγγελικής Αριστομενοπούλου στη...