Σάλος με την επιλογή της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου

Αντιδράσεις προκαλεί η επιλογή της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου να ανεβάσει παράσταση στην οποία περιλαμβάνονται αποσπάσματα από το βιβλίο του καταδικασμένου τρομοκράτη της 17 Νοέμβρη, Σάββα Ξηρού.

Πρόκειται για την παράσταση της Πηγής Δημητρακοπούλου «Ισορροπία του Νας».

Η παράσταση περιγράφεται ως εξής στην επίσημη ιστοσελίδα του Εθνικού Θεάτρου:

«Με αφορμή τους Δίκαιους του Αλμπέρ Καμύ, πρακτικά της δίκης της 17 Νοέμβρη, το βιβλίο του Σάββα Ξηρού. Η μέρα εκείνη.., καθώς και λογοτεχνικά, ιστορικά και δημοσιογραφικά κείμενα, η Πηγή Δημητρακοπούλου με την ομάδα της επιχειρούν τη σύνθεση ενός νέου έργου για τους αξιακούς κώδικες των ανθρώπων, τη δικαιοσύνη και την τρομοκρατία στην πρόσφατη ελληνική ιστορία».

Το Εθνικό Θέατρο υποστηρίζει τις επιλογές της παράστασης «Η ισορροπία του Νash, που παίζεται στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου δίνοντας στη δημοσιότητα την επίσημη ανακοίνωσή της που έχει ως εξής:

«Καμιά ιδέα δεν μπορεί να δικαιολογήσει  εγκλήματα εναντίον της ανθρώπινης ζωής» με αυτή τη φράση τελειώνει το κείμενο της παράστασης η «Ισορροπία του Nash» που παρουσιάζεται από 15 έως  31 Ιανουαρίου στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.  Και αυτό είναι το μήνυμα που «παίρνουν μαζί τους» οι θεατές της παράστασης.

Η συγκεκριμένη παράσταση με την ευθύνη της σκηνοθέτιδας Πηγής Δημητρακοπούλου χρησιμοποιεί ως devised theatre αποσπάσματα από τους «Δίκαιους» του  Αλμπέρ Καμύ καθώς και αποσπάσματα από το βιβλίο του Σάββα Ξηρού για να καταδείξει την παναθρώπινη ιδέα ότι η βία δεν είναι λύση.

Η δικαιοσύνη δίκασε για πάντα τους εγκληματίες – τρομοκράτες.  Το θέατρο σαν τέχνη δεν έρχεται να ξαναδικάσει  αλλά να αναδείξει καίρια ανθρώπινα προβλήματα. Είναι χώρος δημόσιου διαλόγου.

Η Πειραματική Σκηνή ως τόπος έρευνας νέων καλλιτεχνών οφείλει να καταπιάνεται και με επικίνδυνα θέματα ακόμη και αν πατάει στην κόψη του ξυραφιού».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και εις εκ των υπεθύνων της  Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, ο σκηνοθέτης Ανέστης Αζάς, ο οποίος μιλώντας στο «Βήμα», τόνισε ότι «η παράσταση δεν υπερασπίζεται τους τρομοκράτες. Πρόκειται για ένα κολάζ κειμένων που καταπιάνεται ιστορικά με το ζήτημα της τρομοκρατίας. Αλλωστε καμιά ιδέα δεν μπορεί να δικαιολογήσει την αφαίρεση της ανθρώπινης ζωής».

Από την πελυρά της η σκηνοθέτρια Πηγή Δημητρακοπούλου επισημαίνει ότι η επιλογή του αποσπάσματος από το βιβλίο του Σάββα Ξηρού είχε τον εξής στόχο: Να υπογραμμίσει ότι μέσα από την εμπειρία του δεν έγιναν σεβαστά τα ατομικά του δικαιώματα ως κρατούμενος. «Χρησιμοποιούμε στην παράσταση ένα ακραίο παράδειγμα, όπως ο Σάββας Ξηρός, γιατί πιστεύουμε ότι στη Δημοκρατία πρέπει όλοι οι κρατούμενοι να έχουν ίσα δικαιώματα, κάτι που δεν προκύπτει από αυτά που γράφει ο ίδιος για την περίοδο που ήταν στον Ευαγγελισμό». Και προσθέτει ότι «η υπόθεση της 17 Νοέμβρη έχει κλείσει».

 

 

http://bit.ly/1V07EZQ

Δείτε επίσης τα εξής:

«Το σπάταλο τερατάκι» Μία παράσταση για παιδιά από... Από τον Οκτώβριο στην Παιδική Σκηνή του Μικρού Παλλάς Τα Αθηναϊκά Θέατρα θα παρουσιάσουν για την χειμερινή περίοδο στην παιδική σκηνή του Μικρο...
Περιοδεία – «Ένας στρογγυλοκέφαλος στη χώρα ... «Ένας στρογγυλοκέφαλος στη χώρα των μυτεροκέφαλων» γεννιέται, για να ανακαλύψουμε και να προλάβουμε την εξάπλωση του φαινομένου του bullying. O Κώστας...