Κριτική παράστασης Τσέχωφ για 2 : Πάει πολύ καιρός που δεν ήπια σαμπάνια

Κριτική-παράστασης-Τσέχωφ-για-2

Τσέχωφ για 2 : Ψ-Υ-Χ-Α-Γ-Ω-Γ-Ι-Α, με κεφαλαία και έντονα γράμματα.

Δυο κωμικά μονόπρακτα του Α. Τσέχωφ, «Πρόταση Γάμου» και «Αρκούδα» παρουσιασμένα σε ενιαία παράσταση στο θέατρο Γκλόρια Μικρό, δυστυχώς σε τελευταία παράσταση σήμερα 24/4/2016. Θα μου πείτε: Ποιο το νόημα της παρούσα κριτικής, τότε; Θα σας απαντήσω με απλό τρόπο: «το καλό πράγμα (πρέπει) να λέγεται». Έστω και μόνο για λόγους τάξης και θεατρικής ιστορικής καταγραφής.

Για την υπόθεση θα αρκεστούμε στο δελτίο της παράστασης:

«Ένας υποχόνδριος άνδρας, ο Ιβάν Λομώφ, καταφθάνει στο σπίτι των Στεπάνοβιτς να ζητήσει το χέρι της νέας και όμορφης Νατάλυα. Η μία παρεξήγηση διαδέχεται την άλλη και μπλέκει τους ήρωες σ΄ ένα γαϊτανάκι κωμικών αντιπαραθέσεων. Ένα λιβάδι κι ένας σκύλος μπορούν να καταστρέψουν μια πρόταση γάμου; Στην αιώνια διαμάχη των δύο φύλλων ποιός θα κερδίσει; Ο έρωτας ή το συμφέρον; Θα καταφέρει τελικά το ζευγάρι να πιεί σαμπάνια απ΄ το ίδιο ποτήρι; Κι όταν στο σπίτι μιας χήρας, εισβάλλει ένας άξεστος τύπος και ζητάει πίσω τα δανεικά , εκείνη τι πρέπει να κάνει; Να επιστρέψει τα χρήματα ή να του δώσει την καρδιά της; Να μονομαχήσει μαζί του ή να αφεθεί στα στιβαρά του μπράτσα ; Συνεχόμενες ανατροπές θα μπλέξουν και τους δύο στα δίχτυα του έρωτα κάτω από το βλέμμα του πιστού υπηρέτη.»

Πέρα από την υπόθεση τώρα (γιατί δεν θα κρίνουμε τον Τσέχωφ-ποιοι είμαστε εμείς άλλωστε να επιδείξουμε τέτοια αυθάδεια) και πίσω από την παράσταση, βρίσκεται η αριστοτεχνική εργασία του Δημήτρη Μαύρου να μεταφράσει, να αποδώσει, να σκηνοθετήσει και να παίξει σε αυτήν την εκπληκτική παράσταση. Σπάνια έχω απολαύσει τόσο μια παράσταση. Ίσως συνέβαλε το γεγονός ότι η παράσταση είναι διαδραστική, με τους θεατές να συμμετέχουν με διάφορους τρόπους, ίσως να ήταν ότι το θέατρο είναι μικρό και η σκηνή είναι σχεδόν ανάμεσα τους. Όπως και να έχει, οι επιλογές του σκηνοθέτη ήταν οι σωστές και επέφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα: μια έντονη θεατρική εμπειρία, διασκεδαστική, άγουσα την ψυχή προς τα άνω.

Εξαιρετικός ο Αλέξανδρος Καλπακίδης. Η μεταμόρφωσή του από το ένα στο άλλο μονόπρακτο, αποδεικνύει ξεκάθαρα την θεατρική του δεινότητα. Καταλαμβάνει άνετα τον χώρο της σκηνής με τις κινήσεις και την θεατρικότητά του και το αβίαστο παίξιμο του συμβάλλει τα μέγιστα στην δημιουργία του τελικού αποτελέσματος.

Τσέχωφ-για-2-θέατρο

Η Κωνσταντίνα Κλαψινού υπήρξε η αποκάλυψη της βραδιάς. Αυτή η κοπέλα έχει «όλο το πακέτο». Είναι νέα, αγγελικής ομορφιάς, ιδιαίτερης ευφυΐας και εξαιρετικής ποιότητας ηθοποιός. Το μέλλον είναι δικό της.  Δεν είναι απλά όμορφη, έχει και προσωπικότητα και άποψη.

Τσέχωφ-για-2

Πολύ καλή δουλειά με τα κουστούμια της παράστασης. Η μουσική και ο φωτισμός έπαιξαν πολύ αποτελεσματικά τον δικό τους ρόλο.

Κρίμα που οι παραστάσεις τελειώνουν σήμερα. Ανυπομονούμε να τους δούμε όλους στην επόμενη δουλειά τους.

Άντε, γιατί πάει πολύ καιρός που δεν ήπιαμε σαμπάνια….

Ηλίας Γρατσίας

http://bit.ly/1Vz2zrA

Δείτε επίσης τα εξής:

Στα Σκοτεινά – Making Movies στον Τεχνοχώρο ...   Πρεμιέρα Τετάρτη 13 Μαΐου   Μια συνάντηση με το σκοτάδι που θέλει να γίνει φως... Κάθε Τετάρτη & Πέμπτη στις 21.15 / Διάρκ...
Πρεμιέρα Στο Θεατρο Προσκήνιο «Ω! ΤΙ ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΑΜ... Την Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου έκανε πρεμιέρα στο θέατρο προσκήνιο η ανθρώπινη, η εμβληματική σάτιρα του Κώστα Μουρσελά «Ω! ΤΙ ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΑΜΠΑ» ενώ λίγο πιο ...