Κριτική παράστασης FUGA – Θέατρο Olvio

Κριτική-παράστασης-fuga

Κριτική παράστασης FUGA – Θέατρο Olvio

FUGA

Ορισμός 1. Fuga =  (Λατ.) φυγή

Η υπόθεση ξεκινά με μια προσπάθεια φυγής του πρωταγωνιστή μας από την ζωή αν και αποτυχημένη. Κλείνει επίσης με μια άλλη φυγή σε εξωτικό νησί… ή και ακόμα μακρύτερα. Στο ενδιάμεσο η υπόθεση εξελίσσεται με συνεχείς ανατροπές και αποκαλύψεις, γρήγορους ρυθμούς και άφθονο γέλιο.

Το ευφυέστατο σενάριο θίγει σωρεία πολιτικών και κοινωνικών θεμάτων τα οποία προσεγγίζει με χιούμορ και ελαφρά ειρωνεία. Στον μικρόκοσμο που εμφανίζεται στην συγκεκριμένη θεατρική σκηνή δεν ξέρεις ποτέ ποιος είναι ο πραγματικός ρόλος του καθενός, τι παιχνίδι παίζει, ιδιαίτερα δε όταν ο φαινομενικά πιο διεφθαρμένος –ω τι ειρωνεία- είναι τελικά και ο πιο ηθικός από όλους τους χαρακτήρες.

Σε αυτό το έργο τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, τίποτα δεν είναι δεδομένο. Μήπως έτσι δεν έγινε κι η καθημερινότητα μας;  Μήπως έτσι δεν έγινε και το έργο  της ζωής μας; Τελικά το γέλιο του θεατή στρέφεται κατά του εαυτού του, των δικών του αδυναμιών, της ματαιοδοξίας του και των αδιεξόδων που έχει οδηγηθεί με τις δικές του ηθικές επιλογές. Κι αυτό το γέλιο λειτουργεί λυτρωτικά. Το θέατρο για άλλη μια φορά πετυχαίνει την αποστολή του.

Η απόπειρα φυγής του πρωταγωνιστή από την πραγματικότητα οδηγεί σε διαφυγή του θεατή από την ακούσια δραματοποίηση της ματαιοδοξίας του.

Ορισμός 2. Fuga = Μουσική σύνθεση βασισμένη στη μίμηση. Πολυφωνικό έργο όπου όλες οι φωνές τραγουδούν την ίδια μελωδία, ξεκινώντας από ένα βασικό θέμα και μιμούμενες η μια την άλλη καταλήγουν σε μια κορύφωση με ανάμειξη όλων των φωνών.

Στην κωμωδία αυτή του Galceran, ξεκινώντας από μια υπόθεση διαφθοράς, πέντε βασικοί χαρακτήρες (φωνές) εμπλέκονται σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη παραλλαγή του βασικού θέματος απάτης και διαφθοράς μέχρι που καταλήγουν σε μια κορύφωση τελείως απρόσμενης λύσης.

Το περιβάλλον διαφθοράς στο οποίο εξελίσσεται η υπόθεσή μας είναι τόσο ανήθικο που η έκφραση της αγνής αγάπης φαντάζει αφελής και ανόητη, αποτελεί όμως την μόνη αλήθεια και την μόνη πραγματική διέξοδο με όποιο κόστος κι αν έχει.

Η ερμηνευτική δεινότητα και το πολύπλευρό καλλιτεχνικό ταλέντο του Αλέξανδρου Μυλωνά γίνονται φανερά από την αρχή του έργου. Υπέροχα στέκεται στη σκηνή η Φαίη Ξυλά. Πολύ φυσική ερμηνεία που υπηρετεί τη σκηνοθεσία θαυμάσια.

Πραγματικά ο Γιώργος Χρανιώτης εμφανίζεται σε ρόλο έκπληξη τον οποίο υπηρετεί με περισσή αξιοπρέπεια.

Ο Κ. Γιαννακόπουλος εμφανίζεται με πολύ επιτηδευμένη ερμηνεία σε κάποιες στιγμές, η οποία όμως επιτείνει την κωμικότητα του ρόλου βγάζοντας πολύ γέλιο χωρίς να ενοχλεί.

Τέλος η Μπέτυ Αποστολίδου δένει υπέροχα με την υπόλοιπη θεατρική ομάδα κάνοντας αισθητές τις ερμηνευτικές της ικανότητες.

Γενικά πρόκειται για ένα δεμένο σύνολο πετυχημένα σκηνοθετημένο όπου η μουσική, ο φωτισμός και τα κουστούμια υπηρετούν θαυμάσια τόσο την πλοκή όσο και το μήνυμα του έργου αλλά κυρίως την διασκέδαση του θεατή.

Γράφει ο Ηλίας Γρατσίας

http://bit.ly/1qFyYjh

Δείτε επίσης τα εξής:

«Ελευθέριος Βενιζέλος», Θέατρο Τέσσερις Εποχές – Γ... «Ελευθέριος Βενιζέλος» Ο πολιτικός…ο άνθρωπος…ο εθνάρχης… Προγραμματισμένη Πρεμιέρα: Τετάρτη 25 Μαΐου  Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων «Οι πολιτ...
«ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ» αλλαγή στην ώρα έναρξης παράσταση... Τον φετινό Νοέμβρη, το ιστορικό Βέμπο ανοίγει ξανά τις πόρτες του στο κοινό, με ένα ιδιαίτερο, γεμάτο αγαπημένα τραγούδια και συναίσθημα θεατρικό έργο...