40 Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 16% του παγκόσμιου tonnage

40 Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 16% του παγκόσμιου tonnage.

Σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson’s, οι 40 μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 65% του ελληνόκτητου στόλου. Πρόκειται για ένα στόλο συνολικής μεταφορικής ικανότητας 230,5 εκατ. Dwt.

καραβια

Οι 40 μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές
Οπως γράφει η Ναυτεμπορική που αναδημοσιεύει τη λίστα του  Clarkson’s, στην πρώτη θέση στη σχετική κατηγορία, με βάση πάντα τους dwt, είναι ο όμιλος Αγγελικούση με έναν στόλο 137 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 26,02 εκατ. dwt.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο όμιλος του Γιώργου Οικονόμου με 115 πλοία μεταφορικής ικανότητας 14,79 εκατ. dwt.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο όμιλος Navios Group της Αγγελικής Φράγκου με 146 πλοία μεταφορικής ικανότητας 14,39 εκατ. dwt.
Στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο όμιλος του Γιώργου Προκοπίου που περιλαμβάνει τις εταιρείες Dynacom Tankers στα δεξαμενόπλοια, Dyanagas μαζί με τη θυγατρική της Dynagas LNG Partners LP στα LNG Carriers και τη Sea Traders S.A. στο ξηρό φορτίο. Το σύνολο του στόλου αποτελείται από 112 πλοία μεταφορικής ικανότητας 13,9 εκατ. dwt.
Στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο όμιλος Τσάκου με την Tsakos Energy Navigation (TEN) και την Tsakos Shipping and Trading με έναν στόλο 90 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 9,27 εκατ. dwt.

Η λίστα με τους 40 ισχυρότερους Έλληνες εφοπλιστές
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ

Επίσης περιλαμβάνει τη Navios Logistics και τη Navios Midstream με δεξαμενόπλοια VLCC. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο όμιλος του Γιώργου Προκοπίου που περιλαμβάνει τις εταιρείες Dynacom Tankers στα δεξαμενόπλοια, Dyanagas μαζί με τη θυγατρική της Dynagas LNG Partners LP στα LNG Carriers και τη Sea Traders S.A. στο ξηρό φορτίο. Το σύνολο του στόλου αποτελείται από 112 πλοία μεταφορικής ικανότητας 13,9 εκατ. dwt.

Την πρώτη πεντάδα της σχετικής κατάταξης συμπληρώνει ο όμιλος Τσάκου με την Tsakos Energy Navigation (TEN) και την Tsakos Shipping and Trading με έναν στόλο 90 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 9,27 εκατ. dwt.

Στις υπόλοιπες θέσεις μέχρι τη συμπλήρωση της πρώτης δεκάδας βρίσκονται οι ναυτιλιακές εταιρείες Thenamaris με 89 πλοία μεταφορικής ικανότητας 9,25 εκατ. dwt, Star Bulk Carriers με 78 πλοία, 8,63 εκατ. dwt, Minerva Marine Inc.με 65 πλοία, 7,43 εκατ. dwt, Marmaras Nav. με 50 πλοία μεταφορικής ικανότητας 7,08 εκατ. dwt και η Alpha Tankers & Frt. με 44, μεταφορικής ικανότητας 6.80 εκατ. dwt.

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία των Clarkson’s (Μάιος 2016) ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης και μάλιστα αυξάνει το μερίδιό του, όπως και τη διαφορά από τον δεύτερο.

O υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελείται από 5.211 πλοία, 195,9 εκατ. gt και βρίσκεται στην πρώτη θέση, αυξάνοντας κατά 1,9% το tonnage σε σύγκριση με το τέλος του 2015.

Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης ακολουθεί η Ιαπωνία με 8.701 πλοία, 164,8 εκατομμύρια gt (αύξηση 0,42%) και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με 6.709 πλοία, 131,3 εκατομμύρια gt. (αύξηση 0,61%)

Τα στατιστικά των Clarkson’s αναφέρουν ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν ποσοστό 16% του παγκόσμιου tonnage, με τους Ιάπωνες να ακολουθούν με ποσοστό 13% και τους Κινέζους με 11%.

Την ίδια περίοδο (αρχές Μαΐου του τρέχοντος έτους) ο παγκόσμιος στόλος αποτελείται συνολικά από 91.514 πλοία, 1,2 δισεκατομμύρια gt, αυξημένος κατά 0,8% από την αρχή του χρόνου.

Με όρους gt η ετήσια αύξηση του παγκόσμιου στόλου ήταν 4% τα τελευταία τρία χρόνια έναντι μέσης ετήσιας αύξησης 7% μεταξύ των ετών 2005-2012.

Το διαβάσαμε εδώ

http://bit.ly/1tgjzrd

Δείτε επίσης τα εξής:

15 κανόνες για ασφαλή κολύμβηση... Οι χαρές της θάλασσας είναι πολλές και μεταξύ αυτών το κολύμπι είναι μία από τις μεγαλύτερες. Σαν Έλληνες έχουμε την ευτυχία να κατοικούμε σε μία χώρα...
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση του ελληνικού εμπορικού στόλου τον ... Διακόπηκε η επί μακρόν πτωτική πορεία στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 κόρων και άνω), καθώς τον Απρίλιο φέτος παρουσίασε- έστω κα...