ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΤΑΞΙΔΙΑ, ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Οικονομία

ΑΑΔΕ: Έτσι «τσιμπάει» η εφορία influencer και όσους «επιχειρούν» μέσω social media

ΑΑΔΕ: Έτσι «τσιμπάει» η εφορία influencer και όσους «επιχειρούν» μέσω social media

Ο λεγόμενος «αλγόριθμος της εφορίας» και έμμεσες τεχνικές ελέγχου έχουν μπει για τα καλά στην μάχη κατά της φοροδιαφυγής και καθημερινά «βγάζουν» υποθέσεις που πρέπει να αξιολογηθούν από τα στελέχη της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

 

Από «κόσκινο» περνούν οι… «πληροφορίες» για χιλιάδες φορολογικές υποθέσεις που αφορούν celebrities, μοντέλα, influencer και γενικά, όσους προωθούν πωλήσεις μέσω των σελίδων που διατηρούν στα social media.

 

Πρακτικά δηλαδή η εφορία ελέγχει την επιχειρηματική δραστηριότητα ή τις συμμετοχές που έχει ο κάθε «προωθητής». Πέρα από την ιδιότητα του σαν φυσικό πρόσωπο ελέγχεται αν έχει κάποια ατομική επιχείρηση ή συμμετέχει με κάποιο ποσοστό σε κάποια άλλη. Δηλαδή τα «σκάνερ» της εφορίας στοχεύουν στην επιχειρηματική δραστηριότητα εκτός από το φυσικό πρόσωπο. Μετά γίνονται οι διασταυρώσεις που προβλέπει ο νόμος. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων βάζει στο στόχαστρο δηλαδή τις αγοροπωλησίες που γίνονται μέσα από τις καταχωρήσεις και τα «Links» στα social media. Στόχος είναι να εντοπιστούν περιπτώσεις όπου επιχειρήσεις εισπράττουν μεν και ενθυλακώνουν τον ΦΠΑ προϊόντων που πωλούν μέσω των ιστοσελίδων, αλλά δεν εκδίδουν τα νόμιμα παραστατικά. Δηλαδή τις αποδείξεις λιανικών πωλήσεων ή τα τιμολόγια.

Ψάχνουν μέσω… τρίτων!

Η φοροδιαφυγή εντοπίζεται σε προϊόντα που διαφημίζει π.χ. ο Influencer και παραδίδονται από την επιχείρηση (που είναι και ο χορηγός) μέσω (ενδιάμεσου) διανομέα χωρίς να περιλαμβάνουν πάντα τις αναγκαίες αποδείξεις.

Συγκεκριμένα, ο αγοραστής βλέπει ένα προϊόν στην σελήνια του Influencer και κάνει μετάβαση στην επιχείρηση. Εκεί πραγματοποιεί την παραγγελία του, πληρώνει μέσω κάποιας κάρτας ή μέσω τραπεζικού λογαριασμού και περιμένει να την παραλάβει το σπίτι του. Αρκετοί μάλιστα επιλέγουν να πληρώσουν και με αντικαταβολή, δηλαδή και με «μετρητά στο χέρι». Μια περίπτωση πρόσφορη για φοροδιαφυγή, αφού η διακίνηση του χρήματος δεν μπορεί να αποδειχθεί ηλεκτρονικά. Μετά την παραγγελία το προϊόν φτάνει στον αγοραστή μέσω courier. Εάν στην πορεία προκύψει κάποιος έλεγχος Εφορίας, ο courier έχει να επιδείξει το δελτίο αποστολής και να αποφύγει τα περαιτέρω. Άλλωστε η εταιρεία μεταφοράς δεν έχει κάποια ευθύνη το αν ο αρχικός επιχειρηματίας δεν έχει εκδώσει απόδειξη που να συμπεριλαμβάνει και τον ΦΠΑ που εισπράττει. Ετσι λοιπόν ο αγοραστής πληρώνει τελική τιμή, αλλά ο επιχειρηματίας δεν αποδίδει πάντα τον ΦΠΑ που έχει εισπράξει. Κάποιοι μάλιστα έχουν προχωρήσει και ένα βήμα παραπέρα. Σε περίπτωση που τους γίνεται καταγγελία για μη έκδοση απόδειξης, κάνουν το εξής: Στέλνουν στον αγοραστή μερικές ημέρες μετά μία απόδειξη μέσω e-mail χωρίς να είναι πάντα και το νόμιμο παραστατικό. Το ίδιο συμβαίνει και σε πολλές περιπτώσεις στην εστίαση, όπου ο διανομέας δεν παραδίδει πάντα το νόμιμο παραστατικό, αλλά κάτι που μοιάζει περισσότερο με δελτίο παραγγελίας.

Ο αλγόριθμος και οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου

Με τη διαδικασία των έμμεσων τεχνικών ελέγχου και το γνωστο…«αλγοριθμο», το εισόδημα του φυσικού προσώπου ή ο τζίρος της επιχείρησης προσδιορίζεται με βάση στοιχεία που αντλούνται από διάφορες πηγές.

Ειδικότερα, λαμβάνονται υπόψη:

οι αγορές, οι πωλήσεις και το μεικτό κέρδος που εμφανίζει το πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα, το ύψος των αμοιβών που εισπράττονται κατά περίπτωση, η πελατεία,
ο μεικτό κέρδος που προκύπτει από ομοειδείς επιχειρηματικές ή επαγγελματικές δραστηριότητες οι οποίες προσδιορίζονται με βάση ιδίως τον χρόνο, τον τρόπο, τον τόπο και τα μέσα άσκησης της δραστηριότητας, την ειδικότητα ή τον επιστημονικό τίτλο κατά περίπτωση, το απασχολούμενο προσωπικό, το ύψος των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί, καθώς και των ίδιων κεφαλαίων κίνησης, το ποσό των δανείων, των καταθέσεων και των πιστώσεων, το ποσό των εξόδων παραγωγής και διάθεσης των εμπορευμάτων, των εξόδων διαχείρισης, κάθε επιχειρηματική δαπάνη και γενικά κάθε άλλο στοιχείο που προσδιορίζει την επιχειρηματική δραστηριότητά τους.

Στους ελεγχόμενους «προωθητές» αποστέλλετε πρόσκληση για να προσκομίσουν αποδεικτικά του εισοδήματος που έχουν από τη σχετική διαφημιστική δραστηριότητα καθώς και τις σχετικές συμβάσεις. Στη συνέχεια διενεργείται έλεγχος για να διαπιστωθεί αν δηλώνονται τα σχετικά εισοδήματα. Με την ολοκλήρωση του φορολογικού ελέγχου επιβάλλονται οι πρόσθετοι φόροι και τόκοι.

Related posts

Επιταγή ακρίβειας έρχεται στις γιορτές μαζί με – 6+1 εισοδηματικές ανάσες

Επιστρέφουν οι κάρτες στα σούπερ μάρκετ από το Σάββατο 6 Νοεμβρίου – Τι αναφέρει το ΦΕΚ

Newsroom

Οι κρυφοί όροι που αυξάνουν τα τιμολόγια του ρεύματος

Newsroom