ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΤΑΞΙΔΙΑ, ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Υγεία

Aγχος: 10 συμβουλές για να διαχειριστείτε

Aγχος: 10 συμβουλές για να διαχειριστείτε

 

Αυτές τις μέρες είναι δύσκολο να μην νιώθετε πιεσμένοι μια στο τόσο. Μεταξύ της δουλειάς, της οικογένειας και άλλων υποχρεώσεων, μπορεί έχετε αρκετό άγχος και να είστε συνεχώς απασχολημένοι. Αλλά πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να χαλαρώσετε και να ηρεμήσετε, διαφορετικά η ψυχική και σωματική σας υγεία μπορεί να υποφέρει.

Για να μάθετε πώς να διαχειρίζεστε το άγχος σας χρειάζεται εξάσκηση, αλλά μπορείτε -και πρέπει – να το κάνετε. Εδώ είναι 10 τρόποι για να το κάνετε πιο εύκολο.

1. Άσκηση

Η τακτική γυμναστική είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να χαλαρώσετε το σώμα και το μυαλό σας. Επιπλέον, η άσκηση θα βελτιώσει τη διάθεσή σας. Πρέπει όμως να το κάνετε συχνά για να αποδώσει.

Πόσο λοιπόν πρέπει να ασκείστε κάθε εβδομάδα;

Θα πρέπει να κάνετε έως και 2 ώρες και 30 λεπτά μέτριας έντασης άσκησης όπως γρήγορο περπάτημα ή 75 λεπτά πιο έντονης άσκησης όπως κολύμβηση, τζόκινγκ ή άλλα αθλήματα.

Εστιάστε στον καθορισμό στόχων φυσικής κατάστασης που μπορείτε να επιτύχετε, ώστε να μην τα παρατάτε. Πάνω από όλα να θυμάστε ότι το να κάνετε οποιαδήποτε άσκηση είναι καλύτερη από το να μην κάνετε καμία.

2. Χαλαρώστε τους μύες σας

Όταν είστε αγχωμένοι, οι μύες σας τεντώνονται. Μπορείτε να βοηθήσετε να τα χαλαρώσετε μόνοι σας και να ανανεώσετε το σώμα σας με:

  • Διατάσεις
  • Απολαμβάνοντας ένα μασάζ
  • Κάνοντας ένα ζεστό μπάνιο ή ντους
  • Καλό ύπνο

3. Βαθιά αναπνοή

Το να σταματήσετε και να πάρετε μερικές βαθιές αναπνοές μπορεί να μειώσει την πίεση σας αμέσως. Θα εκπλαγείτε από το πόσο καλύτερα νιώθετε μόλις το καταφέρετε. Απλώς ακολουθήστε αυτά τα 5 βήματα:

  • Καθίστε σε μια άνετη θέση με τα χέρια σας στην αγκαλιά σας και τα πόδια σας στο πάτωμα
  • Κλείστε τα μάτια σας και ηρεμήστε
  • Φανταστείτε τον εαυτό σας σε ένα χαλαρωτικό μέρος
  • Πάρτε αργά βαθιές εισπνοές μέσα και έξω
  • Επαναλάβετε το  για 5 έως 10 λεπτά τη φορά

4. Φάτε καλά

Η τακτική, καλά ισορροπημένη διατροφή θα σας βοηθήσει να νιώσετε καλύτερα γενικά. Μπορεί επίσης να βοηθήσει στον έλεγχο της διάθεσής σας. Τα γεύματά σας πρέπει να είναι γεμάτα λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως και άπαχη πρωτεΐνη για ενέργεια. Και μην παραλείψετε κανένα. Δεν είναι καλό για εσάς και μπορεί να δημιουργήσει κακή διάθεση, κάτι που μπορεί πραγματικά να αυξήσει το άγχος σας.

5. Επιβραδύνετε τον τρόπο ζωής σας

Η σύγχρονη ζωή είναι τόσο πολυάσχολη και μερικές φορές χρειάζεται απλώς να επιβραδύνουμε και να χαλαρώνουμε. Κοιτάξτε τη ζωή σας και βρείτε μικρούς τρόπους που μπορείτε να το κάνετε αυτό. Για παράδειγμα:

Ρυθμίστε το ρολόι σας 5 έως 10 λεπτά πριν από την ώρα που πρέπει να ξυπνήσετε. Με αυτόν τον τρόπο θα είστε έτοιμοι νωρίτερα και θα αποφύγετε το άγχος της καθυστέρησης.
Όταν οδηγείτε στον αυτοκινητόδρομο, μεταβείτε στην αργή λωρίδα για να αποφύγετε την οργή του δρόμου.
Χωρίστε τις μεγάλες δουλειές σε μικρότερες. Για παράδειγμα, μην προσπαθήσετε να απαντήσετε και στα 100 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αν δεν χρειάζεται – απλώς απαντήστε σε μερικά από αυτά.

7. Βρείτε χρόνο για χόμπι

Πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για πράγματα που σας αρέσουν. Προσπαθήστε να κάνετε κάτι κάθε μέρα που σας κάνει να νιώθετε καλά και θα σας βοηθήσει να ανακουφίσετε το άγχος σας. Δεν χρειάζεται να είναι πολύς χρόνος — ακόμη και 15 έως 20 λεπτά  κάνουν. Τα χαλαρωτικά χόμπι περιλαμβάνουν πράγματα όπως:

  • Πλέξιμο
  • Ανάγνωση βιβλίων
  • Παρακολούθηση μιας ταινίας
  • Πάζλ
  • Χαρτιά και επιτραπέζια παιχνίδια
  • Ψάρεμα
  • Περπάτημα

8. Μιλήστε για τα προβλήματά σας

Εάν τα πράγματα σας ενοχλούν, η συζήτηση για αυτά μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε το άγχος σας. Μπορείτε να μιλήσετε με μέλη της οικογένειας, φίλους, το γιατρό σας ή έναν θεραπευτή.

Και μπορείτε επίσης να μιλήσετε στον εαυτό σας. Λέγεται αυτοσυζήτηση και όλοι το κάνουμε. Αλλά για να βοηθήσει η αυτοσυζήτηση να μειώσει το άγχος, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι είναι θετική και όχι αρνητική.

Ακούστε λοιπόν προσεκτικά τι σκέφτεστε ή λέτε όταν είστε αγχωμένοι. Εάν δίνετε στον εαυτό σας ένα αρνητικό μήνυμα, αλλάξτε το σε ένα θετικό. Για παράδειγμα, μην πείτε στον εαυτό σας «Δεν μπορώ να το κάνω αυτό». Πείτε στον εαυτό σας αντί αυτού: «Μπορώ να το κάνω αυτό» ή «Κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ».

9. Να είστε επιεικής με τον εαυτό σας

Αποδεχτείτε ότι δεν μπορείτε να κάνετε όλα τα πράγματα τέλεια ανεξάρτητα από το πόσο σκληρά προσπαθείτε. Επίσης, δεν μπορείτε να ελέγξετε τα πάντα στη ζωή σας. Κάντε λοιπόν τη χάρη στον εαυτό σας και σταματήστε να πιστεύετε ότι μπορείτε να κάνετε τόσα πολλά. Και μην ξεχνάτε να διατηρείτε την αίσθηση του χιούμορ σας. Το γέλιο, σας κάνει να νιώσετε χαλαροί.

10. Εξαλείψτε ότι σας αγχώνει

Μάθετε ποιες είναι οι μεγαλύτερες αιτίες άγχους στη ζωή σας. Είναι η δουλειά σας, οι μετακινήσεις σας, οι σχολικές σας εργασίες; Εάν είστε σε θέση να αναγνωρίσετε τι είναι, δείτε εάν μπορείτε να τα εξαλείψετε από τη ζωή σας ή τουλάχιστον να τα μειώσετε.

Εάν δεν μπορείτε να προσδιορίσετε τις κύριες αιτίες του άγχους σας, προσπαθήστε να κρατήσετε ένα ημερολόγιο άγχους. Σημειώστε πότε αγχώνεστε περισσότερο και δείτε εάν μπορείτε να προσδιορίσετε ένα μοτίβο και, στη συνέχεια, βρείτε τρόπους να αφαιρέσετε ή να μειώσετε αυτούς τους ερεθισμούς.

Related posts

THE BEAN & THE BERRY: Η πρώτη Ελληνική βιολογική χειροποίητη vegan σοκολάτα με ιπποφαές

Το ψάρι πολύτιμη τροφή στην πρόληψη κατά του καρκίνου -Τι δείχνει νέα έρευνα

Η Ιαπωνία δεσμεύθηκε για τη χορήγηση 17,2 δισ. γεν στο πρόγραμμα του ΠΟΥ για τον εμβολιασμό κατά του Covid-19