Greekaffair.gr: Η άλλη πλευρά της ενημέρωσης
Κριτικές Θεάτρου & Σινεμά

«Αθώος ή Ένοχος»: Κριτική Παράστασης

«Αθώος ή Ένοχος»: Κριτική Παράστασης

Το greekaffair.gr παρακολούθησε την παράσταση «Αθώος ή Ένοχος» και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του μέσα από αυτήν την ανασκόπηση.

Κριτική Παράστασης: «Αθώος ή Ένοχος» στο Θέατρο Eliart.

Το δικαστικό δράμα του Jeffrey Archer, «Αθώος ή Ένοχος», επιστρέφει δυναμικά στο θέατρο Eliart για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο και διαδραστικό θεατρικό έργο, που δίνει τη μοναδική ευκαιρία στους θεατές να αναλάβουν τον ρόλο των ενόρκων και να καθορίσουν το τέλος της παράστασης.

Υπόθεση και πλοκή

Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από τον Δρ. Σέργουντ, έναν καταξιωμένο γιατρό που κατηγορείται για τη δολοφονία της συζύγου του, προκειμένου να κληρονομήσει την περιουσία της. Η υπόθεση περιπλέκεται με την εμφάνιση μιας γιατρού, η οποία ισχυρίζεται ότι διατηρούσε ερωτική σχέση μαζί του και πως το μοιραίο βράδυ ήταν μαζί του. Ο στενός φίλος του, ένας έμπειρος ποινικολόγος, αναλαμβάνει την υπεράσπισή του, δημιουργώντας ένα σκηνικό όπου τα στοιχεία ενοχής και αθωότητας ισορροπούν επικίνδυνα. Η τελική κρίση ανήκει στο κοινό, το οποίο καλείται να αποφασίσει αν ο κατηγορούμενος είναι αθώος ή ένοχος.

Πόσο δύσκολο είναι, άραγε, να αποδοθεί δικαιοσύνη; Αρκούν οι μαρτυρίες, τα γεγονότα και τα αποδεικτικά στοιχεία για να αποδείξουν την αθωότητα ή την ενοχή κάποιου; Είναι τα πράγματα όπως φαίνονται, και οι άνθρωποι όπως δείχνουν; Ποιοι είναι εκείνοι οι παράγοντες που μπορούν να αθωώσουν ή να καταδικάσουν κάποιον που εκ πρώτης όψεως φαίνεται ένοχος; Και, τελικά, είναι η δικαιοσύνη πάντα αλάνθαστη;

Ερμηνείες και σκηνοθεσία

Στην παράσταση αυτή, κάθε ερμηνεία αποπνέει αυθεντικότητα και βάθος, κάνοντας το κοινό να αναλογίζεται τις πολύπλευρες όψεις της ανθρώπινης φύσης και της δικαιοσύνης.

Η Νόνη Ιωαννίδου (Πρόεδρος Δικαστηρίου) με σταθερή και αυθεντική παρουσία, καταφέρνει να ενσαρκώσει με βάρος το ρόλο της, προσδίδοντας σοβαρότητα και αξιοπιστία στην έκκληση της δικαιοσύνης. Ο Αντώνης Ραμπαούνης (Κατηγορούμενος) αποδίδει με πειστικότητα την αβεβαιότητα ενός ανθρώπου που αγωνίζεται να αποδείξει την αθωότητά του.

Τόσο ο Γιώργος Φρατζεσκάκης (Δικηγόρος Υπεράσπισης), όσο και ο Σαράντος Γεωγλερής (Δημόσιος Κατήγορος) καταφέρνουν για άλλη μια φορά, με την ένταση και την αποφασιστικότητα που κυριαρχεί στους ρόλους τους, να κλέψουν τις εντυπώσεις του κοινού, όπως και στην «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΦΟΝΟ (Πέντε Μικρά Γουρουνάκια)». Αναδεικνύουν δύο ρόλους που συνδυάζουν οξύ πνεύμα και επιδέξια ερμηνεία.

Η Αννέτα Παπαθανασίου (Φαρμακοποιός), με λεπτότητα και ζεστασιά, μεταφέρει την ανθρώπινη διάσταση του ρόλου της, υπογραμμίζοντας την ακρίβεια και την εμπειρία που διακρίνει το επάγγελμά της. Μια άκρως ιδιαίτερη, ευχάριστη και ανατρεπτική παρουσία μέσα στην παράσταση.

Ο Κώστας Ζέκος (Καθηγητής Τοξικολογίας) προσθέτει μια ιδιαίτερη διάσταση στην αφήγηση της ιστορίας, κάνοντας το ρόλο του αληθοφανή και δυναμικό. Η Βαρβάρα Λάρμου (Ιατρός), ως η ερωμένη του κατηγορούμενου, αφήνει συνεχώς ερωτηματικά για το αν λέει την αλήθεια ή αν έχει κρυφά κίνητρα.

Τέλος, ο Στάθης Λαγκάδας (Φύλακας) προσδίδει μια χιουμοριστική και ιδιαίτερη ενέργεια, ολοκληρώνοντας με αρμονία το καλλιτεχνικό σύνολο της παράστασης.

Οι ηθοποιοί ζωντανεύουν τους χαρακτήρες τους με έντονη συναισθηματική φόρτιση, προσφέροντας μια καθηλωτική εμπειρία στο θέατρο Eliart. Οι μαρτυρίες διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον, καθώς μέχρι το τέλος δεν είναι ξεκάθαρο ποιος λέει την αλήθεια και ποιος ψεύδεται, ποιος έχει κίνητρο να κατηγορήσει τον κατηγορούμενο και ποιος προσπαθεί να προστατεύσει τον εαυτό του. Μέσα από τις ερμηνείες τους, οι ηθοποιοί δίνουν ζωή στην ιστορία και συνθέτουν ένα δυναμικό δικαστικό σκηνικό.

Η σκηνοθεσία είναι υποδειγματική, με γρήγορες εναλλαγές σκηνών και καλοδουλεμένους διαλόγους που κρατούν την αγωνία του θεατή. Η χρήση του θεάτρου ως δικαστική αίθουσα είναι ευρηματική, καθώς το κοινό αισθάνεται πως συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία της δίκης.

Το θέατρο Eliart, αν και μικρό, δημιουργεί μια ιδιαίτερα ζεστή και φιλόξενη ατμόσφαιρα, που ενισχύει την αίσθηση οικειότητας μεταξύ ηθοποιών και θεατών. Το γεγονός ότι οι θεατές καλούνται να βγάλουν την ετυμηγορία της δίκης είναι το στοιχείο που κάνει την παράσταση μοναδική. Δεν είναι μια απλή αφήγηση, αλλά μια εμπειρία που προκαλεί σκέψη και βάζει το κοινό στη διαδικασία να αξιολογήσει τα στοιχεία όπως σε μια πραγματική δίκη.

Ανάλογα με την απόφαση του κοινού, διαμορφώνεται το φινάλε της παράστασης, κάτι που προσθέτει ένα στοιχείο απρόβλεπτου και καθιστά την εμπειρία διαφορετική κάθε φορά. Αυτό το διαδραστικό στοιχείο μεγαλώνει το ενδιαφέρον και κάνει την παράσταση να ξεχωρίζει από τα συνηθισμένα θεατρικά έργα.

Συνολικά, η θεατρική παράσταση «Αθώος ή Ένοχος» είναι ένα καθηλωτικό θεατρικό έργο, με δυνατές ερμηνείες, σφιχτοδεμένη πλοκή και μια πρωτότυπη ιδέα που κρατά το ενδιαφέρον του κοινού μέχρι το τελευταίο λεπτό. Αν αγαπάτε τις δικαστικές ιστορίες και θέλετε να ζήσετε μια διαδραστική εμπειρία και να αποφασίσετε αν ο κατηγορούμενος είναι «Αθώος ή Ένοχος», αυτή η παράσταση είναι σίγουρα μια εξαιρετική επιλογή.

Εισιτήρια: ΕΔΩ 


Αυτή η κριτική στοχεύει να προβάλει τις κεντρικές αρετές της παράστασης και να ενθαρρύνει τους αναγνώστες να βιώσουν την εμπειρία από κοντά καθώς και να δείξει τις αδυναμίες αυτής.

Συντελεστές

Απόδοση: Κώστας Σπυρόπουλος
Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Φρατζεσκάκης
Σκηνικό – Κοστούμια: Βαλεντίνο Βαλάσης
Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Ελένη Βουτυρά, Στάθης Λαγκάδας
Art Work: Μιμίκα Καπούλα
Φωτογραφία – Video: Γιώργος Κρίκος
Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble
Παραγωγή: Γιάννης Ρουμελιώτης

Ερμηνεύουν

Πρόεδρος Δικαστηρίου: Νόνη Ιωαννίδου
Κατηγορούμενος: Αντώνης Ραμπαούνης
Δικηγόρος Υπεράσπισης: Γιώργος Φρατζεσκάκης
Φαρμακοποιός: Αννέτα Παπαθανασίου
Δημόσιος Κατήγορος: Σαράντος Γεωγλερής
Καθηγητής Τοξικολογίας: Κώστας Ζέκος
Ιατρός: Βαρβάρα Λάρμου
Φύλακας: Στάθης Λαγκάδας

Voice Off
Στο ρόλο του επιθεωρητή: Χάρης Σώζος
Στο ρόλο της γυναικολόγου: Ελένη Βουτυρά

Πηγή: Greekaffair.gr

Related posts

Είδαμε: Το Έκτο Πάτωμα στο θέατρο Παλλάς

«Mufasa: The Lion King» (2024): Κριτική Ταινίας

«SONIC 3 Η ΤΑΙΝΙΑ (Sonic The Hedgehog 3)» (2024): Κριτική Ταινίας