«Μπαμπάδες με Ρούμι»: Κριτική Παράστασης
Το greekaffair.gr παρακολούθησε την παράσταση «Μπαμπάδες με Ρούμι» που παίζεται στο Θέατρο Αλίκη για 3η χρονιά και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του μέσα από αυτήν την ανασκόπηση.
Η θρυλική νεοελληνική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, «Μπαμπάδες με ρούμι», συνεχίζει ακάθεκτη για τρίτη χρονιά στο Θέατρο Αλίκη, μετά από δύο σεζόν γεμάτες sold out παραστάσεις και μια μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.
Κριτική Παράστασης: «Μπαμπάδες με Ρούμι» – Μια ξεκαρδιστική κωμωδία στο Θέατρο Αλίκη
Πρόκειται για μια παράσταση που σε κάνει να γελάς με την ψυχή σου, σε παρασύρει μακριά από τη ρουτίνα της καθημερινότητας και σου προσφέρει αληθινή απόλαυση.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η αλλαγή σκηνικού, η οποία, παρά την απλότητά της, είναι εξαιρετικά προσεγμένη και ευφυώς σχεδιασμένη. Η μετάβαση από το σκηνικό του νεκροταφείου πίσω στο πατρικό σπίτι είναι πραγματικά εντυπωσιακή, αποδεικνύοντας δημιουργικότητα και άψογη εκτέλεση.
Ερμηνείες – Χαρακτήρες της παράστασης
Η Βίκυ Σταυροπούλου, μια ηθοποιός με μοναδική σκηνική παρουσία και αφοπλιστική αμεσότητα, ενσαρκώνει στη σκηνή του Θεάτρου Αλίκη τη Ρόη. Αποδίδει τον ρόλο της με αριστοτεχνική φυσικότητα. Δεν είναι μια υπερβολική φιγούρα καρικατούρας, αλλά μια γυναίκα που θα μπορούσε να υπάρχει στην πραγματικότητα – μια σύζυγος, μια φίλη, μια γειτόνισσα. Η ερμηνεία της δεν στηρίζεται σε φθηνούς κωμικούς αυτοσχεδιασμούς, αλλά σε μια βαθιά κατανόηση του ρόλου. Η εκφραστικότητα του προσώπου της, οι ατάκες της, η πρόζα της αλλά και ο τρόπος που χειρίζεται το σώμα της και τις κινήσεις της πάνω στη σκηνή, δείχνουν μια ηθοποιό που δεν «παίζει» απλώς, αλλά ζει τον χαρακτήρα της.
Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ένας ηθοποιός με μακρά πορεία στο ελληνικό θέατρο, ενσαρκώνει τον Παναγιώτη στην παράσταση. Ο Παναγιώτης είναι ένας από τους δύο γιους του αποθανόντος πατέρα, του οποίου η κληρονομιά γίνεται μήλον της έριδος μεταξύ των χαρακτήρων. Η ερμηνεία του Χατζηπαναγιώτη χαρακτηρίζεται από την ικανότητά του να αποδίδει την κωμική διάσταση του ρόλου με φυσικότητα, ενώ παράλληλα αναδεικνύει τις ανθρώπινες αδυναμίες και τις σκοτεινές πτυχές του χαρακτήρα του. Η σκηνική του παρουσία και η χημεία του με τους συμπρωταγωνιστές του συμβάλλουν στην επιτυχία της παράστασης, προσφέροντας στο κοινό μια απολαυστική θεατρική εμπειρία. Μια από τις πιο απολαυστικές και ξεκαρδιστικές στιγμές είναι η σκηνή όπου ο Παναγιώτης ανακαλύπτει κάποια… ιδιαίτερα στιγμιότυπα από τις διακοπές της κόρης του στη Μύκονο. Η κλιμάκωση της αντίδρασής του, από την αρχική δυσπιστία μέχρι την απόλυτη φρίκη, είναι τόσο αστεία που το γέλιο του κοινού γίνεται ασταμάτητο. Και όταν τελικά συνειδητοποιεί ότι «της το πιάσανε», η ατάκα του καθιστά την σκηνή σε ένα από τα κορυφαία κωμικά highlights της παράστασης.
Ο Κωνσταντίνος Γαβαλάς ενσαρκώνει τον Χρήστο, έναν από τους δύο γιούς της παράστασης, ο οποίος φαίνεται να διατηρεί μια πιο στενή και συναισθηματική σχέση με τον πατέρα του. Ο χαρακτήρας του Χρήστου ξεχωρίζει για την τρυφερότητα και την κατανόησή του απέναντι στον πατέρα. Η ερμηνεία του είναι τόσο φυσική και αυθεντική, που ο χαρακτήρας του αναδύεται με βάθος και πραγματικότητα. Ο Χρήστος, αν και αρχικά φαίνεται να είναι ένας πιο «ήσυχος» χαρακτήρας στο πλαίσιο της παράστασης, με την πορεία του έργου αποκαλύπτει την πιο πονηρή πλευρά του. Γενικότερα, η πορεία του στο θέατρο και η προσωπική του στάση υποδεικνύουν έναν ηθοποιό με βάθος και ακεραιότητα.
Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ, στον ρόλο της Βέσκας, μιας Βουλγάρας οικιακής βοηθού, ξεχωρίζει με την ερμηνεία της και το ταλέντο της, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις. Με άνεση και συνέπεια, διατήρησε τη χαρακτηριστική προφορά του ρόλου της, δίνοντας ζωντάνια στον χαρακτήρα που υποδύεται. Παρά το γεγονός ότι ο ρόλος της δεν βρίσκεται διαρκώς στο επίκεντρο, η Μιχαήλ αξιοποιεί κάθε ευκαιρία επί σκηνής, χαρίζοντας στο κοινό δυνατές στιγμές γέλιου και συγκίνησης. Η σκηνική της ευχέρεια και η ικανότητά της να αναδεικνύει τις διαφορετικές πτυχές του ρόλου της είναι εντυπωσιακές. Σε μια παράσταση που χαρακτηρίζεται από την ταχύτητα και τη σπιρτάδα των διαλόγων, η Κωνσταντίνα Μιχαήλ κατόρθωσε να ισορροπήσει ιδανικά το κωμικό στοιχείο με την ανθρώπινη πλευρά του χαρακτήρα της… Πάντως αν σας πει «Κουρβα» δεν σας συμπαθεί και πολύ!
Τέλος, αλλά εξίσου σημαντικές, είναι δύο γυναίκες που μας εντυπωσίασαν θεατρικά τόσο σε μια συγκινητική παράσταση, όπως η παράσταση «ΜΑΜΑ ΜΟΥ!» που είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε πρόσφατα, όσο και σε μια απολαυστική κωμωδία που μας χάρισε άφθονο γέλιο.
Η Σοφία Βογιατζάκη υποδύεται τη γειτόνισσα, έναν χαρακτήρα που λειτουργεί ως «φωτεινός παντογνώστης» μέσα στην πλοκή. Η παρουσία της στη σκηνή αναδεικνύει την ικανότητά της να συνδυάζει το χιούμορ με τη συναισθηματική ένταση, δημιουργώντας έναν χαρακτήρα που μένει αξέχαστος στο κοινό. Η ερμηνεία της είναι γεμάτη ενέργεια και αυθεντικότητα, προσθέτοντας βάθος στην κωμωδία και κάνοντάς την μια από τις πιο αξέχαστες παρουσίες της παράστασης. Με την εμπειρία και το ταλέντο της, καταφέρνει να δώσει ζωή σε έναν χαρακτήρα που συνδυάζει την κωμική διάσταση με την ανθρώπινη πλευρά, κάνοντάς τον προσιτό και αγαπητό στο κοινό. Η ερμηνεία της είναι ένα από τα δυνατά σημεία της παράστασης, προσφέροντας μια αξέχαστη θεατρική εμπειρία. Μια εξίσου ιδιαίτερη και απολαυστική στιγμή της παράστασης είναι όταν προσπαθεί με απεγνωσμένο ενθουσιασμό να φάει έναν μπαμπά. Η σκηνή αυτή, με την αφοπλιστική της αθωότητα και την έντονη κωμική διάσταση, απογειώνεται όταν με απόγνωση ρωτάει: «Είμαι εγώ βουβάλα;». Είναι εκείνη η στιγμή που το γέλιο έρχεται αυθόρμητα και συνεχώς, με έναν τρόπο που δεν μπορείς να σταματήσεις να γελάς, τόσο για την ένταση της στιγμής όσο και για την αστεία αμηχανία του χαρακτήρα της. Είναι από τις σκηνές που αφήνουν ανεξίτηλη την εντύπωση και χαρίζουν μοναδικές στιγμές γέλιου.
Η Νίκη Λάμη, στον ρόλο της Τζένης ξεχωρίζει με την παρουσία και την ερμηνεία της. Με φυσικότητα και άνεση, υποδύεται έναν ρόλο που απαιτεί γρήγορες εναλλαγές συναισθημάτων και δυναμική σκηνική παρουσία, στοιχεία που αποδίδει με χαρακτηριστική ευκολία. Ενδιαφέρον στοιχείο της παράστασης αποτελεί η εξαιρετική χημεία της με τον Κωνσταντίνο Γαβαλά, με τον οποίο υποδύονται ένα ζευγάρι που πρωταγωνιστεί σε αρκετές κωμικές στιγμές της παράστασης. Ο αυθορμητισμός, η εκφραστικότητα, η κομψότητα αλλά και η ικανότητα της να είναι απόλυτα υπεροπτική προσφέρει στον ρόλο της μια ερμηνεία γεμάτη ζωντάνια και χιούμορ. Μια ηθοποιός που τα τελευταία χρόνια έχει συμβάλει καθοριστικά στο να να μας διασκεδάζει και να μας προσφέρει αβίαστο γέλιο, τόσο στην τηλεόραση (Μαίρη Μαίρη Μαίρη, Η Κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα), όσο και στο θέατρο με την συγκεκριμένη παράσταση. Ένας άνθρωπος με φυσικό ταλέντο, ξεχωριστή γοητεία και ζεστή παρουσία.
«Μπαμπάδες με Ρούμι»: οι διαφορετικές συνθέσεις του θιάσου
Το Greekaffair.gr παρακολουθεί την παράσταση κάθε χρονιά και είχε την τιμή και την τύχη να τη απολαύσει με όλες τις διαφορετικές συνθέσεις του θιάσου. Την πρώτη χρονιά, στη σκηνή του Θεάτρου έπαιζαν οι Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Κώστας Κόκλας, Μαρία Λεκάκη, Σοφία Βογιατζάκη και Τζόυς Ευείδη. Τη δεύτερη χρονιά, τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, για τον μήνα Απρίλιο λόγω ασθένειας, αντικατέστησε ο Αντώνης Λουδάρος (κριτική παράστασης), ενώ φέτος, καθώς και στην καλοκαιρινή περιοδεία που προηγήθηκε, νέες προσθήκες στο καστ ήταν οι Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκη Λάμη και Κωνσταντίνα Μιχαήλ (κριτική παράστασης).
Όπως έχουμε αναφέρει και σε παλιότερη κριτική πρόκειται για έναν ελίτ θίασο που κάθε θεατρικός παραγωγός και σκηνοθέτης θα ήθελε να έχει στη σκηνή του, κάτι που επιβεβαιώνεται σε κάθε διαφορετική σύνθεση της παράστασης. Οι ερμηνείες παραμένουν εξίσου δυνατές και απολαυστικές, αναδεικνύοντας το κείμενο και χαρίζοντας στο κοινό μοναδικές στιγμές γέλιου και συγκίνησης.
Μια παράσταση που συνεχίζει να χαρίζει άφθονο γέλιο και να κερδίζει την αγάπη του κοινού, επιβεβαιώνοντας τη διαχρονική της επιτυχία.



«Μπαμπάδες με Ρούμι» 2025: Μια απολαυστική κωμωδία που δεν σε απογοητεύει
Η ιστορία των ανόητων, κακόμοιρων και απελπισμένων καθαρμάτων της παράστασης δεν είναι πια φαντασία, αλλά μια μπανάλ καθημερινότητα. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω έχουν ξεπηδήσει από τις σελίδες του έργου και κυκλοφορούν ανάμεσά μας, ανυποψίαστοι για το τι μπορεί να κρύβουν «στην κουζίνα τους».
Στο Θέατρο Αλίκη, αυτά τα καθάρματα σερβίρουν υπέροχους «Μπαμπάδες με ρούμι», με μια δόση δηλητηρίου και… όποιον πάρει ο χάρος! Ο μπαμπάς, που κάποτε κέρδισε τέσσερα εκατομμύρια στο Τζόκερ, δεν είναι πια στη ζωή και η περιουσία του αναζητά κληρονόμο. Δύο γιοι, δύο νύφες, μια γειτόνισσα-παντογνώστης και μια Βουλγάρα οικιακή βοηθός μπλέκονται σε ένα σκοτεινά αστείο παιχνίδι δολοπλοκιών, όπου όλοι κοιμούνται ήσυχοι… υφαίνοντας ένα σχέδιο αλληλοεξόντωσης.
«Μπαμπάδες με ρούμι» 2024 – Ποιος θα μείνει ζωντανός για να πάρει την περιουσία; Μένει να αποδειχθεί. Μια θεατρική κωμωδία που σίγουρα δεν πρέπει να χάσετε. Τελευταία παράσταση την Κυριακή 13 Απριλίου.
Εισιτήρια: ΕΔΩ
Αυτή η κριτική στοχεύει να προβάλει τις κεντρικές αρετές της παράστασης και να ενθαρρύνει τους αναγνώστες να βιώσουν την εμπειρία από κοντά καθώς και να δείξει τις αδυναμίες αυτής.
Συντελεστές
Ταυτότητα παράστασης
Συγγραφείς : Θανάσης Παπαθανασίου + Μιχάλης Ρέππας
Σκηνοθεσία : Θανάσης Παπαθανασίου + Μιχάλης Ρέππας
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη
Φωτισμοί : Χρήστος Τζιόγκας
Βοηθός Σκηνογράφος: Ελίνα Δράκου
Φωτογραφίες : Γιώργος Καλφαμανώλης
Διεύθυνση Επικοινωνίας : Ελίνα Λαζαρίδου
Τμήμα Επικοινωνίας: Ειρήνη Τσίκα
Παραγωγή: Αθηναϊκά Θέατρα
Social Media: Μαργαρίτα Μαρμαρά
Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Βίκυ Σταυροπούλου, Σοφία Βογιατζάκη, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκη Λάμη και η Κωνσταντίνα Μιχαήλ.