Επιδόματα: Τι γίνεται με όσους δεν έβγαλαν προπληρωμένη κάρτα – τι αλλάζει
Από αύριο, Σάββατο 15 Μαρτίου τα δεδομένα για τους δικαιούχους των επιδομάτων αλλάζουν, καθώς ενεργοποιείται και επίσημα η προπληρωμένη κάρτα, και έτσι τα χρήματα που θα λαμβάνουν -κατά ένα ποσοστό – θα πρέπει να διατίθενται για αγορές.
Συγκεκριμένα, οι δικαιούχοι επιδομάτων θα μπορούν να κάνουν τις αγορές τους με την προπληρωμένη κάρτα, χωρίς να χρειάζεται να την επαναφορτίζουν. Παράλληλα, όσοι δεν κάνουν τις ενέργειες για να την εκδώσουν, πρέπει να γνωρίζουν ότι το σύστημα εκκινεί αυτόματα, μέσω του ΟΠΣ, τη διαδικασία αίτησης έκδοσης νέας προπληρωμένης κάρτας.
Ποια είναι η διαδικασία
Σε περίπτωση που δικαιούχος δεν διαθέτει προπληρωμένη κάρτα, εκκινεί αυτόματα, μέσω του ΟΠΣ, η διαδικασία αίτησης έκδοσης νέας προπληρωμένης κάρτας ως εξής:
α) Το σύστημα ανακτά τα δηλωθέντα στοιχεία του ΙΒΑΝ και της διεύθυνσης των δικαιούχων από τα Πληροφοριακά Συστήματα/τις βάσεις δεδομένων της Δ.ΥΠ.Α. και του Ο.Π.Ε.Κ.Α.
γ) Στην περίπτωση που δικαιούχος λαμβάνει άνω του ενός επιδομάτων σε περισσότερα του ενός IBAN ή έχουν αντληθεί περισσότερες από μία διευθύνσεις κατοικίας ή περισσότερες από μία διευθύνσεις αλληλογραφίας, ειδοποιείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και οφείλει να εισέλθει στο ΟΠΣ και να εισαγάγει ένα και μοναδικό IBAN ή/και να δηλώσει την ταχυδρομική διεύθυνση αποστολής της κάρτας, άλλως δεν δύναται να συνεχίσει η διαδικασία αίτησης έκδοσης προπληρωμένης κάρτας και εν συνεχεία η καταβολή της παροχής.
δ) Η επιβεβαίωση ότι οι αιτούντες είναι δικαιούχοι του τραπεζικού λογαριασμού που δηλώνεται, πραγματοποιείται, κατ’ αρχάς, από το ΟΠΣ μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σε περίπτωση που δεν επιβεβαιωθεί ότι ο/η αιτών/ούσα την έκδοση προπληρωμένης κάρτας είναι και δικαιούχος του τραπεζικού λογαριασμού που δηλώνεται, η αίτηση δεν οριστικοποιείται και ο πολίτης ενημερώνεται μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος ώστε να συμπληρώσει νέο ΙΒΑΝ.