Μαριάννα Καβαλλιεράτου: Συνέντευξη στο greekaffair – «Είναι ωραίο να ονειρευόμαστε διαρκώς, διαφορετικά δεν μπορούμε να ζήσουμε».
Η χορογράφος – χορεύτρια Μαριάννα Καβαλλιεράτου μίλησε στο greekaffair.gr με αφορμή την μουσικοχορευτική παράσταση “MAZI” που θα παρουσιάσει στο πλαίσιο του Piano City Athens
Λίγα Λόγια για το ποια είναι η Μαριάννα Καβαλλιεράτου
Χορογράφος και χορεύτρια. Ξεκίνησε χορό στη σχολή μπαλέτου Carol Hanis και συνέχισε τις σπουδές της στο Χορό και στη χορογραφία στο London Contemporary Dance School, στο SYNY Purchase College στη Νέα Υόρκη (με υποτροφία του Ωνασείου Ιδρύματος) και στη σχολή της Martha Graham. Από το 1992 μέχρι και σήμερα συνεργάζεται με τον Robert Wilson στα θερινά εργαστήρια του κέντρου τεχνών Watermill Center.
Ως χορεύτρια έχει συμμετάσχει στις εξής παραγωγές του Robert Wilson: T.S.Eliot , Une Femme Douce, Persephone, The Days Before DDDIII, Wings on Rock, Prometheus, Relative light, Alceste ( opera), Oddyssey, Sonnets.
Ως χορογράφος έχει υπογράψει με τη δική της ομάδα τις παραγωγές: EVER AFTER, BASTET, THEY, STATIONS, RECALCULATE, AUTO RUN MOMENT. METALMARK (ταινία χορού μικρού μήκους, 2015), SKIN-ΔΕΡΜΑ επιτέλεση μακράς διάρκειας, (2016). STREAM χορογραφική δράση, (2017). Ακόμη έχει χορογραφήσει και έχει επιμεληθεί την κίνηση σε τελετές όπως 48 th UAE Ceremony, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, και σε παραστάσεις: Η Φαίδρα καίγεται (σκην.Γ. Καλαβριανός, 2021), Αγαμέμνων (σκην. Σ. Λιβαθινός, 2019), Ένα μάθημα χορού (σκην. Δ. Μπογδάνος, 2018), Δάφνης και Χλόη (σκην.Δ. Μπογδάνος 2019), Φλαντρώ (σκην. Λ. Κονιόρδου, 2013), Ιππόλυτος (σκην. Λ. Κονιόρδου, 2014), Θρήνοι Γυναικών (επιμ./σκην. Ν. Ξυδάκη, 2005), Η Κυρά της Θάλασσας (σκην. R. Wilson).
Από το 2016 διδάσκει χορογραφία, αυτοσχεδιασμό και σύγχρονο χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ), σε Δραματικές Σχολές, Σεμινάρια και Εργαστήρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ακολουθεί η συνέντευξη της Μαριάννας Καβαλιεράτου στο greekaffair.gr
Ποια είναι η γνώμης σας μπορούνε τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα
Είναι ωραίο να ονειρευόμαστε διαρκώς, διαφορετικά δεν μπορούμε να ζήσουμε. Πιστεύω πως η εμμονή σε κάτι το οποίο μπορεί να μην πραγματοποιηθεί μόνο κακό μας κάνει. Πιστεύω στους υψηλούς στόχους περισσότερο παρα στα όνειρα.
Ως παιδί ποια ήταν η σχέση σας με το σχολείο και τα γράμματα;
Ήμουνα υπερκινητικό παιδί και τότε ακόμα παίζαμε σε αλάνες ,σκαρφαλώναμε σε δέντρα ζούσαμε έξω από τα σπίτια μας, κάναμε εξερευνήσεις στις γειτονίες με ποδήλατα. Η κίνηση ήταν πρωταγωνιστική συνθήκη στην καθημερινότητα μας. Το σχολείο δεν το αγάπησα ποτέ. Μόνο τις φίλιες μου και τις σκανταλιές αγάπησα όμως πολύ το διάβασμα βιβλίων.
Το ενδιαφέρον για το χορό υπήρχε από την παιδική σας ηλικία ή ήρθε αργότερα;
Από 7 Ετών. Αλλά στην εφηβεία αποφάσισα να ασχοληθώ σοβαρά.
Πότε και με ποια αφορμή αντιληφθήκατε ότι ο χορός είναι κάτι που σας ενδιαφέρει;
Ένα καλοκαίρι παρακολούθησα στο φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο, μια παράσταση της Pina Bauch, και ένιωσα μέσα μου πως αυτό θέλω να κάνω για όλη μου την ζωή.
Σε πια ηλικία πήρατε απόφαση να κυνηγήσετε το όνειρό σας. Πώς αισθανθήκατε στην αρχή και τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε;
Μετά το Σχολείο, έφυγα στο εξωτερικό. δεν ήταν όνειρο. Δεν ήξερα ακριβώς τι κυνηγάω. Πήγα πολύ με το ένστικτο μου. Οι δυσκολίες ήταν ο ξένος τόπος σε νεαρή ηλικία και ο μεγάλος ανταγωνισμός κατά την διάρκεια των σπουδών. Έπρεπε να πάρω πολλές αποφάσεις μόνη μου χωρίς να ξέρω αν θα είναι τελικά οι σωστές.
Οι γονείς σου πως αντιμετώπισαν αυτή την απόφαση σου να ασχοληθείς με τον χορό, δεδομένου ότι πολλές φορές τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα θεωρούνται χόμπι και όχι κανονικό επάγγελμα από το οποίο μπορείς να ζήσεις;
Με στήριξαν 100% όντως και οι ίδιοι καλλιτέχνες εικαστικοί και γνωρίζοντας την δυσκολία και το ρίσκο του να κάνεις μια δουλειά χωρίς ασφάλεια και σταθερότητα.
Έχετε καταφέρει πράγματα που άλλοι ούτε φαντάζονταν. Μεταξύ άλλων, αποφοιτήσατε από το London Contemporary Dance School. Συνεχίσατε τις σπουδές σας με την Υποτροφία του Ωνασείου Ιδρύματος, στο SYNY Purchase College στη Νέα Υόρκη. Όπως επίσης παρακολουθήσατε μαθήματα στην σχολή της Martha Graham για τρία χρόνια. Ενώ το αποκορύφωμα είναι ότι από το 1992 μέχρι και σήμερα συνεργάζεται με τον Robert Wilson ως χορεύτρια-χορογράφος Πείτε πως μεταφράζετε στο χώρο σας όλο αυτό και ποσό δύσκολο είναι να το πετύχει ένας η μια χορογράφος – χορεύτρια;
Τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, απλά θέλει επιμονή, πολύ σκληρή δουλειά, πείσμα, πίστη εεεε και λίγη τύχη πάντα βοηθάει…
Έχει χορέψει στις εξής παραγωγές του Robert Wilson: ’T.S.Eliot’ , ’Une Femme Douce’, Persephone’,’The Days Before DDDIII’, ’Wings on Rock’, ’Prometheus’,’ Relative light’, ’Alceste’( opera) ‘Oddyssey’, ‘Sonnets’. Πώς είναι να δουλεύει κανείς με τον διακεκριμένο Robert Wilson σκηνογράφος, χορογράφος, εικαστικός, περφόρμερ κ.α.λ.;
Είναι συναρπαστικός ως καλλιτέχνης αλλά και πολύ ιδιαίτερος ως άνθρωπος, πολύ απαιτητικός και απρόβλεπτος. ακραία τελειομανής. Σε κάνει να είσαι σε συνεχή εγρήγορση και σε φτάνει στα άκρα σου. με αυτό τον τρόπο όμως γνωρίζεις τις δυνατότητες σου και πάντα σε ωθεί ένα βήμα παρακάτω. δεν επαναπαύεται ποτέ ότι κάτι έχει ολοκληρωθεί. για εκείνον υπάρχει πάντα το καλύτερο.
Ως χορογράφος – χορεύτρια έχετε δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια ένα αρκετά «Βαρύ και πολύ μεγάλο βιογραφικό». Αυτό θεωρείτε ότι σας αναγκάζει να ανεβάσετε και άλλο τον επαγγελματικό σας πήχη, θέτοντας υψηλότερους στόχους για την καριέρα αλλά και την ιδία; Και εάν πόσο εφικτό είναι;
Δεν έχω σκεφτεί ποτέ την λέξη ‘καριέρα’. Δεν με απασχολεί. Δεν ήθελα να κάνω καριέρα και δεν πιστεύω πως έχω κάνει καριέρα ούτως η άλλως. Κάνω ότι κάνω για να μαθαίνω εγώ περισσότερα για τον εαυτό μου αλλά και για την τέχνη, προσπαθώντας να τα μοιράζομαι με τους συνεργάτες μου και με το κοινό. Βλέπω την δουλειά μου σαν μια συνεχομένη πορεία στο άγνωστο.
Φαντάζομαι ότι έχετε περάσει από πολλές ακροάσεις και συνεντεύξεις. Ποιο θεωρείτε ότι είναι το κλειδί της επιτυχίας;
Δεν υπάρχει κλειδί επιτυχίας. η επιτυχία είναι κάτι προσωπικό. άλλος θεωρεί τον εαυτό του επιτυχημένο επειδή βγάζει πολλά χρήματα, άλλος επειδή είναι διάσημος, άλλος μπορεί να είναι πολύ καλός στην δουλειά του και να μην φαίνεται πουθενά. Εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρει η επιτυχία όπως ορίζεται από την κοινή γνώμη, δεν θεωρώ τον εαυτό μου επιτυχημένο με αυτή την λογική. Έχω πέτυχει κάποιους στόχους μου, αλλά δεν ξέρω αν αυτό αφορά κανέναν…
Πότε ήτανε η στιγμή που είπατε στον εαυτό σας: «τα κατάφερα!»;
Ποτέ! Ποτέ! Ποτέ! Χαχαχα
Πώς οραματίζεστε τον εαυτό σας σε 10 χρόνια από σήμερα;
Να είμαι υγιείς και να μπορώ να χορεύω.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισες, μέχρι στιγμής, στην καριέρα σου;
Κάθε νέο project είναι μια νέα πρόκληση, προσπαθώ να αντιμετωπίζω κάθε δουλειά με την
εμπειρία που έχω, αλλά παράλληλα να αφήνομαι στην φρεσκάδα του καινούριου.
Πώς να είναι να αλλάζεις κάνεις ρόλους και από μαθητής να γίνεται δάσκαλος και να διδάσκει χορογραφία / αυτοσχεδιασμό;
Στην ουσία όλοι αυτοί οι ρόλοι αλληλοσυμπληρώνονται. Η διδασκαλία είναι ένας διάλογος με τους μαθητές. Πάντα μαθαίνω εγώ περισσότερα από εκείνους.
Κ. Μαριάννα Καβαλλιεράτου το επόμενο διάστημα θα συνεργαστείτε με τον πολυβραβευμένο πιανίστα και συνθέτη Θοδωρή Οικονόμου, για την μουσικοχορευτική παράσταση “MAZI”στην οποία είναι χορηγός επικοινωνίας και το greekaffair.gr. Μιλήστε για αυτήν την συνεργασία είναι η πρώτη σας φορά που συνεργάζεστε;
Είναι η πρώτη φορά που συνεργαζόμαστε σε κάτι δικό μας. Την περιμέναμε πολύ αυτή την στιγμή. Μας δίνεται λοιπόν η ευκαιρία να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ο καθένας μέσα από τον δικό του τρόπο έκφρασης, προσπαθώντας να μιλήσουμε μια κοινή γλώσσα, στην οποία άλλοτε θα συμφωνούμε κι άλλοτε θα διαφωνούμε.
Στην μουσικοχορευτική παράσταση “MAZI” που θα παρουσιαστήto επόμενο διάστημα μέσα από το PIANO CITY ATHENS 2024 και είναι και χορηγός επικοινωνίας το Greekaffair τι ακριβώς θα παρακολουθήσει το κοινό που θα βρεθεί εκεί;
Θα μπει μέσα σε ένα ταξίδι αυτοσχεδιασμού μέσα από την ήχο και τον χορό, στο οποίο θα θέλαμε να συμπλεύσει μαζί μας.
Για μια σπουδαία χορογράφο – χορεύτρια του δικού σας βεληνεκούς πόσο εύκολο η δύσκολο, είναι να ακούει τις μελωδίες της μουσικής που θα παίζει στο πιάνο ο πολυβραβευμένος πιανίστας και συνθέτης Θεόδωρος Οικονόμου και συγχρόνως να παρασύρει το σώμα σας στο άκουσμα των μελωδιών;
Πιστεύω πως δεν τίθεται ζήτημα ευκολίας η δυσκολίας, είναι μια συνομιλία στην οποία θα μπούμε μαζί, ο ένας θα ακούει και θα παρασύρει τον άλλο σε αυτή την τρίωρη διαδρομή.
Σε αυτήν την μουσικοχορευτικής παράστασης ο θεατής που θα παραβρίσκεται εκεί θα έχει δικαίωμα συμμετοχής;
Η συμμετοχή του θεατή δεν θα είναι με την ενεργή της υπόσταση. Δεν θα μπορεί να δια δράσει με τα δρόμενα. Αλλά η παρουσία του είναι απαραίτητη και είναι ενεργητική. Δίχως θεατές δεν υπάρχει παραστατικό έργο.
Δώστε μια συμβουλή στους φιλόδοξους, νέους χορευτές που επιθυμούν να κάνουν το χόμπι τους επάγγελμα.
Η τέχνη δεν είναι χόμπι αλλά ούτε και επάγγελμα. Η τέχνη είναι τρόπος ζωής, είναι ο τρόπος μας να υπάρχουμε μέσα σε παράλληλες πραγματικότητες.
Κλείνοντας αυτήν την υπέροχη συνέντευξη μας πείτε μας ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας για το καλοκαίρι;
Θα είμαι στην Νεα Υόρκη με τον bob wilson στο watermill center, για την θερινή ακαδημία εργαστηρίων. Στη συνέχεια θα ξεκινήσω πρόβες για ένα θεατρικό έργο, όπου θα επιμεληθώ την κίνηση.