«MICKEY 17» (2025): Κριτική Ταινίας
Το Greekaffair.gr παρακολούθησε την ταινία «MICKEY 17» κατά τη δημοσιογραφική προβολή της και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.
Στις 6 Μαρτίου 2025, η ταινία «MICKEY 17» ξεκίνησε να προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Tanweer.
Η ταινία «MICKEY 17» του Bong Joon-ho αποτελεί μια έξυπνη και πολυδιάστατη μορφή επιστημονικής φαντασία με σαφείς κοινωνικοπολιτικές αποχρώσεις. Με βάση το ομώνυμο μυθιστόρημα του Edward Ashton, ο Bong επιστρέφει σε γνώριμα εδάφη, συνδυάζοντας καυστική σάτιρα, σκληρό σχόλιο για τον καπιταλισμό και τη διαχρονική πάλη των τάξεων.
Υπόθεση
Ο ήρωας, Mickey Barnes (Robert Pattinson) καταλήγει να είναι ένα αναλώσιμο πειραματόζωο σε μια διαστημική αποστολή για την εγκατάσταση αποικίας σε έναν μακρινό πλανήτη, υπό τις διαταγές ενός αποτυχημένου πολιτικού και της φιλόδοξης συζύγου του. Ως «Αναλώσιμος», δηλαδή ένα ανθρώπινο αντίγραφο που επανεκτυπώνεται κάθε φορά που χάνει τη ζωή του σε επικίνδυνες αποστολές, ο Mickey 17, θεωρούμενος νεκρός, επιστρέφει για να ανακαλύψει ότι η θέση του έχει ήδη καλυφθεί από τον Mickey 18, τον μοχθηρότερο και αποφασιστικότερο διάδοχό του. Η σύγκρουση μεταξύ των δύο οδηγεί σε ένα μπέρδεμα που αγγίζει ζητήματα ταυτότητας, εξουσίας και ηθικής.
Χαρακτήρες – Ερμηνείες
Ο Robert Pattinson διαπρέπει σε διπλό ρόλο, αποτυπώνοντας με δεξιοτεχνία την ευκολόπιστη, υποχωρητική φύση του Mickey 17 και την πιο σκληρή, αποφασιστική στάση του Mickey 18. Η διαφοροποίηση των δύο χαρακτήρων είναι ξεκάθαρη, με τον Pattinson να ισορροπεί μεταξύ αφέλειας και σκοτεινής αποφασιστικότητας.
Η Toni Collette υποδύεται την Ylfa, τη σύζυγο του φιλόδοξου πολιτικού Kenneth Marshall. Ο χαρακτήρας της Ylfa παρουσιάζεται ως μια αδίστακτη νεόπλουτη. Η Collette ενσαρκώνει την Ylfa με επιτυχία, αποδίδοντας έναν ρόλο που συνδυάζει την τρέλα με την πονηριά, προσθέτοντας βάθος και πολυπλοκότητα στον χαρακτήρα. Η ερμηνεία της συμβάλλει στην κωμική διάσταση της ταινίας, ενισχύοντας ταυτόχρονα την κοινωνική σάτιρα του Bong Joon-ho, προσθέτοντας μια επιπλέον διάσταση στην αφήγηση. Η Collette καταφέρνει να ισορροπήσει την υπερβολή με την αληθοφάνεια. Εξαιρετική στον ρόλο της, με την ερμηνεία της να είναι αξιοπρεπής, αστεία και δυναμική. Ωστόσο, ο ρόλος που της ανατέθηκε δεν ανταποκρίνεται στο ύψος του ταλέντου της, αφήνοντας την αίσθηση ότι δεν αξιοποιήθηκε πλήρως – για όσους έχουν παρακολουθήσει την ταινία «I Miss You Already (2015)» κατανοούν τόσο το σχόλιο αυτό όσο και το μεγαλείο του ταλέντου της.
Ο Kenneth Marshall (Mark Ruffalo), ο πολιτικά αποτυχημένος και θρησκόληπτος ηγέτης της αποστολής, ενσαρκώνει τη φιγούρα ενός αυταρχικού δεσπότη, με στοιχεία που θυμίζουν τη ρητορική και τη στάση γνωστών πολιτικών. Η εμμονή του με τη δημιουργία μιας «καθαρής» αποικίας στο Niflheim, ένα βασίλειο του πάγου και του κρύου στην Σκανδιναβική μυθολογία, αντανακλά τον σύγχρονο ρατσισμό και την ξενοφοβία.
H Naomi Ackie υποδύεται την Nasha Adjaya, μια δυναμική και αυθόρμητη αξιωματικό ασφαλείας. Η σχέση της με τον Mickey, εξελίσσεται από μια απλή γνωριμία σε μια ισχυρή σύνδεση, με την Nasha να αναδεικνύεται σε απρόθυμη ηρωίδα που πυροδοτεί μια επαναστατική κίνηση. Η ερμηνεία της προσθέτει βάθος και ενέργεια στην ταινία, αναδεικνύοντας την ανθρώπινη ανάγκη για σύνδεση και αντίσταση σε ένα αποστειρωμένο και ελεγχόμενο περιβάλλον.
Ο Bong Joon-ho αξιοποιεί τον χαρακτήρα του Mickey ως σύμβολο της ανθρώπινης εργατικής τάξης, θύμα των μηχανισμών ενός άπληστου, αδίστακτου συστήματος. Η οπτική προσέγγιση θυμίζει προηγούμενες δημιουργίες του Bong, όπως το «Snowpiercer» και το «The Host», συνδυάζοντας εντυπωσιακές εικόνες με έντονο συμβολισμό. Καταφέρνει να διατηρήσει τον ανατρεπτικό τόνο, για τον οποίο χαρακτηρίζεται, συνδυάζοντας σουρεαλιστικό χιούμορ με κοινωνικό σχολιασμό. Παράλληλα, εξερευνά ηθικά διλήμματα γύρω από την τεχνολογία, την εικονική αθανασία και την αξία της ανθρώπινης ύπαρξης.
«MICKEY 17»: Η απληστία των ανθρώπων και το ηθικό δίλημμα
Η ταινία αναδεικνύει την απληστία των ανθρώπων για το κέρδος και τη συνεχιζόμενη ανάγκη για επιβίωση, με την αναζήτηση εργασίας σε έναν απέραντο και επικίνδυνο διαστημικό κόσμο. Στο επίκεντρο βρίσκονται επαγγέλματα που απαιτούν την ανακύκλωση ανθρώπινων ζωών, με «αναλώσιμους» ανθρώπους να εκτυπώνονται εκ νέου με όλη τους την προγενέστερη γνώση και εμπειρία. Αυτή η διαδικασία, αν και προσφέρει αναγκαίο ανθρώπινο δυναμικό και γνώση, συνοδεύεται από παράπλευρες απώλειες – ο άνθρωπος χάνει τη ζωή του, αλλά δεν χάνονται οι ικανότητες του, αφού αντικαθίστανται αμέσως από έναν νέο, σχεδόν ακριβώς ίδιο, με τις ίδιες σωματικές και οργανικές ρυθμίσεις.
Με την τεχνολογία των 3D εκτυπωτών, φτάνουμε σε ένα σημείο όπου η ανθρώπινη ζωή και τα όργανα μπορεί να αντικαθίστανται τόσο εύκολα όσο ένα εξάρτημα. Αν μιλάμε για εκτύπωση κρέατος ή άλλων προϊόντων, η μετάβαση στην εκτύπωση ανθρώπινων οργάνων ή ακόμη και ανθρώπινων σωμάτων φαίνεται ολοένα και πιο κοντινή. Με αυτόν τον τρόπο, οι απώλειες δεν είναι πραγματικές αλλά πλασματικές, αφού ο αντικαταστάτης είναι πάντα εκεί για να συνεχίσει την εργασία του προηγούμενου.
Το ηθικό δίλημμα που προκύπτει από αυτή την τεχνολογία είναι βαθύ και δύσκολο: Πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε για να εξασφαλίσουμε την επιβίωση και το κέρδος; Πόσο αξία έχουν οι ζωές μας, όταν μπορούμε να τις αντικαταστήσουμε με «εκτυπωμένα» αντίγραφα; Και τι συμβαίνει με την ανθρώπινη ηθική όταν η ζωή και ο θάνατος γίνονται απλώς μια διαδικασία αντικατάστασης, χωρίς πραγματική απώλεια;
Η ταινία «MICKEY 17» αναδεικνύεται όχι μόνο ως μια διασκεδαστική περιπέτεια, αλλά και ως καυστική αλληγορία για τις καταχρήσεις εξουσίας, την κοινωνική αδικία και τη διαρκή αναζήτηση νοήματος σε έναν κόσμο που συχνά αντιμετωπίζει τους ανθρώπους ως αναλώσιμα εργαλεία.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Επιστημονικής Φαντασίας