ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΤΑΞΙΔΙΑ, ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Κινηματογράφος

Ο Μελισσοκόμος – The Beekeeper: από 11 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους

Ο Μελισσοκόμος – The Beekeeper με τον Τζέισον Στέιθαμ: από 11 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους

Λίγα λόγια για την παραγωγή 

Ο σεναριογράφος Κερτ Γουίμερ εξοργίζεται με όσα άτομα εκμεταλλεύονται άλλους ανθρώπους. «Οι απατεώνες τηλεφωνούν σε ηλικιωμένους και τους παίρνουν ό, τι έχουν», παρατηρεί. Μάλιστα, όταν τα θύματα είναι μόνα τους, δίχως κάποιο κοντινό πρόσωπο να τα βοηθήσει και να τα υπερασπιστεί, η αδικία φαντάζει ακόμα πιο μεγάλη.  Όταν τα χρήματα εξαφανιστούν, δεν υπάρχει ελπίδα να τα πάρουν πίσω. Τόσα άτομα πέφτουν θύματα απάτης δίχως την παραμικρή ελπίδα να δικαιωθούν.

Βέβαια, για τον ίδιο τον Γουίμερ, το ζήτημα της απάτης είναι προσωπική υπόθεση. Πριν αρκετά χρόνια είχε μια χήρα θεία που ζούσε στη Γερμανία. Κάποια άτομα κέρδισαν την εμπιστοσύνη της, συγκατοίκησαν μαζί της για να την φροντίζουν και τελικά απέκτησαν πρόσβαση στους τραπεζικούς της λογαριασμούς. Της πήραν τα πάντα και εκείνη πέθανε στην ψάθα. Η ιστορία της επέστρεφε διαρκώς στις σκέψεις του, οπότε κάποια στιγμή αναρωτήθηκε και ο ίδιος πώς θα διαχειριζόταν μια τέτοια συνθήκη σε έναν φανταστικό κόσμο. Πώς θα μπορούσε να βοηθήσει αυτούς τους ανθρώπους; Κάπως έτσι, προέκυψε και η ιδέα της ταινίας με την παρουσία ενός «Λευκού Ιππότη» που είναι στο πλάι των ανθρώπων που τον χρειάζονται.

Φυσικά, ο Γουίμερ δεν χρειάστηκε να προβληματιστεί ιδιαίτερα για τον ρόλο του προστάτη των αδύναμων, αφού εξ’ αρχής ένα άτομο αποτελούσε τη βασική του επιλογή: ο Τζέισον Στέιθαμ. Οι δυο τους  γνωρίζονταν ήδη αρκετά χρόνια, δουλεύοντας μαζί σε σενάρια, κάποια εκ των οποίων υλοποιήθηκαν και κάποια άλλα που δεν προχώρησαν ποτέ. Η ιστορία που έγραψε ο Γουίμερ κέντρισε άμεσα το ενδιαφέρον του σκηνοθέτη της ταινίας, Ντέιβιντ Έιρ, ο οποίος εντυπωσιάστηκε από το χιούμορ του σεναρίου, τους καλογραμμένους χαρακτήρες της ιστορίας, την ευκαιρία για εντυπωσιακή δράση, αλλά κυρίως από το γεγονός πως ο Γουίμερ κατάφερε να τον εκπλήξει. «Αν κατάφερε να βρεθεί ένα βήμα μπροστά από εμένα, ξέρω πως θα κάνει και το ίδιο με το κοινό», εξηγεί ο Έιρ.

Λίγα λόγια για τον κόσμο της ταινίας 

Για να αφηγηθεί την ιστορία του «Μελισσοκόμου», ο Γουίμερ έκτισε έναν κόσμο, ο οποίος σύμφωνα με τον παραγωγό της ταινίας, Κρις Λονγκ, «μεταφράζεται ιδανικά στην κοινωνία μας». Ο Γουίμερ εξηγεί πως οι μέλισσες πάντα του φαίνονταν συναρπαστικές. Το πρώτο ποτό φτιάχτηκε από μέλι, ο Ναπολέων τις χρησιμοποιούσε ως σύμβολο της ισχύς του. Όλοι αγαπούν τις μέλισσες. Είναι χνουδωτές και φτιάχνουν μέλι. Είναι τα δελφίνια των εντόμων! Επιπλέον, το κοινό γνωρίζει τη δομή των μελισσιών: κηφήνες, εργάτριες και στην κορυφή η βασίλισσα.

Για τις ανάγκες της ταινίας, ο Ντέιβιντ Έιρ μελέτησε αρκετά τον κόσμο των μελισσών, ώστε να εμπλουτίσει τη μυθολογία του «Μελισσοκόμου». Ο Έιρ αναφέρει, «Διάβασα κάπου πως οι μέλισσες δεν αντιλαμβάνονται τον μελισσοκόμο. Όταν εμφανίζεται εκείνος, δεν τον βλέπουν, οπότε είναι σαν μια δύναμη της φύσης που οργανώνει και καθορίζει την πραγματικότητά τους και αυτή ήταν μια καταπληκτική ιδέα για τις κυβερνήσεις και για το ποιος διορθώνει καταστάσεις, ποιος έχει όραμα για την κοινωνία και πως βοηθάει τους ανθρώπους».

Το σενάριο είναι δομημένο με τέτοιον τρόπο, ώστε να βυθίζει τον Κλέι, τον χαρακτήρα που ερμηνεύει ο Τζέισον Στέιθαμ, όλο και βαθύτερα στο δίκτυο της εγκληματικής οργάνωσης με την οποία έρχεται αντιμέτωπος και να αποκαλύπτει διαρκώς περισσότερες πληροφορίες, την ώρα που η δράση γίνεται όλο και πιο εντυπωσιακή και απαιτητική. «Ο Κλέι», εξηγεί ο Έιρ, «πηγαίνει και σπάει τα γραφεία των κακών και εκείνοι πάνε σπίτι του για να το καταστρέψουν. Εμφανίζονται στη φάρμα του, αλλά είναι προετοιμασμένος, βασικά  νομίζω πως είναι προετοιμασμένος για τον οποιοδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή κι αν εμφανιστεί. Ένα από τα συναρπιστικότερα στοιχεία ανάπτυξης και σχεδιασμού της δράσης είναι πόσο έξυπνος είναι ο Μελισσοκόμος όταν έρχεται αντιμέτωπος με κάποιον και ο τρόπος που χρησιμοποιεί αντικείμενα που βρίσκει γύρω του για να εξοντώσει τους αντιπάλους του με ευφυείς τρόπους». Μάλιστα, ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό του Κλέι είναι η σπάνια χρήση όπλων. Εκείνα είναι απλώς ένα ακόμη εργαλείο για την εξόντωση των ανταγωνιστών του, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν τα χρειάζεται διαρκώς. Η ιδέα είναι ότι τα χέρια του είναι σαν τα χέρια μάγου ή όπως λέει χαρακτηριστικά και ο μεγαλύτερο ανταγωνιστής του, «Όσο ένας Μελισσοκόμος αναπνέει, είναι οπλισμένος».

Ο παραγωγός Κρις Λονγκ δηλώνει εντυπωσιασμένος από την προσέγγιση του Έιρ στις σκηνές δράσεις. «Είναι γυρισμένες θεατρικά. Ο Ντέιβιντ είναι ο λόγος που δεν είναι μια συμβατική ταινία. Ξέρει τόσα για τις οπτικές γωνίες, τον φωτισμό και τα σταντς, ώστε να βλέπεις τη διαφορά στις ταινίες του», λέει ο Λονγκ.

Λίγα λόγια για το καστ 

 

Η ταινία σηματοδοτεί την πρώτη συνεργασία του σκηνοθέτη Ντέιβιντ Έιρ με τον Τζέισον Στέιθαμ. Ο Έιρ θυμάται όταν συνάντησε για πρώτη φορά τον δημοφιλή ηθοποιό από κοντά, στα γυρίσματα της ταινίας, μένοντας εντυπωσιασμένος από τις γνώσεις του. «Γνώριζε τις γωνίες λήψεις, τους φακούς, τον φωτισμό, όλες αυτές τις περίπλοκες κινήσεις του σώματος. Αυτά δεν διδάσκονται. Είναι κάτι που το έχουν οι αστέρες των ταινιών. Βλέπεις παλιές ταινίες και αντιλαμβάνεσαι πως κατανοούν τον τρόπο λειτουργίας της κάμερας. Όταν δουλεύεις με έναν τέτοιον ηθοποιό, είναι απόλυτη ευχαρίστηση, διότι σε εκείνο το σημείο αποτυπώνεις την κινηματογραφική μαγεία».

 

«Είναι καταπληκτικό να δουλεύεις με τον Τζέισον», δηλώνει ο Τζέρεμι Άιρονς, ο οποίος ερμηνεύει τον διευθυντή της CIA. «Είναι καταπληκτικός σε αυτό που κάνει, πολύ καλός άνθρωπος, ήσυχος, ευγενικός, επαγγελματίας» συμπληρώνει. Σχολιάζοντας τον ρόλο του, σημειώνει πως το στοιχείο που του κέντρισε το ενδιαφέρον είναι η αινιγματικότητά του, η δυσκολία να καταλάβεις πού ακριβώς στέκεται.

 

Στην ταινία πρωταγωνιστoύν επίσης οι Μίνι Ντράιβερ και Τζος Χάτσερσον. Η πρώτη αναλαμβάνει τον ρόλο της Τζένετ Χάργουαρντ, διευθύντρια της CIA, μια επιλογή που ενθουσίασε τον σκηνοθέτη Ντέιβιντ Έιρ. «Ήταν μια καταπληκτική ευκαιρία να συνεργαστώ με την Μίνι Ντράιβερ, έχει έναν μικρό, αλλά κομβικό ρόλο στην ταινία», σημειώνει ο Έιρ.  Ο Χάτσερσον, γνωστός στο ευρύ κοινό από τη συμμετοχή του στις ταινίες «Αγώνες Πείνας», ερμηνεύει τον Ντέρεκ Ντάνφορθ, έναν μανιακό τύπο, εθισμένο σε ουσίες, αλλά και την γλυκιά γεύση της εξουσίας. Για τον ηθοποιό, ο συγκεκριμένος ρόλος αποτέλεσε μια ιδιαίτερη πρόκληση, αφού δεν έμοιαζε με τίποτα που να είχε κάνει ως τότε. «Το να μπαίνεις στο μυαλό ενός ανθρώπου με τέτοιο εγωισμό και ναρκισσισμό ήταν βαρύ. Αλλά είναι διασκεδαστικό να βουτάς σε μια πτυχή του εαυτού σου που δεν ήξερες και διαπιστώνεις πως είναι τρομακτικό και μόνο που υπάρχει», δηλώνει ο ηθοποιός.

Σκηνοθεσία  Ντέιβιντ Έιρ
Σενάριο Κερτ Γουίμερ
Παραγωγή Κρις Λονγκ, Άντονι Μ. Σκοτ, Μπιλ Μπλοκ, Τζέισον Στέιθαμ, Ντέιβιντ Έιρ, Κερτ Γουίμερ
Ηθοποιοί ΤζέισονΣτέιθαμ, ΤζέρεμιΆιρονς,ΜίνιΝτράιβερ,ΤζοςΧάτσερσον, ΈμιΡέιβερ-Λάμπμαν, ΜπόμπιΝάντερι
Μοντάζ Τζόφρι Ο’Μπριν
Φωτογραφία Γκάμπριελ Μπέρισταϊν
Μουσική Ντέιβιντ Σάρντι, Τζάρεντ Μάικλ Φράι
Διάρκεια 105’
Διανομή THE FILM GROUP
Είδος Δράσης, Περιπέτεια
Γλώσσα Αγγλικά
Χώρα Παραγωγής Η.Π.Α
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Έιρ
Ηθοποιοί: Τζέισον Στέιθαμ, Τζέρεμι Άιρονς, Μίνι Ντράιβερ, Τζος Χάτσερσον
Είδος: Δράσης, Θρίλερ

Related posts

«Πέντε 5» η νέα του ιστορική ταινία του Βασίλη Τσικάρα που αναδεικνύει το ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης

Ο Ράφτης: Υποψήφια ταινία για παγκόσμια διάκριση

Newsroom

«Frank and Ava»: Πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα για το remake της χολιγουντιανής ταινίας