Retro Car Museum: Μια μοναδική εμπειρία για τους λάτρες κλασικών και ρετρό αυτοκινήτων!
Το Retro Car Museum βρίσκεται στο χωριό Kapotovo, ακριβώς δίπλα στο οινοποιείο Zlaten Rozhen, 5 λεπτά μακριά από τον αυτοκινητόδρομο Struma (3,5χλμ) στη Βουλγαρία.
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο μουσείο που προσφέρει μια ματιά στην ιστορία των κλασικών και ρετρό αυτοκινήτων. Απέχει 19 χλμ. από την πόλη Σαντάνσκι και 19 χλμ. από την πόλη Πετρίτσι (βουλγάρικα: Петрич, προφέρεται Πέτριτς).
Το μουσείο συγκεντρώνει μια εντυπωσιακή συλλογή από οχήματα κυρίως από τη σοβιετική εποχή, τα οποία έχουν αποκατασταθεί με προσοχή και βρίσκονται σε άριστη κατάσταση. Πρόκειται για μια αναδρομή στην κουλτούρα και την καθημερινή ζωή της Ανατολικής Ευρώπης κατά τον 20ο αιώνα αλλά και την προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ιστορίας αυτής μέσω της διατήρησης κλασικών οχημάτων.
Μερικές ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το Retro Car Museum είναι:
- Η ασυνήθιστη συλλογή οχημάτων: Εκτός από τα κλασικά σοβιετικά αυτοκίνητα, το μουσείο διαθέτει επίσης σπάνια μοντέλα που είναι δύσκολο να βρεθούν σήμερα με ειδικές διαμορφώσεις ή εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής που εξυπηρετούσαν συγκεκριμένους ρόλους, όπως αστυνομικά ή κυβερνητικά οχήματα.
- Τα σπάνια αντικείμενα και έπιπλα Εποχής: Πέρα από τα οχήματα, το μουσείο διαθέτει και συλλογές με σπάνια αντικείμενα εποχής, όπως ραδιόφωνα, αφίσες, παλιά διαφημιστικά και έπιπλα από την εποχή της σοβιετικής επιρροής. Περιλαμβάνει επίσης ποδήλατα, μοτοσικλέτες, και διάφορα αντικείμενα από εκείνη την εποχή, δημιουργώντας μια πλήρη εμπειρία για τους επισκέπτες.
- Οι εναλλακτικές χρήσεις: Ορισμένα από τα οχήματα που εκτίθενται είχαν χρησιμοποιηθεί σε ταινίες, ντοκιμαντέρ ή ακόμα και σε καλλιτεχνικές εκθέσεις, κάνοντάς τα όχι μόνο συλλεκτικά αλλά και πολιτιστικά σημαντικά. Επομένως, η συντήρηση και αποκατάσταση των οχημάτων είναι σημαντική, καθώς πολλά από αυτά τα αυτοκίνητα έχουν ιστορική αξία, είτε λόγω της σπανιότητάς τους είτε λόγω της συμμετοχής τους σε σημαντικά ιστορικά γεγονότα, όπως κυβερνητικές αποστολές ή δημόσιες υπηρεσίες
- Οι εκδηλώσεις και φωτογραφήσεις: Το μουσείο συχνά χρησιμοποιείται ως σκηνικό για γάμους, φωτογραφήσεις και άλλες εκδηλώσεις, εξαιτίας του μοναδικού ρετρό χαρακτήρα του και του γραφικού περιβάλλοντός του.
Αυτές οι λεπτομέρειες κάνουν το μουσείο μια μοναδική εμπειρία για τους επισκέπτες, συνδυάζοντας την ιστορία, την τέχνη και τη νοσταλγία με έναν ιδιαίτερο τρόπο.
Ίδρυση και Ανάπτυξη
Το μουσείο ιδρύθηκε από ιδιώτη συλλέκτη με πάθος για τα κλασικά αυτοκίνητα και την ιστορία τους. Ξεκίνησε ως προσωπική συλλογή, η οποία αναπτύχθηκε και μετατράπηκε σε δημόσιο μουσείο, προκειμένου να μοιραστεί αυτή την αγάπη για τα ρετρό αυτοκίνητα με το κοινό.
Μερικά από τα αυτοκίνητα που μπορεί κανείς να δει στο μουσείο, τα οποία προσφέρουν μια ευρεία εικόνα και το κάθε όχημα έχει τη δική του ιστορία και συμβολίζει μια εποχή, μια τεχνολογία και έναν τρόπο ζωής:
Ford Model T
Production year: 1912
Country: USA
Engine: 2896 сс
Output: 22 hp
Performance: 68 km/h
Manufacturer: Ford Motor Company
Το Ford Model T είναι ένα αυτοκίνητο που παρήχθη από τη Ford Motor Company από την 1η Οκτωβρίου 1908 έως τις 26 Μαΐου 1927. Θεωρείται γενικά ως το πρώτο προσιτό αυτοκίνητο, το οποίο έκανε τα ταξίδια με αυτοκίνητο διαθέσιμα στους Αμερικανούς της μεσαίας τάξης.
Cadillac Fleetwood 75 Limousine
Production year: 1958
Country: USA
Engine: 5972 cc
Output: 335 hp
Manufacturer: General Motors
Performance: 193 km/h
Η Cadillac Series 75 είναι μια σειρά αυτοκινήτων πλήρους μεγέθους με κινητήρα V8 που παρήχθησαν από το τμήμα Cadillac της General Motors από τη δεκαετία του 1930 έως τη δεκαετία του 1980. Το 1958 υπήρχε μια νέα μάσκα, με πολλαπλές στρογγυλές τάπες στη διασταύρωση των οριζόντιων και κάθετων μελών. Το ένθετο της μάσκας ήταν φαρδύτερο και νέοι προφυλακτήρες τοποθετήθηκαν χαμηλότερα στα φώτα στάθμευσης. Χρησιμοποιήθηκαν νέοι διπλοί προβολείς και μικρά πτερύγια χρωμίου διακοσμούσαν τα μπροστινά φτερά.
BUICK SERIES 40 SPECIAL
Production year: 1958
Country: USA
Engine: 5957 cc
Output: 250 hp
Manufacturer: General Motors
Performance: 173 km/h
Το Special προσφέρθηκε ως coupe, sedan, HT και αργότερα ως station wagon. Σχεδιαστής του είναι ο Harley Earl. Στη δεκαετία του 1960, η Special εισήγαγε τον σύγχρονο κινητήρα Buick V6 που έγινε βασικός κινητήρας για την GM για αρκετές δεκαετίες. Η GM μετονόμασε το Buick Special σε Le Sabre για το έτος μοντέλου 1959, από το όνομα του πρωτότυπου αυτοκινήτου Le Sabre του 1951.
Mercedes-Benz 300d Adenauer Cabriolet
Production year: 1960
Country: Germany
Engine: 2996 cc
Output: 160 hp
Manufacturer: Daimler-Benz AG
Performance: 165 km/h
Το Mercedes-Benz W 189, μοντέλο 300 ήταν ένα τετράθυρο πολυτελές tourer, που παρήχθη από τη Mercedes-Benz μεταξύ 1957 και 1962. Ήταν το κορυφαίο μοντέλο της εταιρείας εκείνη την εποχή, ισοδύναμο με τη σύγχρονη S-class και Maybach. Κυκλοφόρησε στην αγορά ως Type 300d, ήταν ίσο σε χαρακτηριστικά και τιμή, αλλά ανώτερο σε απόδοση από το αντίπαλο Rolls-Royce Silver Cloud. Όλα, εκτός από τον κινητήρα ήταν χειροποίητος ως ναυαρχίδα της εταιρείας, το 300d αναφέρεται συχνά στην καθομιλουμένη ως Adenauer, από τον Konrad Adenauer, τον πρώτο καγκελάριο της Γερμανίας (τότε Δυτική Γερμανία), ο οποίος χρησιμοποίησε έξι προσαρμοσμένα cabriolets, hardtop σεντάν και εκδόσεις landaulet του μοντέλου.
Pierce-Arrow Model 43 Le Baron
Production year: 1931
Country: USA
Engine: 5998 cc
Output: 125 hp
Performance: 136 km/h
Manufacturer: Pierce-Arrow Motor Car Company
Η Pierce-Arrow Motor Car Company ήταν ένας Αμερικανός κατασκευαστής αυτοκινήτων, με έδρα το Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, ο οποίος δραστηριοποιήθηκε από το 1901 έως το 1938. Αν και περισσότερο γνωστή για τα ακριβά πολυτελή αυτοκίνητά της, η Pierce-Arrow κατασκεύαζε επίσης εμπορικά φορτηγά, πυροσβεστικά οχήματα, σκάφη, ρυμουλκούμενα στρατοπέδου, μοτοσικλέτες και ποδήλατα. Το 1928, η Studebaker Corporation, απέκτησε τον έλεγχο της επιχείρησης. Υπό την ιδιοκτησία του Studebaker, η Pierce-Arrow απέσυρε τον σεβάσμιο 6-κύλινδρο κινητήρα και το 1929 εισήγαγε έναν κινητήρα L-head straight-eight.
VOLKSWAGEN T2 – BUS
Production year: 1976
Country: Germany
Engine: 1584 cc
Output: 68 hp
Performance: 100 km/h
Manufacturer: VOLKSWAGEN AG
Από το 1967 η Volkswagen άρχισε να κατασκευάζει τη δεύτερη γενιά του Transporter – το μοντέλο T2. Το νέο Transporter ήταν μεγαλύτερο, είχε μεγαλύτερα παράθυρα, πλήρες παρμπρίζ, στάνταρ πλαϊνή συρόμενη πόρτα και σημαντικά βελτιωμένο μηχανισμό κίνησης. Ο αερόψυκτος κινητήρας μπόξερ στο πίσω μέρος καταλάμβανε πλέον πολύ λιγότερο χώρο. Με αυτόν τον τρόπο ο Transporter αποκάλυψε τον πραγματικό του χαρακτήρα.
Renault Monastella
Production year: 1930
Country: France
Engine: 1476 cc
Output: 26 hp
Performance: 90 km/h
Manufacturer: Renault
Το Renault Monastella (Type RY1) ήταν ένα συμπαγές πολυτελές αυτοκίνητο, που κατασκευάστηκε μεταξύ των τελών του 1928 και του 1933 από τη Renault. Μοιραζόταν τα μηχανικά στοιχεία και τις επιλογές αμαξώματος του Renault Monasix, αλλά διαφοροποιήθηκε από ανώτερα επίπεδα φινιρίσματος και κατασκευής. Το Monastella ήταν μια πιο πολυτελής έκδοση του Monasix, το οποίο είχε εμφανιστεί για πρώτη φορά το 1927 στο Paris Motor Show.
ARO 304
Production year: 1981
Country: Romania
Engine: 2495 cc
Output: 83hp
Manufacturer: Auto Romania
Performance: 140 km/h
Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, η ARO μετέτρεψε το 240 σε αυτό που αργότερα ονομάστηκε 304. Το ARO 304 κατασκευάστηκε σε 6 μοντέλα μεταξύ 1977 και 1988. Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, παρήχθησαν και άλλα βελτιωμένα μοντέλα ARO. Ονομάζονται ARO 306 και έγιναν 4 παραδείγματα.
ЗИС 110 Б /ZIS 110 B/
Production year: 1951
Country: USSR
Engine: 6002 cc
Output: 140 hp
Performance: 140 km/h
Manufacturer: Factory named Stalin
Το ZIS 110 είναι μια σοβιετική λιμουζίνα από το εργοστάσιο Zavod Imeni Stalina. Το 110 αναπτύχθηκε από την αντίστροφη μηχανική ενός Packard Super Eight του 1942 κατά τη διάρκεια του 1944. Τα πρώτα πέντε πρωτότυπα ολοκληρώθηκαν τον Αύγουστο του 1945. Κατασκευάστηκε τόσο σε sedan όσο και σε μετατρέψιμες εκδόσεις. Είναι το πρώτο μεταπολεμικό αυτοκίνητο, κατασκευασμένο στην ΕΣΣΔ. Η παραγωγή έληξε το 1958, με συνολικά 2.089 αυτοκίνητα. Εξήχθη σε όλες τις χώρες του πρώην Συμβουλίου Αμοιβαίας Οικονομικής Βοήθειας.
зиC 110 /ZIS 110
Production year: 1952
Country: USSR
Engine: 6002 cc
Output: 140 hp
Performance: 140 km/h
Manufacturer: Factory named Stalin
Το ZIS 110 είναι μια σοβιετική λιμουζίνα από το εργοστάσιο Zavod Imeni Stalina. Το 110 αναπτύχθηκε από την αντίστροφη μηχανική ενός Packard Super Eight του 1942 κατά τη διάρκεια του 1944. Τα πρώτα πέντε πρωτότυπα ολοκληρώθηκαν τον Αύγουστο του 1945. Κατασκευάστηκε τόσο σε sedan όσο και σε μετατρέψιμες εκδόσεις. t είναι το πρώτο μεταπολεμικό αυτοκίνητο, κατασκευασμένο στην ΕΣΣΔ. Η παραγωγή έληξε το 1958, με συνολικά 2.089 αυτοκίνητα. Εξήχθη σε όλες τις χώρες Sex Council for Mutual Economic Assistance.
BMW Isetta
Production year: 1958
Country: Germany
Engine: 250 cc
Output: 12hp
Performance: 80 km/h
Manufacturer: BMW
Το 1955, το BMW Isetta έγινε το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στον κόσμο, το οποίο πέτυχε κατανάλωση καυσίμου 3 L ανά 100 km. Ήταν το κορυφαίο μονοκύλινδρο αυτοκίνητο στον κόσμο, με περισσότερες από 161.000 μονάδες που πωλήθηκαν. Ενώ διατήρησε το στυλ του παραθύρου με φυσαλίδες, διέφερε από το ιταλικό μοντέλο, επειδή οι προβολείς ήταν στερεωμένοι ξεχωριστά στις πλευρές του αμαξώματος και έφερε το σήμα BMW κάτω από το παρμπρίζ.
Το μουσείο είναι ένας δημοφιλής προορισμός για τους λάτρεις των αυτοκινήτων, τους συλλέκτες, και όσους ενδιαφέρονται για την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας και της κουλτούρας της Ανατολικής Ευρώπης. Είναι επίσης ένας τόπος που προσελκύει τουρίστες που επισκέπτονται την ευρύτερη περιοχή για το κρασί και τα μοναστήρια.
Αν επισκέπτεστε την περιοχή του Σαντάνσκι ή τα κοντινά μοναστήρια και οινοποιεία, το Retro Car Museum είναι μια ενδιαφέρουσα στάση για να απολαύσετε μια δόση νοσταλγίας και ιστορίας.
Φωτογραφίες Copyright: Ιωάννης Αρμυριώτης
Ρεπορτάζ: Σωτήρης Σουλούκος