ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΤΑΞΙΔΙΑ, ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Υγεία

Στενά ρούχα: Πώς μπορεί μια κακή επιλογή ρούχων να επηρεάσει την υγειά σας και τι να προσέχετε;

Στενά ρούχα: Πώς μπορεί μια κακή επιλογή ρούχων να επηρεάσει την υγειά σας και τι να προσέχετε;

 

Μπορεί να υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους φοράμε εξαιρετικά στενά ρούχα. Είναι πολύ πιθανό το παντελόνι μας να μας πηγαίνει ακόμα και μετά από μερικά παραπανίσια κιλά και απλά να μην θέλουμε να το παρατήσουμε.

Ή ίσως οι γλουτοί ή ο τετρακέφαλος μας έγινε μεγαλύτερος λόγω των προπονήσεων ενδυνάμωσης και έτσι τα τζιν δεν μας πάνε πια. Επίσης, υπάρχουν μερικοί που αγοράζουν ακόμη και μικρότερου μεγέθους ρούχα επίτηδες για να δώσουν έμφαση σε ορισμένα σημεία του σώματός τους…

 

Φυσικά, δεν είναι κακό να φοράτε στενά ρούχα, αλλά όπως συμβαίνει με όλα τα πράγματα, δεν είναι καλό να φτάνουμε στα άκρα. Μπορεί να μην το γνωρίζατε, αλλά τα πολύ στενά ρούχα μπορούν να προκαλέσουν μια σειρά από προβλήματα υγείας. Θα τα δούμε όλα αναλυτικότερα σε αυτό το άρθρο.

Πώς θα καταλάβετε ότι τα ρούχα σας είναι πολύ στενά;

Η γραμμή ανάμεσα στα άψογα στενά ρούχα και τα πολύ στενά ρούχα μπορεί να είναι πολύ λεπτή. Επομένως, συγκεντρώσαμε πολλά προειδοποιητικά σημάδια που υποδεικνύουν ότι έχει”παραπάει”:

  1. Δυσκολεύεστε να αναπνεύσετε μέσα στα ρούχα σας.
  2. Το δέρμα σας κοκκινίζει.
  3. Μετά το γδύσιμο, έχετε εμφανή σημάδια από ραφές, πτυχώσεις κ.λπ. στο δέρμα σας.
  4. Νιώθετε το λεγόμενο αίσθημα παλμού στις περιοχές του σώματός σας που συμπιέζονται.
  5. Νιώθετε μούδιασμα σε ορισμένα σημεία του σώματός σας.
  6. Νιώθετε άβολα.
  7. Δεν μπορείτε να κινηθείτε όσο θα θέλατε.

Τα skinny τζιν, που μπορεί να είναι το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό, δεν χρειάζεται να είναι απαραίτητα εκείνο το ρούχο που πρέπει να είναι πολύ στενό. Το ίδιο επίπεδο ταλαιπωρίας μπορεί να προκληθεί και από ένα κολάν, σουτιέν, μπλουζάκι ή σορτς σε ακατάλληλo μέγεθος. Όταν επιλέγετε αυτά τα κομμάτια, είναι πάντα μια καλή ιδέα το να δοκιμάζετε τα ρούχα σε διαφορετικές θέσεις για να ξέρετε αν όντως σας κάνουν. Όταν κάνετε τις αγορές σας online, να μετράτε πάντα το σώμα σας, να τσεκάρετε τα ρούχα στην γκαρνταρόμπα σας και να τα συγκρίνετε με τα μεγέθη που αναγράφει ο κατασκευαστής στον πίνακα μεγεθών του.

Για παράδειγμα, στα κομμάτια της premium συλλογής της STRIX, μπορείτε πάντα να βρείτε τόσο τις διαστάσεις του ρούχου, όσο και τις σωματομετρικές παραμέτρους του ατόμου που φοράει το συγκεκριμένο μέγεθος. Αυτό κάνει την επιλογή πολύ πιο εύκολη. Και αν δεν το υπολογίσατε σωστά, δεν υπάρχει τίποτα πιο εύκολο από το να επιστρέψετε τα ρούχα που πήρατε και να επιλέξετε το σωστό μέγεθος.

Τα στενά ρούχα μπορούν να έχουν τη δική θέση τους αν στοχεύουν, για παράδειγμα, στην στοχευμένη συμπίεση κατά τη διάρκεια της άσκησης.

6 αρνητικές επιπτώσεις των στενών ρούχων στην υγεία και την εμφάνιση μας

Τα ρούχα που είναι πολύ στενά μπορεί να είναι απλώς ένα παρατράγουδο της μόδας. Πολλοί από εμάς δεν συνειδητοποιούμε ότι μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις και στο πώς αισθανόμαστε, και κυρίως στην υγεία μας. Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στους πιθανούς κινδύνους.

1. Νευρολογικά θέματα

Όταν φοράμε κολάν, τζιν και παντελόνια που είναι πολύ στενά μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη μιας πάθησης των νεύρων που ονομάζεται Μeralgia paresthetica.

Ένας προσωρινός σπασμός εμφανίζεται συνήθως σε εκείνους που φορούν, για παράδειγμα, πολύ στενά ψηλόμεσα τζιν, και συμπιέζεται το πλευρικό δερματικό μηριαίο νεύρο. Αυτό εκδηλώνεται με ένα κάψιμο-πόνο στο δέρμα, μυρμήγκιασμα στην μπροστινή πλευρά του μηρού ή μούδιασμα. Αν παρατηρήσετε κάποιο από αυτά τα συμπτώματα, προσπαθήστε να βγάλετε το στενό παντελόνι το συντομότερο δυνατό και να το αντικαταστήσετε, για παράδειγμα, με μία άνετη αθλητική φόρμα με πιο χαλαρή γραμμή, ώστε να μην σφίγγεται πλέον το σώμα σας. Και τα ρούχα που σας προκάλεσαν αυτή την αίσθηση μπορούν να συνεχίσουν το ταξίδι τους κάπου αλλού, διατηρώντας ήσυχη τη συνείδησή σας.

2. Στομαχικά προβλήματα

Τα ρούχα που είναι πολύ στενά δεν επηρεάζουν μόνο τα άκρα μας. Μπορούν, επίσης, να έχουν αρνητικές επιπτώσεις και στα μέρη του πεπτικού μας συστήματος, όπως το στομάχι και το έντερο. Η συμπίεση σε αυτήν την περιοχή (ενδογαστρική πίεση ή ενδοκοιλιακή πίεση) μπορεί να επιδεινώσει, για παράδειγμα, τα συμπτώματα της παλινδρόμησης. Αυτή είναι μια πεπτική διαταραχή κατά την οποία τα οξέα του στομάχου ανεβαίνουν από το στομάχι στον οισοφάγο. Και μετά από αυτό, μπορεί να αισθανθείτε, για παράδειγμα, μια δυσάρεστη καούρα. [2]

Η πίεση αυτή μπορεί να προκαλέσει και άλλες πεπτικές παθήσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που σε πολλούς από εμάς αρέσει να ξεκουμπώνουμε το παντελόνι μας μετά από ένα πλούσιο γεύμα. Μια εξαιρετική λύση θα μπορούσε να είναι το να φορέσετε τα λεγόμενα jeggings, τα οποία είναι αποτρλούν τον συνδυασμό του τζιν και του κολάν. Εκ πρώτης όψεως, το κομμάτι αυτό μοιάζει με τζιν, με τη διαφορά ότι έχει λάστιχο στη μέση για να εφαρμόζει στο σώμα όταν χρειάζεται.

Και αν θέλετε ακόμα περισσότερη άνεση, μπορείτε να επιλέξετε κατευθείαν ένα κολάν ή ένα biker σορτσάκι. Αν τα συνδυάσετε καλά με άλλα ρούχα, μπορείτε να τα φορέσετε σε πολλές δραστηριότητες αναψυχής χωρίς να έρθετε αντιμέτωποι με κοινωνικά στερεότυπα.

3. Κακή αιματική κυκλοφορία

Η καλή κυκλοφορία και η ομαλή ροή του αίματος είναι απαραίτητα στοιχεία για την υγεία και τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας. Ειδικότερα, εκείνοι που κινδυνεύουν από φλεβική θρόμβωση ή θρομβοφιλία θα πρέπει να το έχουν υπόψη τους και να είναι προσεκτικοί όταν επιλέγουν ρούχα. Για παράδειγμα, αν φοράτε παντελόνια που είναι στενά στους αστραγάλους, μπορεί να είναι πιο δύσκολο για το σώμα να επιστρέψει το αίμα από τα πόδια σας στην υπόλοιπη κυκλοφορία. [

Εξαιτίας αυτού, μπορεί να αντιμετωπίσετε προβλήματα όπως οίδημα, κιρσούς ή αίσθημα βάρους στα πόδια. Όλα αυτά μπορείτε να τα αποφύγετε εν μέρει φορώντας παντελόνια που είναι πιο χαλαρά στην περιοχή του αστραγάλου. Το οίδημα μπορεί επίσης να αποφευχθεί φορώντας κάλτσες συμπίεσης, οι οποίες είναι ιδανικές για τις μεγάλες περιόδους που παραμένετε καθιστοί, για τα ταξίδια και για ταχύτερη ανάρρωση μετά από τις σωματικές δραστηριότητες.

4. Αυξημένος κίνδυνος δερματικών λοιμώξεων

Τα ρούχα που είναι πολύ στενά και εκείνα στα οποία το δέρμα δεν μπορεί να αναπνεύσει, προκαλούν την παραγωγή πολύ περισσότερου ιδρώτα. Αυτό γίνεται ακόμα χειρότερο αν τα ρούχα είναι φτιαγμένα από υλικά χαμηλής ποιότητας. Μία από τις αρνητικές συνέπειες αυτών των υλικώ είναι ότι δεν θα αισθάνεστε άνετα με ρούχα που δεν αναπνέουν και δεν είναι εντελώς στεγνά. Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι τα βρεγμένα ρούχα δημιουργούν ένα ιδανικό περιβάλλον για την ανάπτυξη διαφόρων βακτηρίων και δερματικών λοιμώξεων. Σε αυτές ανήκουν, για παράδειγμα, η καντιντίαση, η δερματομυκητίαση και άλλα. Το να φοράτε πιο χαλαρά φούτερ, σορτς και μπλουζάκια από ποιοτικά υλικά είναι ένας πολύ απλός και αποτελεσματικός τρόπος για να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης τέτοιων παθήσεων.

5. Αυξημένη πιθανότητα εμφάνισης κυτταρίτιδας

Η κυκλοφορία του αίματος έχει μεγάλη επίδραση στην ανάπτυξη της κυτταρίτιδας. Αν στριμώχνεστε συχνά σε υπερβολικά στενά ρούχα, η αιματική κυκλοφορία σας μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά. Και, τελικά, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε επιδείνωση των συμπτωμάτων κυτταρίτιδας. Και αυτό, υποθέτω, δεν το θέλει καμία γυναίκα. Από αυτή την άποψη, τα πιο φαρδιά ρούχα μπορούν να συμβάλλουν εξαιρετικά στην πρόληψη εμφάνισης τέτοιων συμπτωμάτων. [4]

6. Μείωση της γονιμότητας στους άνδρες

Το ανδρικό σπέρμα σχηματίζεται καλύτερα σε θερμοκρασία που είναι ελαφρώς χαμηλότερη από την κανονική θερμοκρασία του σώματος. Βλέπουμε ότι το σώμα είναι φυσικά προσαρμοσμένο σε αυτή τη διαδικασία από το γεγονός ότι οι όρχεις δεν βρίσκονται εντός του κορμού, αλλά αποτελούν κατά κάποιο τρόπο μια ξεχωριστή μονάδα. Το να φοράτε στενά εσώρουχα και παντελόνια έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας στην περιοχή των όρχεων, γεγονός που μπορεί να μειώσει την παραγωγή σπέρματος. Μια μελέτη που διεξήχθη στο Harvard επισημαίνει μάλιστα ότι οι άνδρες που φορούσαν πιο χαλαρά μπoξεράκια είχαν έως και 25% μεγαλύτερη παραγωγή σπέρματος σε σύγκριση με την ομάδα που φορούσε στενά εσώρουχα, όπως τα σλιπ. Για το λόγο αυτό, στην περίπτωση των ανδρών είναι πιο κατάλληλο να φορούν πιο φαρδιά εσώρουχα, σορτσάκια και τζιν.

 

Πώς να επιλέξετε ρούχα που δεν θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία σας;

1. Επιλέξτε τα ρούχα που σας ταιριάζουν

Η πιο χαλαρή εφαρμογή που δεν αγκαλιάζει εντελώς το σώμα αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή. Αν σας αρέσουν τα πιο στενά ρούχα, επιλέξτε αυτά που δεν είναι πολύ στενά και συμπαγή, και δεν προκαλούν συμπίεση ή ερεθισμούς. Αν το αγαπημένο σας XS παντελόνι δεν πληροί αυτά τα κριτήρια, τότε να το ξεφορτωθείτε.

2. Επιλέξτε υλικά υψηλής ποιότητας

Η ποιότητα του υλικού είναι το πιο σημαντικό μέρος κάθε ρούχου. Δεν μπορούμε να σας προτείνουμε ένα μόνο υλικό που είναι το καλύτερο. Σε κάθε δραστηριότητα υπάρχει και ένα διαφορετικό κατάλληλο υλικό. Το βαμβάκι που αναπνέει, για παράδειγμα, είναι ιδανικό για το καθημερινό ντύσιμο. Στις αθλητικές δραστηριότητες, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε συνθετικά υλικά ή merino wool. Και τα δύο είναι εξαιρετικά στην απομάκρυνση του ιδρώτα.

3. Πλένετε και φροντίζετε τα ρούχα σας τακτικά

Αν θέλετε να αποφύγετε τις δερματικές μολύνσεις, τις οσμές και τις άλλες ενοχλήσεις, πρέπει να πλένετε και να φροντίζετε τα ρούχα σας τακτικά. Κάθε ύφασμα χρειάζεται διαφορετική φροντίδα για να διαρκέσει περισσότερο και για να εκπληρώσει τη λειτουργικότητά του. Σε κάθε κομμάτι, λοιπόν, ακολουθήστε τις οδηγίες που αναγράφονται στις ετικέτες από τον κατασκευαστή.

Τι πρέπει να θυμάστε;

Το σώμα μας και οι ανάγκες του αλλάζουν κατά τη διάρκεια της ζωής μας. Επειδή φορούσατε μέγεθος XS δεν σημαίνει ότι θα σας κάνει για το υπόλοιπο της ζωής σας. Επομένως, είναι απαραίτητο να αποδεχτείτε αυτές τις αλλαγές και να μην προσπαθήσετε να στριμωχτείτε άσκοπα σε μικρά ρούχα που απλά δεν σας κάνουν. Εκτός από την ενόχληση που θα νιώσετε, τα ακατάλληλα επιλεγμένα ρούχα θα μπορούσαν επίσης να επηρεάσουν και την υγεία σας. Και αυτό δεν το θέλει κανείς.

Αν έχετε κομμάτια στην ντουλάπα σας που δεν σας πάνε, μην ανησυχείτε για αυτό. Δώστε τα σε φίλους που σίγουρα θα έχουν μεγαλύτερη αξία για αυτούς. Ταυτόχρονα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτή την ευκαιρία για να ανανεώσετε την γκαρνταρόμπας σας, για να περιποιηθείτε τον εαυτό σας και να αγοράσετε ωραία και άνετα ρούχα.

Έχετε στον κύκλο σας ανθρώπους που παλεύουν με ρούχα που είναι πολύ στενά; Μοιραστείτε αυτό το άρθρο μαζί τους για να τους βοηθήσετε να κατανοήσουν τους περιττούς κινδύνους που συνδέονται με τα στενά ρούχα. Εναλλακτικά, μπορούν να αγοράσουν μερικά άνετα κομμάτια, που θα εφαρμόζουν καλά στο σώμα τους και θα τους βολέψουν για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.

 

 

 

Πηγές:

[1] Grossman, Mark G. MD et al. – Meralgia Paresthetica: Diagnosis and Treatment – https://journals.lww.com/jaaos/Abstract/2001/09000/Meralgia_Paresthetica__Diagnosis_and_Treatment.7.aspx

[2] Logan Smith – Tips for Dressing if You Have IBS – https://www.webmd.com/ibs/features/tips-for-dressing-if-you-have-ibs

[3] ASK DR. WISHNEW: DOES TIGHT CLOTHING CAUSE VARICOSE VEINS? – https://lamvascular.com/ask-dr-wishnew-does-tight-clothing-cause-varicose-veins/

[4] Tips for reducing thigh cellulite at home [https://www.medicalnewstoday.com/articles/326509

[5] Ann Cowper et al. – Fertility problems – https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-1-4899-3266-2_15

[6] Lidia Mínguez-Alarcón et al. – Type of underwear worn and markers of testicular function among men attending a fertility center – https://academic.oup.com/humrep/article/33/9/1749/5066758

[7] Edward E.WallachM.D.(Associate Editor) et al. – Role of temperature in regulation of spermatogenesis and the use of heating as a method for contraception – https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S001502821659640X?via%3Dihub

[8] Ramzi Moucharafieh et al. – Meralgia paresthetica: a result of tight new trendy low cut trousers (‘taille basse’) – https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17521975/

 

Related posts

Υπέρταση: Τι μας ανεβάζει την πίεση και τι πρέπει να προσέχουμε

Newsroom

My Health: Ηλεκτρονικά από σήμερα ιατρικές εξετάσεις και βεβαιώσεις νοσηλείας – Τα νέα e-πιστοποιητικά

Υψηλή δόση βιταμίνης C κάνει τη θεραπεία του καρκίνου πιο αποτελεσματική, όπως δείχνουν νέες μελέτες.

Newsroom