Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Στάμο Τσάμη: «Ο Άγιος Παΐσιος μας έδειχνε κάθε μέρα τον δρόμο, συνοδοιπόρος και καθοδηγητής μας»
Ο σκηνοθέτης της τηλεοπτικής σειράς του MEGA «Άγιος Παΐσιος από τα Φάρασα στον Ουρανό», Στάμος Τσάμης μίλησε στο greekaffair.gr και στον Κυριάκο Τσικορδάνο για τις επιρροές που δέχτηκε από παιδί και συνέβαλαν να ασχοληθεί με τη σκηνοθεσία, για τις δύσκολες αλλά και ευλογημένες στιγμές που βίωσαν στα γυρίσματα της σειράς και αποκαλύπτει τους λόγους που τον οδήγησαν στην απόφαση να σκηνοθετήσει αυτή την πρωτότυπη σειρά για τη σύγχρονη ελληνική τηλεόραση.
Στάμο σε καλωσορίζω στο greekaffair και θα ήθελα να ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας με κάποιες ερωτήσεις που θα δώσουν την ευκαιρία στις φίλες και τους φίλους μας να γνωρίσουν τον σκηνοθέτης της νέας σειράς «Άγιος Παΐσιος από τα Φάρασα στον Ουρανό» που ξεκίνησε την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου να προβάλλεται από τη συχνότητα του MEGA. Ενώ στη συνέχεια θα να ανοίξουμε την βεντάλια της συνέντευξης μας με ερωτήσεις για την πολυαναμενόμενη σειρά που σκηνοθετείς.
Σε ευχαριστώ πολύ Κυριάκο για τη φιλοξενία και το βήμα που μου δίνεις να μιλήσω για εμένα και τη δουλειά μου.
Ας πιάσουμε το νήμα της ζωής σου από την αρχή, Στάμο, και να μας πεις πού γεννήθηκες και πού έζησες τα πρώτα παιδικά και εφηβικά σου χρόνια. Τι θυμάσαι από εκείνη την εποχή;
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στον Πειραιά και πιο συγκεκριμένα στα Καμίνια, μια λαϊκή, εργατική συνοικία με μεγάλη ιστορία . Εκεί, ακόμη και σήμερα, θα δεις στα μάτια των απλών ανθρώπων που έρχονται να σου μιλήσουν, ειλικρίνεια.
Πόσο γνώριμος ο ήχος στην διαπασών, από τραγούδια του Καζαντζίδη, τις ιαχές των φιλάθλων όταν έμπαινε γκολ στο Καραϊσκάκη, το μεγάφωνο του πλανόδιου μικροπωλητή, αθλοπαιδιές στο πάρκο του Αλιμπράντη, ο δάσκαλος μου ο Φιλιππάτος, οι μαγικές μας βόλτες στο ηλιοβασίλεμα της Καστέλας, περπάτημα στα βράχια της Φρεαττύδας και οι πρώτες μου ταινίες στο μεγάλο πανί του Σινεάκ. Ο Πειραιάς έχει μια ξεχωριστή θέση στο μυαλό και στην καρδιά μου, νοσταλγώ την παιδική μου αθωότητα, τότε που όλα ήταν πιο ειρηνικά, ελεύθερα και ευωδιαστά παντού. Κάτω στον Πειραιά στα Καμίνια φτώχεια καλή καρδιά μα και γκρίνια. Μια μικρή γειτονιά της οποίας οι κάτοικοι κάποτε μοχθούσαν σε κλωστοϋφαντουργεία, καπνοβιομηχανίες, μηχανουργεία, βυρσοδεψεία, εργοστάσια φαρμάκων και φυσικά σε καμίνια, που έδωσαν και το όνομά τους στην περιοχή.
Θα ήθελα να σε κρατήσω λίγο ακόμη σε εκείνα τα χρόνια και να σε ρωτήσω πώς θα περιέγραφες τον εαυτό σου ως αγόρι της εποχής εκείνης; Ως έφηβο τι γοήτευε;
Με συναρπάζει η δίψα για εξερεύνηση, να αναμετρηθώ με το άγνωστο, να παρατηρώ ανθρώπους και συμπεριφορές. Ως έφηβο με γοήτευε η ξεγνοιασιά, οι φίλοι μου, τα ταξίδια σε μακρινούς προορισμούς πάντα με ανθρωπιστικό ενδιαφέρον, αναζητούσα την απόλυτη ελευθερία λόγου και ύπαρξης χωρίς κατάκριση, κάποιες φορές τα κατάφερνα, τις άλλες που δεν, προσπαθώ να τις κάνω μάθημα για καλύτερη ζωή. Αναπολώ όλες αυτές τις στιγμές της αθωότητας και καθημερινά, όσο μου επιτρέπεται, να τις φέρνω και στον σύγχρονο τρόπο ζωής μου.
Η σκηνοθεσία πώς προκύπτει; Από μικρός ποιες ήταν οι επιρροές που δεχόσουν ως παιδί όσον αφορά τα καλλιτεχνικά δρώμενα;
Είχα την τύχη και την ευλογία να προέρχομαι από γονείς που η μόνη τους έξοδος – διέξοδος ήταν τα καλλιτεχνικά δρώμενα. Η Χριστίνα μου και ο συγχωρεμένος Γιώργος μου (οι γονείς μου) σχεδόν κάθε Σάββατο με πήγαιναν θέατρο σε παραστάσεις κλασικών και μη έργων. Παιδική ανεξίτηλη μνήμη οι παραστάσεις του Γιώργου Λαζάνη στο «Κουν», του Δημήτρη Ποταμίτη στον «Άνθρωπο ελέφαντα» και άλλα πολλά, ακόμη και οι καλοκαιρινές μας διακοπές πάντα συνδυαζόντουσαν με παραστάσεις στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Άλλη μια σημαντική επιρροή από τον χώρο του θεάτρου ήταν όταν συνεργάστηκα με τον δάσκαλο και αγαπημένο μου φίλο Κωνσταντίνο Κωνσταντόπουλο, όπου υπήρξα στο πλευρό του σε θεατρικές παραγωγές ως Βοηθός σκηνοθέτη, μεγάλη παρακαταθήκη ως προς την γνώση, τον σεβασμό στο κείμενο και τον ηθοποιό και κατ’ επέκταση στην τέχνη .Πάντα θυμάμαι τον εαυτό μου να θέλω να φωτογραφίζω και να αποτυπώνω στιγμές και εικόνες, με συνάρπαζαν και μου δημιουργούσε ευεξία η χρωματική παλέτα της φύσης, ήθελα να ακούω ιστορίες στις καλοκαιρινές μου διακοπές από τους γέροντες στα καφενεία των νησιών. Ο σκηνοθέτης, αυτός που θέτει τη σκηνή, πρέπει να είναι ένας άνθρωπος διαλλακτικός, ανιδιοτελής, ευαίσθητος και να αναπτύσσει ένα όραμα, να αποφασίζει πώς πρέπει να δείχνει και τι θα έπρεπε να αποκομίσει το κοινό από αυτό. Να είναι ο κύριος αφηγητής μιας ιστορίας.
Στάμο οι αναγνώστες και εγώ θα ήθελα να μας μιλήσεις για τη συνεργασία σου με τον σεναριογράφο Γιώργο Τσιάκκα και τι ήταν αυτό που σε παρότρυνε τόσο έντονα να σκηνοθετήσεις ένα τέτοιου είδους σενάριο που θα περιέχει μέσα θρησκευτικό περιεχόμενο
Καταρχάς μιλάμε για ένα αληθινό σενάριο δια χειρός Γιώργου Τσιάκκα, ενός πνευματικού ανιδιοτελή αδελφού, ενός σπουδαίου καλλιτέχνη και κυρίως ανθρώπου με όλη τη σημασία της λέξεως. Με τον Γιώργο είμαστε οικογένεια πλέον και είναι χαρά μου και τιμή μου να συνεργάζομαι μαζί του, έχουμε συνεργαστεί στο παρελθόν σε τηλεοπτικές σειρές, με πνευματικό ενδιαφέρον και σε ταινία μεγάλου μήκους, ο Γιώργος σου δίνει ελευθερία και ενδυναμώνει την ανάγκη της αγάπης στην τέχνη σου. Οι συζητήσεις μας και η έρευνα μας στα ξεχωριστά και δύσβατα μονοπάτια της ζωής του Αγίου μας, διήρκησαν 2 χρόνια. Ήταν ένα ξεχωριστό μοναδικό και εποικοδομητικό ταξίδι, που μου άλλαξε κυριολεκτικά τη ζωή και την οπτική μου σε θεμελιώδη ερωτήματα, ανησυχίες και προβληματισμούς.
Νιώθω τυχερός και ευγνώμων που αφιερώθηκα σε έναν τόσο σημαντικό ταξίδι αναζήτησης, καταγραφής γεγονότων, πνευματικής κυρίως ανάγκης και λύτρωσης. Ευχαριστώ τον Θεό για την ευκαιρία .Ήμουν σίγουρος για την αλήθεια του σεναρίου μας, ήμουν σίγουρος με πόση αγάπη και ταπεινότητα θα ακουμπούσε τη ζωή του Αγίου μας .Περίμενα τα τελικά σενάρια με την ίδια λαχτάρα που περιμένω για τα πιο σημαντικά και ουσιώδη συμβάντα της ζωής μου και δικαιώθηκα! Είναι μια σειρά ζωής, το ωραιότερο καλλιτεχνικό και επαγγελματικό θέμα που έχω ασχοληθεί έως τώρα.
Τι είδους προετοιμασία χρειάστηκε να γίνει από μεριά σου αλλά και από πλευρά της παραγωγής ώστε να βγει αυτό το θαυμάσιο αποτέλεσμα ;
Η διαδικασία της προετοιμασίας κάθε νέας δημιουργικής ιδέας είναι η σημαντικότερη φάση στη δουλειά μας . Η σωστή προετοιμασία καθορίζει σε έναν μεγάλο βαθμό την εξέλιξη της παραγωγής. Όπως προανέφερα η έρευνα που κάναμε μαζί με τον Γιώργο Τσιάκκα ήταν αξιοσημείωτη.
Είχα την τύχη και την ευτυχία να συνεργαστώ με εξαιρετικούς συναδέλφους τόσο κατά τη διάρκεια της προπαραγωγής και του γυρίσματος, καθώς και μετέπειτα κατά τη διαδικασία του μοντάζ, του μιξάζ και του post production, το coloring με τον μοναδικό στο είδος του Πανίκο Πετρίδη .
Πολύωρες συζητήσεις και συναντήσεις με όλη τη δημιουργική ομάδα, πρόβες με τους ηθοποιούς, ανάλυση σεναρίου, πρόβες για τα κοστούμια της εξαιρετικής Μιράντας Θεοδωρίδου. Η καθηλωτική μουσική σύνθεση του Φινλανδού Τουόμας Καντελινεν.
Μαζί με τον διευθυντή φωτογραφίας Κώστα Τριαντάφυλλου, τη σπουδαία καλλιτεχνική μάτια της production designer Έφης Μπίρμπα και όλη την ομάδα της παραγωγής κάναμε το ρεπεράζ για την ανεύρεση των καταλληλότερων τόπων, με σκοπό τη σωστή αποτύπωση της κάθε περιόδου και εποχής που θα διαδραματιζόταν η σειρά μας. Η σειρά ξεκινάει το 1924 από τα Φάρασα της ελληνικότατης Καππαδοκίας και καταλήγει τον Μάρτιο του 1957 στη Μόνη Φιλοθέου, όπου κείρεται μικρόσχημος μοναχός και παίρνει το όνομα Παΐσιος.
Στάμο το διάστημα της έρευνας αυτής και των γυρισμάτων βρεθήκατε σε μέρη που έζησε και περπάτησε ο Άγιος Παΐσιος ενώ γνώρισες και ανθρώπους πνευματικούς, αλλά και απλούς, που βρέθηκαν για λίγο ή έζησαν για αρκετό καιρό διπλά του. Θα ήθελα να μας περιγράψεις πώς ήταν όλη αυτή η εμπειρία τα συναισθήματα που ένιωσες;
Παρακολουθήσαμε και καταγράψαμε όλη τη διαδρομή του Αγίου μας, μάθαμε για τους Φαρασιώτες, τη μεγάλη τους πίστη, τις παραδόσεις τους, ανατρέξαμε σε βιβλία για την είσοδο τους στη μάνα πατρίδα Ελλάδα, μιλήσαμε με ιστορικούς, θεολόγους και πατέρες της εκκλησίας, πήραμε συνεντεύξεις από τους εν ζωή συγγενείς του, έπρεπε με κάποιο μαγικό τρόπο να περπατήσουμε εκεί που περπάτησε ο Άγιος μας, πήγαμε στο Άγιον Όρος, επισκεφθήκαμε το κελί του στην Παναγούδα, όπου εκεί συνέβη και το μεγαλύτερο σημάδι καλωσορίσματος του: καθώς κατεβαίναμε το μονοπάτι προς το κελί του μας περιέλουσε ένα ευωδιαστό λιβάνι και μας συντρόφευσε έως το κατώφλι του, άλλο ένα σημάδι αγάπης και έγνοιας για τους επισκέπτες του. Ο Άγιος ήταν πάντα δίπλα μας, πάντα στο πλευρό μας και μας προστάτευε.
Ως σκηνοθέτης τι ήταν αυτό που σε βοήθησε να δεις μέσα από τα «μάτια και την ψυχή» του Αγίου Παϊσίου ώστε να καταφέρεις να μεταλαμπαδεύσεις με τον τρόπο σου τα στοιχεία του, στους ηθοποιούς που θα τον υποδυόταν
Η ευθύνη ήταν και είναι ακόμη μεγάλη. Τα ερωτήματα και οι ανησυχίες μου πολλές, κυρίως για το πώς θα έπρεπε να μεταλαμπαδεύσω σε όλους τους συνδημιουργούς μου, όλες αυτές τις πληροφορίες που είχα συλλέξει και πώς θα έβγαζα τα κυρία χαρακτηριστικά του όπως η ταπεινότητα του, η ταπεινή του καταγωγή και η αδιάκοπη άσκηση του, η διορατικότητα του, η εξυπνάδα του, το χιούμορ του, η απλότητα του. Εύστροφος και συνετός .
Ήταν ένας κοινός καθημερινός άνθρωπος που ζούσε κοντά στην αγάπη του Θεού, μια αγάπη σοφή και ελεύθερη .
Ένας μεγάλος ασκητής που διακόνησε τον πάσχοντα άνθρωπο έως την τελευταία του πνοή. Όταν σου μιλούσε αισθανόσουν ότι ερχόταν μήνυμα από άλλη ζωή.
Ο Άγιος μας γνώριζε τους ανθρώπους από την πρώτη μάτια, γνώριζε τι σκέφτεσαι, το περιεχόμενο της καρδιάς σου. Παράλληλα έβλεπες και την γαλήνη στα πρόσωπα των ανθρώπων που τον επισκέπτονταν. Η μάτια του καθαρή, διαπεραστική, με εκφραστικά μάτια, τον αποκαλούσαν Γουμίσια, πυγολαμπίδα στα φαρασιώτικα.
Ξεκινώντας τα γυρίσματα και εν μέσω καιρού πανδημίας τι είδους προβλήματα αντιμετωπίσατε μέχρι να ολοκληρωθεί η σειρά;
Η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσαμε, εκτός από τα προαναφερθέντα περί της σωστής αποτύπωσης της ζωής και της πνευματικής διαδρομής του Αγίου μας, ήταν οι αντίξοες συνθήκες κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων λόγω COVID. Όμως ο Άγιος και πάλι βοήθησε για την ομαλή διεξαγωγή τους. Κάναμε γυρίσματα σε Αθήνα, Ιωάννινα, Κορέστεια, Κόνιτσα, Καστοριά σε 50 ημέρες. Στο σύνολο της η παραγωγή διήρκησε 4 μήνες, από όποια περιοχή τελειώναμε τα γυρίσματα την επόμενη κυριολεκτικά μέρα, γινόταν κόκκινη και έκλεινε λόγω της πανδημίας.
Μια άλλη δύσκολη «σεκάνς- σκηνή» της σειράς ήταν η περίοδος του εμφυλίου όπου ο Αρσένιος Εζνεπίδης, κατετάγη στον ελληνικό στρατό (ασυρματιστής του Θεού), οι σκηνές πραγματοποιήθηκαν κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες στα Δερβενοχώρια, με θερμοκρασίες πολύ χαμηλές, -5 βαθμούς Κελσίου.
Μεγάλη ευλογία η πραγματοποίηση σημαντικών γυρισμάτων στο Άγιον Όρος.
Χρειάστηκε να επιστρατευθεί η βαθιά πίστη μας, όλων των δημιουργών, η ομαδικότητα και η αγάπη, η ένωση, καθώς οι λογισμοί ήταν καθημερινοί σε διάφορες μορφές. Τελικά βγήκαμε νικητές, γιατί το ήθελε ο Άγιος! Εκείνος μας έδειχνε κάθε μέρα τον δρόμο, συνοδοιπόρος και καθοδηγητής μας.
Η εκκλησιά της Ελλάδος και η κεφαλή της εκκλησίας πόσο κοντά ήταν σε όλο αυτό που ξεκινούσατε να κάνετε; Σας στήριξε εκεί που χρειαστήκατε βοήθεια ή υπήρξαν αντιδράσεις και εμπόδια; Πήρατε την ευλογία της;
Μόνο κοντά μας ήταν και εξακολουθούν να είναι. Οι πνευματικοί πατέρες που συμβουλευτήκαμε ήταν πάντα δίπλα μας και στο πλευρό μας για να μας δώσουν όσο πιο σωστά να αντιληφθούμε όλο αυτό το πνευματικό μέγεθος του Αγίου μας. Μας μιλούσαν με τόση αγάπη και έβλεπες στα μάτια τους το φως και τη χαρά τους, ό,τι εξέπεμπε και ο ίδιος ο Άγιος. Κάποιοι μάλιστα τον είχαν συναντήσει και από κοντά. Αυτό και αν είναι ευλογία, να μπορούσαμε όλοι μας κάποια στιγμή, να συνυπάρξουμε στο υπαίθριο αρχονταρίκι του στην Παναγούδα.Δεν αλλάζω με τίποτα αυτές τις μοναδικές στιγμές.
Σημαντική και η αμέριστη βοήθεια και υποστήριξη του Ινστιτούτου Μάξιμος Γραικός, που ήταν και ο μοναδικός μας χορηγός
Στάμο, παρακολουθώντας ο κόσμος επεισόδιο επεισόδιο τη σειρά «Άγιος Παΐσιος από τα Φάρασα στον ουρανό» ποια μηνύματα πιστεύεις θα εισπράξει; Και εντέλει μια τέτοιου είδους ιστορική – βιογραφική σειρά μπορεί να επηρεάσει θετικά το τηλεοπτικό κοινό και να του δώσει δύναμη μέσα σε αυτές τις δύσκολες εποχές που ζούμε;
Στόχος μας η πνευματική ωφέλεια του κοινού!!! Σαφώς και είναι μεγάλο ρίσκο αλλά παράλληλα καινοτόμο. Θα είναι μια σειρά που θα κάνει τη διαφορά και αυτό διότι ο κόσμος διψά για μια νέα τηλεοπτική πρόταση, μια πνευματική σειρά.
Η σειρά απευθύνεται σε όλους ανεξαρτήτως ηλικίας. Εκτός από τη ζωή του Αγίου, βλέπουμε και την ιστορία του ελληνικού έθνους, σε πολύ σημαντικές περιόδους όπως η προσφυγιά, η ανταλλαγή των πληθυσμών με τη συνθήκη της Λωζάνης, η κατοχή, ο εμφύλιος πόλεμος. Είμαι σίγουρος ότι όλοι θα βρουν κάτι που να τους φέρνει στο νου κάτι οικείο κάτι από το παρελθόν …
Τα πρόσωπα που θα υποδυθούν τον Άγιο Παΐσιο από την παιδική του ηλικία μέχρι και τον μοναχισμό του κάτω από ποια κριτήρια αξιολόγησης επιλέχθηκαν;
Πρωτίστως για το υποκριτικό τους ταλέντο. Η προσωπική και φιλική σχέση που είχαμε με τους περισσότερους και επίσης με καλλιτέχνες που πάντα θέλαμε να συνεργαστούμε αλλά οι συγκυρίες δεν το είχαν επιτρέψει.
Ο Προκοπής Αγαθοκλέους που θα ενσαρκώσει τον Άγιο από την εφηβική του ηλικία και μετά, είναι ένας ηθοποιός που θαυμάζω για το ταλέντο του, το ήθος του και το δόσιμο του κάθε φορά που ενσαρκώνει κάποιο ρόλο. Τον έχω απολαύσει σε θεατρικές παραστάσεις και τηλεοπτικές σειρές. Δούλεψε σκληρά, διάβασε πολύ και θεωρώ ότι ήταν ο ιδανικότερος για αυτόν τον ρόλο. Ακόμη και φυσιογνωμικά είναι πολύ κοντά.
Στη μικρότερη ηλικία του Αγίου επιλέχθηκε ο Παΐσιος Έξαρχου, ένα ευλογημένο παιδί, από πολύτεκνη οικογένεια, με βαθιά πίστη, ήταν τιμή και χαρά μου που συνεργάστηκα μαζί του. Τον συνάντησα πρώτη φορά σε μια παιδική κατασκήνωση, περπατήσαμε και συζητήσαμε για τη σειρά, όταν βρέθηκα στον κοιτώνα του, μετά χαράς συνειδητοποίησα ότι επάνω στο κρεβάτι του ήταν η Αγία Γραφή, την οποία διαβάζει καθημερινά, μεγάλο δώρο και σημάδι.
Κάναμε πολλές ακροάσεις και είδαμε πολλούς ηθοποιούς .
Μας βοήθησε αρκετά ότι γνωρίζαμε και φυσιογνωμικά τους περισσότερους ήρωες, όποτε προσπαθήσαμε εκτός του υποκριτικού ταλέντου τους να μοιάζουν και φυσιογνωμικά. Μαζί με την casting director Κλεοπάτρα Αμπατζόγλου και την ομάδα της, θεωρώ ότι πετύχαμε τον στόχο μας. Είδαμε επαγγελματίες ηθοποιούς, τελειόφοιτους ηθοποιούς από δραματικές σχολές, κάναμε street casting, μια πολύ όμορφη απαιτητική και δημιουργική διαδικασία.
Τα υπόλοιπα πρόσωπα που επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν και να υποδυθούν αυτούς τους πολύ σημαντικούς ρόλους επιλέχθηκαν με τα ίδια κριτήρια και αυτοί; Είχατε επιλέξει πρώτα τα πρόσωπα που θα παίξουν τον Άγιο Παΐσιο και μετά καταλήξατε στο υπόλοιπο καστ ή έγινε το αντίστροφο;
Ήταν μεγάλη μου τιμή που συνεργάστηκα με αυτούς τους σπουδαίους ηθοποιούς. Αρχικά με έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες ηθοποιούς, μια εμβληματική φυσιογνωμία του ελληνικού θεάτρου, έναν πραγματικό δάσκαλο με μεγάλη πορεία στον χώρο όπως αυτή του κυρίου Νικήτα Τσακίρογλου. Σε αυτόν είδαμε τη μορφή του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκη, ένας από τους σημαντικότερους σταθμούς στην πνευματική πορεία του Αγίου Παϊσίου . Η διανομή ήταν ένα από τα πρωταρχικά πράγματα που έπρεπε να λάβουμε σοβαρά υπόψιν μας, ήταν ένα παζλ, ο σωστός ηθοποιός για τον κάθε ρόλο. Από την πλευρά τους οι ηθοποιοί στο άκουσμα της θεματολογίας της σειράς μας, όλοι ήταν κατενθουσιασμένοι με την πρόταση. Θέλαμε ηθοποιούς που να μπορούν να αντέξουν και να διεισδύσουν στις προκλήσεις και τις δυσκολίες του κάθε ξεχωριστού και μοναδικού χαρακτήρα του σεναρίου μας.
Το κοινό που θα παρακολουθήσει τη σειρά τι ακριβώς θα δει από την ζωή και το βίο του Αγίου Παϊσίου; Υπάρχουν σκέψεις και για συνέχεια της σειράς με τις προφητείες και τα θαύματα του Αγίου Παΐσίου στην Παναγούδα, όπως και το τέλος της ζωής του ή θα τα δούμε όλα αυτά μαζί σε έναν κύκλο;
Στο πρώτο κύκλο της Σειράς αυτής το κοινό θα παρακολουθήσει από την γέννηση μέχρι και την ημέρα που βαπτίζεται μονάχος και εδώ θέλω πω ότι ο σεναριογράφος μας Γιώργος Τσιάκκας και εγώ κλείνουμε το πρώτο κύκλο της σειράς αυτής με μια μια σκηνή έκπληξη για το τηλεοπτικό κοινό. Από Σεπτέμβριο και με τις ευλογίες του Αγίου Παΐσίου έχουμε κάνει συζητήσεις με το MEGA και για 2 Κύκλο της σειράς όπου εκεί θα δούμε άλλα 9 επεισόδια με την ζωή του Αγίου Παΐσίου στο Άγιο Όρος από το 1957 έως και την κοίμηση του το 1994 όπου έζησε πνευματικά ως μοναχός και θα δούμε το κομμάτι αυτό τα θαύματα και τις προφητείες του Αγίου Παΐσίου πιστεύω ότι και ο δεύτερος κύκλος θα είναι ακόμη πιο ενδιαφέρων από το πρώτο
Να πούμε και του υπολοίπους συντελεστές της παραγωγής αυτής της σειράς που συνέβαλαν και στήριξαν για να ολοκληρωθεί;
Τις περισσότερες φορές τα φώτα της δημοσιότητας και της αναγνώρισης πέφτουν στον σκηνοθέτη. Όμως χωρίς τους υπερπολύτιμους αφανείς ήρωες του συνεργείου ποτέ και τίποτα δεν μπορεί να ευδοκιμήσει.
Σημαντική η προσφορά και η παρουσία όλων των πρωταγωνιστών μας όπως οι: Δημήτρης Ξανθόπουλος, Χριστίνα Παυλίδου, Γιάννης Στάνκογλου , Δημήτρης Ήμελλος, Σμαράγδα Σμυρναίου, Δρόσος Σκώτης, Δέσποινα Γκάντζιου , Γιώργος Αρμένης, Κώστας Αποστολάκης, Γιώργος Ζωής, Άγγελος Ανδριόπουλος κ.ά.
Όλοι οι ηθοποιοί έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό, πάντα διαβασμένοι, συνεπείς, ακούραστοι με θετική ενέργεια, τους ευχαριστώ πολύ για όλο μας το ταξίδι. Ευχαριστώ τον Θεό που είχα την τύχη να συνεργαστώ με εξαιρετικούς καλλιτέχνες κάθε ειδικότητας, τους χρωστάω ένα μεγάλο ευχαριστώ για τον επαγγελματισμό τους, την καλλιτεχνία τους και την υποστήριξη τους.
Στάμο είναι σίγουρο ότι η σειρά «Άγιος Παΐσιος από τα Φάρασα στον ουρανό» και μέσα από τη σκηνοθετική σου ματιά, θα μας παρουσιάσει έναν από τους πιο σημαντικούς Αγίους που έχει αναδείξει η ορθόδοξη χριστιανική εκκλησιά τον 20ό αιώνα. Με ποιο τρόπο θα καταφέρεις να αναδείξεις δίπλα στον Άγιο Παΐσιο τις υπόλοιπες σπουδαίες προσωπικότητες του μοναχισμού που συνέβαλαν και έβαλαν με το πνευματικό τους τρόπο το δικό τους λιθαράκι για την καταλυτική πορεία και τη διαμόρφωση του μοναχικού χαρακτήρα του Αγίου Παΐσίου;
Προσπάθησα η σκηνοθετική μου προσέγγιση να είναι εφάμιλλη με τον λόγο και τη στάση ζωής του Αγίου, με ταπεινότητα και απλότητα να αφήσω την κάμερα να καταγράψει το μεγαλείο της προσφοράς του στην ανθρωπότητα, δεν θα μπορούσε να είναι μια σκηνοθεσία εντυπώσεων, δεν το έχει ανάγκη ο Άγιος .
Η σειρά ο «Άγιος Παΐσιος από τα Φάρασα στον ουρανό» δεν είναι μια συνηθισμένη σειρά όπως συνήθως κάνεις τα τελευταία χρόνια είναι κάτι διαφορετικό.
Θεωρώ ότι ήρθε την πιο σωστή χρονική στιγμή αυτή η πρόταση. Πάντα ευχόμουν να μου δοθεί η ευκαιρία να ασχοληθώ με μια διαφορετική θεματολογία, θεωρώ ότι ήρθε την καταλληλότερη στιγμή της καριέρας μου, εκεί που ένοιωθα να θέλω μια αλλαγή.
Η γνωριμία μου με τον Γιώργο, η πιο συχνή επαφή μου με τον Θεό, ο επαναπροσδιορισμός, η ευτυχία να γινώ πατέρας, όλα συνετέλεσαν σε αυτήν την εποικοδομητική στιγμή, ευκαιρία ζωής.
Έχοντας παρακαταθήκη τις εμπειρίες που έχω αποκομίσει από τα προηγούμενα κινηματογραφικά και τηλεοπτικά παιδιά μου, με βοήθησαν να μπορώ να αντεπεξέλθω γρήγορα και αποτελεσματικά σε παραγωγικά και οργανωτικά θέματα, βρίσκοντας λύσεις μαζί με τους συνεργάτες μου.
Κάθε πότε θα προβάλλεται η σειρά και τι ώρα;
Κάθε Πέμπτη, στις 22.30 από τη συχνότητα του MEGA. Ευχόμαστε να γίνει το εβδομαδιαίο τηλεοπτικό ραντεβού του κοινού.
Στάμο, εγώ και οι αναγνώστες του greekaffair σου ευχόμαστε καλή επιτυχία στη νέα σειρά «Άγιος Παΐσιος από τα Φάρασα στον ουρανό».
Σας ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενία, εύχομαι οι αναγνώστες σας να συνεχίζουν να υποστηρίζουν το σημαντικό έργο σας, πάντα επιτυχίες και χαρές σε όλη σας τη συντακτική ομάδα και σε εσάς προσωπικά, κύριε Τσικορδάνο.
www.greekaffair