ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΤΑΞΙΔΙΑ, ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Συνεντεύξεις

Συνέντευξη Βλαδίμηρου Κυριακίδη: Το μιούζικαλ ήταν το μεγάλο στοίχημα για εμένα

O αγαπημένος ηθοποιός  Βλαδίμηρος Κυριακίδης στο greekaffair.gr : “Το μιούζικαλ ήταν το μεγάλο στοίχημα και ευχαριστώ τους δασκάλους και την σκηνοθέτιδα που με έπεισαν πως μπορώ να τα βγάλω πέρα.”

Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης  μας μίλησε για το πολυβραβευμένο μιούζικαλ «Matilda» και για τον απαιτητικό ρόλο και υποκριτικό πειρασμό της Δεσποινίδος Τράντσμπουλ!

Το θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ είναι ένα από τα πρώτα θέατρα στον κόσμο που θα παρουσιάσει,
τη χειμερινή σεζόν 2018-2019, στην Αθήνα, το πολυβραβευμένο μιούζικαλ «MATILDA» σε απόδοση κειμένου, στίχων και σκηνοθεσία της Θέμιδας Μαρσέλλου! Από το 2011 μέχρι σήμερα,η πολυσυζητημένη παράσταση έχει σπάσει ρεκόρ εισιτηρίων και βραβείων, κερδίζοντας το κοινό και τους κριτικούς, στο West End του Λονδίνου, το Broadway, την Αυστραλία και τον Καναδά! Έχει ήδη αποσπάσει περισσότερα από 50 σημαντικά βραβεία σε όλες τις κατηγορίες, ενώ από το 2012 μπήκε στο βιβλίο των ρεκόρ GUIΝNESS, κερδίζοντας την ίδια χρονιά επτά θεατρικά βραβεία OLIVIER στο Λονδίνο.

Πως ήταν το περιβάλλον που μεγάλωνες; Υπήρχε μια υγιής και γαλήνια ατμόσφαιρα;  Ήταν αυστηροί οι γονείς μαζί σου και μήπως υπήρχε καταπίεση και πειθαρχία;

Απάντηση: Η οικογένεια μου ήταν μια συνηθισμένη μεσοαστική οικογένεια με τα λάθη της και την ενδοοικογενειακή ασυνεννοησία και τους εγωισμούς του κάθε μέλους στην προσπάθεια του να επικρατήσει και να επιβάλει τους κανόνες. Η αυστηρότητα κινούνταν στη σφαίρα της άγνοιας για το τι σημαίνει “ανατρέφω παιδιά”. Μου εμφύσησαν όλες τις ανασφάλειες τους και τις φοβίες τους, που με κόπο χρόνων απέβαλα, για να μπορέσω να κοιτάξω την κοινωνική μου εξέλιξη με καθαρή ματιά.

Το μικρόβιο με το θέατρο και την υποκριτική το καλλιεργούσες μέσα σου από πολύ μικρός;

Απάντηση: Στην ηλικία των 17 είδα μια πρόβα της νεοσύστατης τότε «Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης» στη Θεσσαλονίκη. Αυτό ήταν το βάπτισμά μου στο θέατρο. Εκεί κατάλαβα πώς βρήκα τη ζωή μου.

Αμλετ ο Β

Βλαδίμηρε, μετά από τέσσερες επιτυχημένες χρονιές στο θέατρο «Ζίνα» φέτος αποφάσισες να κάνεις μια γενναία στροφή στην υποκριτική σου καριέρα αλλάζοντας συγχρόνως δυο πράγματα. Το ένα είναι η μετακόμιση σου στο θέατρο Ακροπόλ  και το άλλο ο πρωταγωνιστικός σου ρόλος στην παράσταση «Matilda» υποδυόμενος το γυναικείο ρόλο της δεσποινίδος Τράνσμπουλ σε ένα ρόλο αρκετά κόντρα θα έλεγε κάνεις. Μίλησε μας λίγο για αυτές τις δυο αλλαγές;

Απάντηση: Πραγματικά ο ρόλος της Δεσποινίδος Τράντσμπουλ μου έδωσε το κίνητρο να αφήσω το οποιοδήποτε σχέδιο που είχα για το θέατρο Ζίνα (στο οποίο θα επανέλθω του χρόνου) και να μετακομίσω στο Ακροπόλ. Η Τράντσμπουλ με γοήτευσε από την πρώτη στιγμή διότι συγκέντρωνε πολλές συνιστώσες μαζί: γυναίκα, ιδιαίτερος χαρακτήρας που απαιτεί εσωτερικό ταξίδι για να γίνει ανάγλυφος, μιούζικαλ. Ρόλος απαιτήσεων (ίσως περισσοτέρων από άλλους που έχω ερμηνεύσει αλλά χωρίς να αδικώ κάποιους) που συνδυάζει πολλές τεχνικές μαζί. Πώς να αντισταθώ;

Η “δεσποινίς Τράνσμπουλ” είναι ένας ρόλος που αναζητούσες να υποδυθείς πάνω στο θεατρικό σανίδι;

Απάντηση: Μάλλον ο ρόλος και η ερμηνευτική του δυσκολία με αναζήτησαν και με έφτασαν να τον υποδυθώ ύστερα από σκληρή δουλειά στο σανίδι.

Διαβάζοντας το κείμενο του μιούζικαλ «Matilda» ποια στοιχεία ήταν αυτά που σε αφύπνισαν τόσο πολύ για να φτάσεις στην τελική απόφαση και να κάνεις την κυρία Τράνσμπουλ;

Απάντηση: Ένα πρόσωπο αυταρχικό, κομπλεξικό, συμπλεγματικό και άλλα τόσα επίθετα που θα μπορούσα να επισυνάψω, που καθιστούν τον ρόλο γοητευτικό πεδίο αναζήτησης για κάθε ηθοποιό. Ένα ταξίδι στον κόσμο της Τράντσμπουλ και στις δικαιολογίες που έψαξα να βρω που την οδήγησαν να είναι το τέρας που είναι, θα είναι πάντα ένας σαγηνευτικός λαβύρινθος να μπαίνει ο ηθοποιός και να μην θέλει να βγει. Κάθε μέρα την μελετώ όλο και πιο πολύ.

Υπάρχουν στοιχεία του χαρακτήρα σου που βλέπεις  στο πρόσωπο της  μικρής «Matilda» ή της κυρίας Τράνσμπουλ;

Απάντηση: Είναι σαφές πώς όσο κι αν υποδύομαι την Τράντσμπουλ  και προσπαθώ να συμφιλιωθώ με αυτό που εκπροσωπεί δεν νομίζω να υπάρχουν κοινά σημεία αναφοράς. Αντιθέτως ο ψυχισμός της Ματίλντα με την χαρακτηριστική παιδική ανάγκη να ταξιδεύει στο όνειρο είναι που με συγκλονίζει και με εκφράζει.

Βλαδίμηρε είσαι ένας ηθοποιός που κατά καιρούς έχει ερμηνεύσει πολλούς και αρκετά μεγάλους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Η «κυρία Τράνσμπουλ » θεωρείς ότι είναι κάτι το διαφορετικό για εσένα; Είναι αυτός ο ρόλος ένα μεγάλο στοίχημα για σένα;

Απάντηση: Σε επίπεδο επεξεργασίας και σύνθεσης και ανάλυσης ρόλου, έχεις δίκιο, αντιμετώπισα και άλλους ρόλους ογκόλιθους στο παρελθόν. Η προηγούμενη γύμναση μου με βοήθησε εδώ. Το μιούζικαλ ήταν το μεγάλο στοίχημα και ευχαριστώ τους δασκάλους και την σκηνοθέτιδα που με έπεισαν πως μπορώ να τα βγάλω πέρα.

Είναι αλήθεια ότι αυτοί που έχουν τα δικαιώματα του μιούζικαλ  «Matilda»  ζητούν να ερμηνεύεται ο συγκεκριμένος ρόλος μόνο από άντρα ηθοποιό; Και αν ναι, γιατί θεωρείς ότι έχουν την συγκεκριμένη απαίτηση;

Απάντηση: Ναι, όντως το απαιτούν και αυτό διότι η Τράντσμπουλ έχει πολλά ανδροπρεπή συστατικά.

Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες που είχε σαν ρόλος η «δις Τράνσμπουλ » και σε ποια σημεία του ρόλου σε δυσκόλεψε αρκετά μέχρι να προσαρμοστείς;

Απάντηση: Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν ότι υποδύομαι γυναίκα και μάλιστα στριφνή γυναίκα και έπρεπε να ταξιδέψω σωστά στον ψυχισμό της.

Βλαδίμηρε όταν είδες ντυμένο και βαμμένο το εαυτό σου ως « δεσποινίς Τράνσμπουλ » σοκαρίστηκες καθόλου; Τι είπες εκείνη την στιγμή στους συναδέλφους σου και στον εαυτό σου ;

Απάντηση: Μία φράση είπα: «Μα δεν είμαι κούκλα;» Αν έχετε δει αυτό το τέρας που ονομάζεται Τράντσμπουλ καταλαβαίνετε τι εννοώ.

Σε ένα μιούζικαλ όπως η «Matilda» όπου η ένταση κυριαρχεί από το πρώτο άνοιγμα της αυλαίας με την έντονη μουσική υπόκρουση και τα χορευτικά των μικρών παιδιών πάνω στην σκηνή, ποσό εύκολο είναι για έναν επαγγελματία ηθοποιό να συνεργαστεί με μικρά παιδάκια πάνω στην σκηνή ώστε να βγει ένα άρτιο αποτέλεσμα στο κοινό που σας παρακολουθεί;

Απάντηση: Τα συγκεκριμένα παιδιά είναι απίστευτοι επαγγελματίες χωρίς να χάνουν την παιδικότητα τους και αυτό τα κάνει αξιολάτρευτα.

Η επιλογή των παιδιών και ειδικότερα της «Matilda»  με ποιες προϋποθέσεις έγινε; Πώς καταλήξατε στο κατάλληλο πρόσωπο; Τι ήταν αυτό που ξεχωρίσατε στα συγκεκριμένα παιδιά;

Απάντηση: Πέρασαν 600 παιδάκια και 2 μήνες ακροάσεων πριν καταλήξουμε στα συγκεκριμένα που είδες. Τα συγκεκριμένα πληρούσαν τις προϋποθέσεις της ηλικίας κατ’ αρχάς και δεύτερον τα διαφορετικά ταλέντα που απαιτεί αυτό το μιούζικαλ. Πρόζα-χορό-τραγούδι.

Ποιες είναι οι σχέσεις σου με τα παιδιά στις πρόβες και ειδικά με τις τρεις πρωταγωνίστριες  της «Matilda» ;

Απάντηση: Και στις πρόβες αλλά και στις παραστάσεις νομίζω πώς βρήκα μια πολυπληθή οικογένεια!

Η συγκεκριμένη παράσταση εκτός το 40μελή θίασο με τραγουδιστές, χορευτές και  παιδιά έχει και μια ζωντανή ορχήστρα που είσαι αναγκασμένος να την ακολουθείς αυστηρά σε κάθε νότα που παίζει. Αυτό ποσό πολύ σε έχει δυσκολέψει στην παράσταση;

Απάντηση: Αυτό που περιγράφεις είναι η μεγαλύτερη δυσκολία. Σκέψου πώς αν έχεις μόνο ένα πιάνο να σε ακολουθεί είναι πιο εύκολο να τραγουδήσεις. Όταν έχεις 12 διαφορετικά όργανα πρέπει να ακολουθείς εσύ διότι αν χάσεις το μέτρο στέλνεις αδιάβαστη την ορχήστρα και τον μαέστρο. Δεν υπάρχει λοιπόν περιθώριο λάθους.

Έχεις άγχος  κάθε φορά πριν ξεκινήσει η παράσταση;

Απάντηση: Σε κάθε παράσταση, σε κάθε έργο, με οποιοδήποτε ρόλο, ένα άγχος έχω: Αυτοί που ήλθαν να με δουν πρέπει να φύγουν ευχαριστημένοι. Αυτό απαιτεί από μένα το 100 % μου για να ανταποδώσω την εμπιστοσύνη τους και την αγάπη τους.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που έχει ως θεατρική παράσταση η “Matilda “; Έχει μηνύματα να περάσει στο θεατρικό κοινό που θα έρθει να την παρακολουθήσει;

Απάντηση: Τα πλεονεκτήματα της είναι τα μηνύματα που περνά. Το κυρίαρχο για μένα είναι πώς όταν ένα παιδί είναι διαφορετικό από τα άλλα, μην το φοβηθείτε. Καταλάβετε το και σκύψτε πάνω του. Μπορεί να μάθετε εσείς πιο πολλά από ένα τέτοιο παιδί παρά αυτό από σας.

Η δεσποινίς Τράνσμπουλ θα ήθελε να μας παρουσιάσει την οικογένεια της «Matilda» και την δασκάλα της;

 Ο Κώστας Κόκλας

«Κουβαλάει την κωμωδία μέσα του στις σωστές δόσεις. Δεν υπάρχει καταλληλότερος ηθοποιός για το ρόλο του Χάρι Γουόρμγουντ, του πατέρα της Ματίλντα, ενός τύπου που τρομοκρατείται βλέποντας το παιδάκι του να κάνει κάτι αφύσικο γι’ αυτόν: να κατεβάζει εγκυκλοπαίδειες και να μιλάει πέντε γλώσσες.

Η Μπέτυ Μαγγίρα – Αντιγόνη Ψυχράμη

«Είναι και οι δυο εξαιρετικές και μοιράζονται εκ περιτροπής το ρόλο της Ζίνια Γουόρμγουντ. Η μαμά της Ματίλντα είναι μια γυναίκα στον κόσμο της, που δεν αντιλαμβάνεται το χάρισμα της κόρης της. Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι οι λάτιν χοροί.

 Νάντια Κοντογεώργη

«Είναι το αηδόνι της παράστασης. Όταν αρχίζει να τραγουδά συμβαίνει κάτι μοναδικό. Είναι μεγάλο ταλέντο και της πάει πάρα πολύ ο ρόλος της καλής δασκάλας, της Μις Τζένιφερ “Τζένι” Χάνι».

Στο ρόλο της Ματίλντα οι μικρές: Ιωάννα Αλεξανδρή, Σοφιλένια Τζανέτου, Δανάη Τσούμου.

Βλαδίμηρε να αφήσουμε το θέατρο όμως και το κόντρα ρόλο της δεσποινίδος Τράνσμπουλ και να επανέλθουμε στην τηλεοπτική σειρά «Μουρμούρα» όπου συνεχίζει για έκτη χρονιά. Εκεί υποδύεσαι τον κ. Ηλία με παρτενέρ την μοναδική Κλέλια Ρένεση. Ένα δίδυμο που σπάει κόκαλα στο γέλιο.  Θα ήθελα λίγο να μου πεις το 2019 τι πρόκειται να δούμε στην Μουρμούρα ; Ποιες αλλαγές θα δούμε να γίνονται στην ζωή του Ηλία και των υπόλοιπων ζευγαριών;

Απάντηση: Δεν έχω πολλές λεπτομέρειες να σου πω διότι και εμείς πάντα βρισκόμαστε προ εκπλήξεως όσον αφορά το τι γεννάει το μυαλό των συγγραφέων.

Υπάρχει ανάμεσα σε εσένα και την Κλέλια κάποιο μειονέκτημα που έχετε ανακαλύψει ο ένας στον άλλον στα γυρίσματα;

Απάντηση: Κανένα.

Βλαδίμηρε υπάρχουν στοιχεία σου που παρατηρείς στο πρόσωπο και στον χαρακτήρα του Ηλία;

Απάντηση: Εκ διαμέτρου αντίθετος από μένα ο κυρ-Ηλίας.  

Κάθε φορά που προσθέτετε ή αφαιρείτε κάποιο ζευγάρι από την σειρά  κάτω από ποιες προϋποθέσεις γίνεται; Μέχρι τώρα έχουμε δει την Θεσσαλονίκη,  την Πελοπόννησο και την Κρήτη να πρωταγωνιστούν στην σειρά, υπάρχει περίπτωση να δούμε κάποιο ζευγάρι και σε κάποια άλλη περιοχή της Ελλάδας όπως  την Θεσσαλία ;

Απάντηση: Η οποιαδήποτε αλλαγή γίνεται βάσει των σεναρίων. Άλλωστε στην Μουρμούρα χωράνε όλα και όλοι. Ποτέ δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει.

Θεωρείς οτι αυτή είναι μια σειρά που έχει να δώσει και να περάσει καθημερινά κοινωνικά μηνύματα εκτός από το γέλιο που μας προσφέρει;

Απάντηση: Η Μουρμούρα δίνει ένα ηχηρό μήνυμα μέσα από το χιούμορ. Υπάρχει και πρέπει να υπάρχει αγάπη και έρωτας σε όλα τα ζευγάρια.

Στην δύσκολη αυτήν εποχή που ζούμε, τι είναι αυτό που σε φοβίζει πιο πολύ; Και τι είναι αυτό που σου δίνει δύναμη να προχωρήσεις;

Απάντηση: Αυτό που με φοβίζει είναι η κατάργηση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και αυτό που μου δίνει ελπίδα και δύναμη είναι το χαμόγελο ενός μικρού παιδιού.

Θεωρείς τον εαυτό σου Χριστιανό Ορθόδοξο; Πιστεύεις στον θεό;

Απάντηση: Πιστεύω στην πίστη των ανθρώπων. Όποια κι αν είναι αυτή.

Μετά από τόσα χρόνια θεατρικής και τηλεοπτικής καριέρας πιστεύεις ως ηθοποιός ότι κάθε μέρα μαθαίνεις πράγματα;

Απάντηση: Αυτή είναι και η λογική αυτού του επαγγέλματος. Μέχρι να φύγω από αυτή τη ζωή θα μαθαίνω.

Αν ήσουν δημοσιογράφος και έπαιρνες από τον εαυτό σου συνέντευξη τι ερώτηση θα του έκανες;

Απάντηση: «Είσαι ευτυχισμένος;» Και θα απαντούσα: «Ναι»

Όταν δεν είσαι στο θέατρο, τον ελεύθερο σου χρόνο πώς τον περνάς;

Απάντηση: Μελετώντας.

Κλείνοντας αυτή την πολύ όμορφη συνέντευξη, θα ήθελα να μου πεις εκτός από την παράσταση «Matilda» και την «Μουρμούρα» υπάρχουν πράγματα που κουβεντιάζεις για το καλοκαίρι ή τον επόμενο χειμώνα;

Απάντηση: Τα νεότερα θα έλθουν σε λίγο. Τώρα δρομολογούνται.

Βλαδίμηρε,  ευχαριστώ πάρα πολύ που αφιέρωσες  λίγο από το χρόνο σου για τη συνέντευξη στο greekaffair.gr

Εγώ ευχαριστώ Κυριάκο

Related posts

Συνέντευξη Χρίστος Αντωνιάδης: Σε καμία περίπτωση δεν είμαι έτοιμος να παραιτηθώ από την ζωή

Άρης Σερβετάλης: H πίστη είναι δώρο που σου δίνεται

Newsroom

Συνέντευξη Βίκυ Τσίγγα «Η Δύναμη Του Λόγου»