Το νέο Kia Sorento έρχεται στην αγορά σε υβριδική και plug-in υβριδική επιλογή
Το νέο Kia Sorento έκανε ντεμπούτο την άνοιξη της περασμένης χρονιάς, λανσάροντας νέο σχεδιασμό και νέα πλατφόρμα. Πλέον, διατίθεται σε υβριδική και plug-in υβριδική επιλογή, αλλά και με αρκετή τεχνολογία.
Ξεκινώντας από το εξωτερικό κομμάτι να πούμε πως η Kia θέλησε να δώσει ένα νέο σχεδιασμό στη νέα γενιά του SUV κερδίζοντας σπορ χαρακτηριστικά. Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η γρίλια που ενσωματώνει στις άκρες της τα φωτιστικά σώματα όπως και τα LED φώτα ημέρας ακριβώς από κάτω.
Οι πλευρές είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές χάρη στα «αιχμηρά» οπίσθια παράθυρα και ένα διακοσμητικό κομμάτι με ασημένια επένδυση στην πίσω κολώνα, ενώ πριν πάμε στο πίσω μέρος να σημειωθεί πως οι επιλογές στις ζάντες κυμαίνονται από 17 έως και 20 ίντσες. Στο πίσω μέρος, τα φώτα έχουν κάθετη «υπογραφή», ενώ στο πάνω μέρος της οροφής έχει τοποθετηθεί αεροτομή, μαζί με ένα αεροδυναμικό πτερύγιο «καρχαρία» που πιθανότατα αποτελεί την κεραία.
Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το νέο Sorento έχει 10 χιλιοστά μεγαλύτερο μήκος (4.810 χιλιοστά το συνολικό μήκος) και 35 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο στα 2.815 χιλιοστά, κάτι που του δίνει τη δυνατότητα να προσφέρει περισσότερους χώρους στους επιβάτες του. Στο τελευταίο συμβάλει και το αυξημένο κατά 10 χιλιοστά πλάτος του, που πλέον οριοθετείται στα 1.900 χιλιοστά.
Περνώντας στο εσωτερικό η Kia αναφέρει πως το μοντέλο θα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει τρεις σειρές καθισμάτων, ενώ περισσότερα θα είναι και τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, όπως η νέα τεχνολογία φωτισμού Mood Lighting. Από κει και πέρα το ταμπλό έχει επανασχεδιαστεί πλήρως και πλέον φιλοξενεί δύο ψηφιακές οθόνες 12,3 ιντσών και 10,25 ιντσών, η μία για τον πίνακα οργάνων και η άλλη για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Οι κατακόρυφοι αεραγωγοί στην κεντρική κονσόλα έχουν μετακινηθεί χαμηλότερα, ένας πιο σύγχρονος περιστροφικός επιλογέας ταχυτήτων βρίσκεται στα δεξιά του οδηγού όπως και το μικρότερο περιστροφικό κουμπί που αντιπροσωπεύει τον επιλογέα του τρόπου λειτουργίας οδήγησης. Μιας και αναφερθήκαμε στους τρόπους οδήγησης το νέο Sorento έχει στη διάθεση του το για πρώτη φορά το Terrain Mode που συνδυάζεται με το σύστημα τετρακίνησης, κάνοντας το πιο ικανό κατά την κίνησή του σε λάσπη, χιόνι και άμμο.
Η παλέτα των μηχανικών συνόλων θα αποτελείται από plug-in υβριδικά και υβριδικά κινητήρια σύνολα με μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου. Η πρώτη υβριδική επιλογή αποτελείται από έναν 1.600άρη T-GDI τούρμπο κινητήρα βενζίνης, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μια μπαταρία λιθίου 14,9 kWh συνολικής απόδοσης 230 ίππων και 350 Nm ροπής. Στην εν λόγω έκδοση το Sorento θα συνοδεύεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Στο diesel, το νέο Sorento θα διατίθεται στην Ευρώπη με τον 4κύλινδρο Smartstream των 2,2 λίτρων με ισχύ 202 άλογα και 440 Nm ροπής σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της φίρμας. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το plug-in υβριδικό Sorentο που έχει ως βάση έναν turbo κινητήρα βενζίνης (T-GDi) 1,6 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 66,9 kW που αντλεί την ισχύ του από ένα πακέτο μπαταρίας 13,8 kWh. Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει το Sorento 265 ίππους και 350 Nm ροπής.
Για το τέλος αφήσαμε τα πολλά τεχνολογικά συστήματα που θα συνοδεύουν το νέο μοντέλο. Αυτά ξεκινούν από τα Apple CarPlay, Android Auto, τις θύρες USB, το ηχοσύστημα BOSE με 12 ηχεία και το σύστημα τηλεματικής UVO Connect και φτάνουν μέχρι αυτά που αφορούν την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών όπως τα σύστημα αποφυγής συγκρούσεων, παρακολούθησης τυφλών σημείων «έξυπνο» Cruise control με Stop & Go και άλλα πολλά.
Το Kia Sorento Hybrid κυκλοφορεί στην αγορά σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες από το λανσάρισμα του, ενώ οι άλλες θα ακολουθήσουν τους προσεχείς μήνες. Το νέο Sorento είναι επίσης διαθέσιμο ως Plug-in Hybrid από τα τέλη του 2020.